sâmbătă

22 ianuarie, 2022

Reuters Institute – cum stau lucrurile businessul de presă: ”Informația cea de toate zilele” și cine mai plătește pentru ea

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 iunie, 2019

Numărul cititorilor care acceptă să plătească pentru conținut media online stagnează la nivel global.

Potențialii cititori au un buget limitat pentru astfel de achiziții, astfel încât acesta este cheltuit cu precădere pentru divertisment (Netflix/Spotify), nu și pentru acces la informație.

Cei care se abonează sau donează pentru știri online au, în general, un singur abonament, în condițiile în care o creștere a plăților s-a înregistrat doar în țări precum Norvegia sau Suedia, se arată în studiul Digital News Report, realizat de Reuters Institute, din cadrul Universității Oxford.


În România, încrederea în presă a scăzut cu șapte procente față de anul anterior, o posibilă explicație fiind faptul că studiul a fost realizat într-o perioadă preelectorală, se arată în document.

O altă concluzie o reprezintă faptul că audiențele digitale de la nivel local se îndepărtează treptat de anumite branduri de media care promovează un conținut puternic polarizat, optând pentru redacțiile cu un ton echilibrat.

Audiențele digitale din România folosesc mai bine de opt branduri de media pe săptămână.

Surse de informare în România – platforme globale folosite pentru informare:

  • Facebook – 68% dintre respondenți
  • Youtube – 32%
  • WhatsApp – 23%
  • FB Messenger – 22%
  • Instagram – 10%
  • LinkedIn – 7%

În ciuda eforturilor industriei, doar într-un număr limitat de țări a crescut ușor interesul pentru plata știrilor online, fie ca abonament, cotizație de membru sau donație. Este vorba de Norvegia și Suedia, unde 34%, respectiv 27% dintre cititorii de știri online plătesc pentru acest serviciu.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În SUA procentul este de 16%, doar brandurile puternice reușind să atragă plăți directe de la utilizatori.

Chiar și în țările cu niveluri ridicate de plată, larga majoritate a plătitorilor au un singur abonament.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr