Analiză

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm

Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de… Mai mult

09.10.2019

La obiect

România şi ţintele fixate prin strategia Europa 2020. Punctele tari și punctele slabe

Prin strategia Europa 2020 (adoptată de Consiliul European în iunie 2010) , au fost stabilite ţinte la cinci indicatori apreciaţi ca fiind semnificativi pentru dezvoltarea… Mai mult

08.10.2019

Europa

Indexul Regional al Competitivității: Cum stau regiunile românești și de ce

București -Ilfov, regiunea din România cu cel mai mare scor (55,92 din 100 maxim posibil) în Indexul Regional al Competitivității 2019, se află abia pe… Mai mult

07.10.2019

Analiză

T2 din 2019 – Venitul mediu lunar s-a dublat din 2014 încoace

Datele publicate de INS pentru trimestrul II 2019 arată că veniturile românilor au depășit nivelul de 1.800 lei lunar pe persoană. Ele au fost de… Mai mult

07.10.2019

Cronicile

Reuters Institute – cum stau lucrurile businessul de presă: ”Informația cea de toate zilele” și cine mai plătește pentru ea

de Vladimir Ionescu , 12.6.2019

Numărul cititorilor care acceptă să plătească pentru conținut media online stagnează la nivel global.

Potențialii cititori au un buget limitat pentru astfel de achiziții, astfel încât acesta este cheltuit cu precădere pentru divertisment (Netflix/Spotify), nu și pentru acces la informație.

Cei care se abonează sau donează pentru știri online au, în general, un singur abonament, în condițiile în care o creștere a plăților s-a înregistrat doar în țări precum Norvegia sau Suedia, se arată în studiul Digital News Report, realizat de Reuters Institute, din cadrul Universității Oxford.

În România, încrederea în presă a scăzut cu șapte procente față de anul anterior, o posibilă explicație fiind faptul că studiul a fost realizat într-o perioadă preelectorală, se arată în document.

O altă concluzie o reprezintă faptul că audiențele digitale de la nivel local se îndepărtează treptat de anumite branduri de media care promovează un conținut puternic polarizat, optând pentru redacțiile cu un ton echilibrat.

Audiențele digitale din România folosesc mai bine de opt branduri de media pe săptămână.

Surse de informare în România – platforme globale folosite pentru informare:

  • Facebook – 68% dintre respondenți
  • Youtube – 32%
  • WhatsApp – 23%
  • FB Messenger – 22%
  • Instagram – 10%
  • LinkedIn – 7%

În ciuda eforturilor industriei, doar într-un număr limitat de țări a crescut ușor interesul pentru plata știrilor online, fie ca abonament, cotizație de membru sau donație. Este vorba de Norvegia și Suedia, unde 34%, respectiv 27% dintre cititorii de știri online plătesc pentru acest serviciu.

În SUA procentul este de 16%, doar brandurile puternice reușind să atragă plăți directe de la utilizatori.

Chiar și în țările cu niveluri ridicate de plată, larga majoritate a plătitorilor au un singur abonament.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.6.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

O zi puțin mai senină: mesaj de la un licean român care studiază la Dublin

Redacţia

În momentele în care suntem cuprinși de exasperare, poate apărea un semn care să ne însenineze ziua și să ne amintească de speranța pe care… Mai mult

Stiri

Preşedintele Klaus Iohannis, primit la Tokyo de premierul japonez Shinzo Abe

Vladimir Ionescu

Preşedintele Klaus Iohannis, aflat în vizită în Japonia, a fost primit luni, la Palatul Akasaka-Geihinkan, de prim-ministrul nipon Shinzo Abe. Șeful statului român se află,… Mai mult

Europa

Alegeri locale în Republica Moldova / La Chișinău, reprezentantul socialiștilor intră de pe primul loc în turul II

Vladimir Ionescu

Candidatul Partidului Socialiştilor din Republica Moldova, Ion Ceban, şi cel al Blocului electoral ACUM (DA şi PAS), Andrei Năstase, vor intra în turul al doilea… Mai mult

Stiri

Sindicat: ANAF organizează concursuri doar pentru posturi de conducere. Deficitul mare este la posturile de execuție

Vladimir Ionescu

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a scos la concurs peste 60 de posturi de conducere din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi administraţiilor… Mai mult

Europa

Sistemul bancar european sub presiune: De la provocările dobânzilor negative, la cele ale digitalizării

Adrian N Ionescu

  Scăderea profitabilității băncilor europene este rezultatul dobânzilor negative induse de politica monetară a Băncii Centrale Europene (BCE), dar și al concurenței companiilor financiare digitale.… Mai mult

Stiri

Rezidențiat 2019 / Ministrul Sănătății îi propune președintelui Iohannis o “soluție”: Interimar la Educație pentru 2 zile

Vladimir Ionescu

Numirea unui ministru al Educației interimar pentru doar două zile este soluția pe care ministrul Sănătății, Sorina Pintea, i-o propune președintelui Klaus Iohannis. Așa-zisa soluție… Mai mult

Europa

Bruxelles continuă procedurile: Acordul pentru Brexit va fi supus votului, marți, în Parlamentul European

Iulian Soare

Bruxelles-ul, scrie The Guardian, evită să se lase atras în drama politică desfășurată la Westminster (sediul Parlamentului britanic). Ambasadorii statelor UE, reuniți duminică dimineață, în… Mai mult