vineri

19 aprilie, 2024

1 noiembrie, 2021

Marii retaileri avertizează că scumpirile alimentelor sunt abia pe panta ascendentă și că asta va modifica unele obiceiuri de consum.
Creşterile de preţuri ale alimentelor sunt de-abia la început şi este posibilă, în următoarele luni, o scumpire de până la 10% a coşului mediu, estimează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu.
Potrivit News.ro, el apreciază că principala ameninţare pentru industria de retail vine de la eventuale şocuri de consum, în urma scăderii resurselor financiare ale consumatorilor.

“Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”, a spus Adrian Ariciu.

În urma creşterii preţurilor, consumatorii vor căuta produse cât mai ieftine, din fiecare categorie, dar şi alimentele premium vor înregistra o majorare a vânzărilor, astfel că cel mai afectat va fi segmentul de mijloc.

(Citiți și: Cristian Popa, BNR: România importă inflație, pericolul inflaționist este real”)


Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în septembrie, preţurile alimentelor erau mai mari cu 4,2% faţă de cele din septembrie 2020 şi cu aproape 4 puncte comparativ cu finele anului trecut. CEO-ul Metro se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare, întrucât deşi unele produse, precum carnea de porc sau berea, par să fi ajuns la o maturitate a potenţialului de creştere, vânzările pe alte categorii de alimente sau produse de îngrijire personală sau a casei sunt încă sub media europeană.

Cea mai mare oportunitate oferită de piaţa românească este dată de dezvoltarea înregistrată pe segmentul retailului de convenienţă, în care contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor, iar principala ameninţare vine de la posibilitatea apariţiei unor şocuri de consum, legate de disponibilităţile financiare ale consumatorilor, mai spune Adrian Ariciu.

Sub presiunea creșterilor din energie și a contextului extern, inflația a ieșit în decor

Creșterea prețurilor la alimente din această toamnă este rezultatul unui lung șir de factori care vor continua să preseze pe inflație.

Astfel, România ”și-a epuizat” încă din T3 ținta de inflație pe tot anul, alimentele fiind în topul scumpirilor ca urmare a creșterii prețurilor din energie, transport și a contextului internațional sub care se află o țară dependentă de importuri ca România.


Piața românească intră în sezonul în care cererea agregată crește, cu o inflație de 6,29% la nivelul lunii septembrie, când produsele alimentare se scumpiseră deja peste media generală.

A urmat inflamarea bruscă a unor prețuri care se reflectă tot în scumpirea alimentelor:

suntem în top-ul european al scumpirilor la carburanți (40% la nivel anual – pe locul al doilea între statele UE) și tot pe locul al doilea în plan european la scumpirea electricității.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: