joi

25 aprilie, 2024

20 mai, 2020

Constructorul auto francez Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.

Uzinele vizate sunt cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, uzina de asamblare de la Dieppe, ca și cele de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne, potrivit publicaţiilor franceze citate de AFP și Agrepres.

„Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă. Şi mai multe uzine franceze sunt în mod clar vizate”, spune cotidianul financiar Les Echos. Ar urma să fie închise micile uzine de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne precum şi uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. În fiecare din cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane.


Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe şi are 2.600 de angajaţi, ar urma să înceteze să producă vehicule în câţiva ani şi îi vor fi încredinţate alte activităţi.

Numărul înmatriculărilor auto au scăzut la jumătate în Franța în primele 4 lunui ale anului, potrivit  datelor Asociației Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA).

(Citiți și: „Înmatriculările de autoturisme noi, scădere la nivelul UE de 76,3% în aprilie 2020, față de aprilie 2019”)

Pe de altă parte, reprezentanţii Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, au anunţat marţi că producătorul auto intenţionează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajaţi au săi, după ce pandemia de coronavirus (COVID-19) a redus cererea de maşini. Revoz, unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, produce modelele Clio, Twingo şi Smart Forfour electric. Printre principalele pieţe ale companiei se numără Franţa, Germania şi Italia.

„Din cauza incertitudinilor privind piaţa auto globală, ca efect al pandemiei şi în urma informaţiilor privind scăderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua producţia cu două schimburi. În cooperare cu Agenţia de Muncă din Slovenia, Revoz va organiza întâlniri consultative cu toţi angajaţii care vor părăsi compania – în jur de 400 de persoane, conform actualelor estimări”, se arată într-un comunicat al companiei.


Statul francez, cel mai mare acționar al Renault cu o participaţie de 15%, intenţionează să garanteze un împrumut bancar în valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto. Însă acest ajutor nu va implica renunţarea la eliminarea de locuri de muncă. „Au loc discuţii. Nimic nu este exclus”, a declarat pentru AFP o sursă din apropierea discuţiilor.

Grupul Renault, proprietarul Dacia, urmează să detalieze în săptămânile următoare un plan care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare.

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: