vineri

19 aprilie, 2024

19 februarie, 2020

Agenţia de evaluare financiară Moody’s a aruncat ratingul grupului Renault la categoria „Junk” („gunoi” în argoul investitorilor prefesioniști coborât marţi), nerecomandată pentru investiţii, după ce grupul a înregistrat pierderi în 2019 pentru prima dată în ultimii 10 ani.

Ratingul pentru datoria pe termen lung a fost coborât de la „Baa3” la „Ba1”, ca urmare a scăderii performanţei de exploatare a Renault, caer nu mai este compatibilă cu categoria Baa3”, spune Moody’s, citată de Reuters.

„Estimările companiei pentru 2020 anticipează un declin suplimentar al marjei operaţionale şi, pe fondul slăbiciunii continue a pieţei, nu ne aşteptăm ca Renault să-şi poată restabili pe termen mediu marja operaţională la un nivel viabil”, se arată în comunicatul Moody’s.


Grupul Renault a înregistrat în 2019 o pierdere netă de 141 milioane de euro (faţă de un profit de 3,3 miliarde de euro în 2018), în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule.

(Citiți și: „Grupul Renault, pierdere de 141 mil. euro în 2019, după deducerea rezultatelor filialelor”)

Partenerul Nissan (cu care Renault îşi consolodează reultatele) a înregistrat un profit de peste 6 ori mai mic, în anul de după debarcarea liderului grupului, Carlos Ghosn. Nissan beneficiază, însă, de un rating „A3” din partea Moody’s, cu patru trepte peste nivelul „junk”.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Deocamdată Renault îşi păstrează ratingul la Standard & Poor’s deasupra liniei de demarcaţie de „junk”.


Dacia Automobile face parte din grupul Renault din anul 1999, care i-a relansat activitatea în în 2004 cu seria de modele Logan, cu care Dacia a devenit un producător de notorietate europeană.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: