Redevenţele pe resurse - negocieri și variante de lucru - CursDeGuvernare.ro
joi

28 octombrie, 2021

Redevenţele pe resurse – negocieri și variante de lucru

15 februarie, 2017

Conducerea comisiei interministeriale care lucrează la elaborarea legislaţiei în domeniul redevenţelor a fost preluată de Ministerul Economiei de la Ministerul Finanţelor Publice (MFP), a declarat miercuri secretarul de stat din MFP, Ionuţ Mişa, citat de Agerpres.

Rămân „la masă toţi jucătorii. Nu pot să vă dau o dată certă (cu privire la finalizarea noii legi care va stabili redevențele n.r). Ştim cu toţii că aceasta s-a amânat de la un an la altul, de 7 – 8 ani. Noi ne-am aşezat la masă cu ideea că anul acesta, dacă nu chiar în primul trimestru, vom reuşi să finalizăm actul normativ”, a explicat Mişa.

În urmă cu o lună, fostul ministru de Finanțe declara că a predat proiectul privind legea redevenţelor noului ministru.


Actualul ministru de Finanțe, Viorel Ștefan, își propusese finalizarea legii redevențelor în primul trimestru al acestui an.

Impozit suplimentar pe resursele prelucrate în afara României

Actualul ministru al Economiei, Alexandru Petrescu, pledează pentru stabilirea sistemului de redevențe „la nivelul corect din perspectivă regională, pe diferite tipuri de resurse. Dacă ele se găsesc doar în România, trebuie să vii cu o anumită cotă de redevenţă. Dacă se regăsesc la nivel regional, trebuie să te armonizezi cumva comercial, să devii atractiv în zonă”, a declarat Alexandru Petrescu la sfârșitul lunii trecute.

Ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, susține introducerea unui „impozit suplimentar de 20% pe profitul realizat din valorificarea resurselor naturale fără a fi prelucrate în România. Dacă resursa naturală pleacă într-o unitate de procesare în România, nu se va aplica această cotă”, explica Viorel Ștefan, la începutul anului.

Negocieri dificile

În prezent, redevențele variază între 3,5% și 13,5% din valoarea producției, în funcție de mărimea zăcământului.


Sistemul redevențelor pentru petrol şi gaze este neschimbat din 2004, când a fost stabilit în vederea privatizării Petrom. Sistemul a fost prelungit de două ori, în 2014 de Guvernul Ponta şi ulterior, de facto, de Guvernul Cioloş, care nu a mai apucat să promoveze legea de modificare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cel mai proeminent dintre producători este OMV Petrom, care extrage aproape toată producția de petrol a țării și aproape jumătate din cea de gaze naturale.

OMV a lăsat să se înţeleagă, la un moment dat, că ar putea încetini investiţiile în perimetrele din Marea Neagră, în care a descoperit zăcăminte importante de gaze naturale, dacă redevențele nu vor fi stabilite la un nivel convenabil.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr