joi

18 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

13 noiembrie, 2018

Liderii coaliției de guvernare consideră absurde, politice și dezechilibrate recomandările făcute României marți, prin Raportul MCV prezentat de Comisia Europeană și prin Rezoluția privind statul de drept din România, adoptată de Parlamentul European.

Toți acești lideri au de înțeles că România nu va respecta recomandările primite din partea celor două instituții de la Bruxelles.


Prezentăm cele mai importante luări de poziție ale politicienilor PSD și ALDE:

Florin Iordache, președintele Comisiei parlamentare speciale care a trimis în plenul camerelor modificările pentru legile Justiției și ale codurilor penale.

Într-un comunicat intitulat „Implementarea solicitărilor absurde ale Comisiei Europene din MCV ar bloca întreaga justiție din România”, acesta spune:


  • Am început parcurgerea raportului MCV pe anul 2018, prin care niste “experți” necunoscuți dau indicații României cu privire la aplicarea unor legi DEJA în vigoare, iar absurdul uneia dintre recomandări iese cu totul în evidență.

  • Astfel, Comisia Europeană solicită Parlamentului, prin raportul MCV, nici mai mult nici mai puțin decât “oprirea imediată a implementării legilor justiției, (…) precum și a ordonanțelor de urgență emise de Guvern, stoparea implementării Codului Penal și a Codului de Procedură Penală”. Printr-o astfel de solicitare, Comisia Europeană nu doar că își depășește prerogativele stabilite prin Tratat, dar dovedește dispreț total față de întreaga ordine de drept și constituțională din România.

  • Mai mult, dacă o asemenea cerere, aberantă, ar fi implementată de Parlament, prin efectele pe care le-ar produce, ar conduce la blocarea întregului sistem de justiție din România.

  • Prin urmare, o astfel de recomandare nu poate fi pusă în aplicare, fiind lipsită de orice logică, iar consecințele sale ar fi profund negative pentru sistemul de justiție din România. Mai mult, faptul că într-un raport al Comisiei Europene există o astfel de recomandare absurdă, duce la decredibilizarea acestuia.

Călin Popescu Tăriceanu, președintele Senatului, crede că Raportul MCV intră în zona politică, iar rezoluția privind statul de drept din România, adoptată tot marți de PE, este un document dezechilibrat și subiectiv:

  • Comisia intră într-o zonă politică care nu este justificată pentru că raportul este un instrument cu precădere tehnic și am văzut în ultima perioadă abordări politice care cred că pun sub semnul întrebării modul în care Comisia lucrează cu statele membre. Nu cred că pot pune sub semnul întrebării opțiunile statelor membre pe anumite domenii.

  • despre Rezoluția din Parlamentul European: Este un document pe care am avut posibilitatea să îl analizez și pot să spun că este total dezechilibrat, este subiectiv și pe mine mă dezamăgește profund.

Șerban Nicolae, liderul senatorilor PSD, consideră că recomandările MCV și Rezoluția din PE reprezintă demersuri inutile:

  • Este imposibil de înţeles la ce ar folosi o asemenea Rezoluţie în PE, pentru că exprimarea unor îngrijorări legate de legile justiţiei arată tardivitatea unui asemenea demers. Referitor la legislaţia penală, suntem în plin proces de elaborare, ceea ce arată prematuritatea acesteui demers.

  • Faptul că se pun la grămadă aceste lucruri cu protestele din august 2018, care sunt sub anchetă penală, arată inutilitatea acestui demers politic.

  • Dacă privim la ultimii 11 ani de rapoarte MCV, constatăm că ele au trecut sub tăcere, sau poate chiar au cauţionat, au fost complici, la toate acele abuzuri rezultate din protocoale secrete, echipe mixte, înţelegeri necunoscute şi în general subordonarea justiţiei faţă de serviciile de informaţii.

  • Poate pentru unii, modelul sovietic din anii 50 era unul corect şi ar trebui să ne întoarcem.

Mihai Fifor, ministrul Apărării:

  • Este greu de înţeles şi este de neacceptat introducerea unor condiţionalităţi pentru România, sub pretextul afectării progreselor în justiţie, în condiţiile în care MCV a dovedit că şi-a ratat obiectivul pentru care a fost creat.

  • Interferenţa in justitie pe baza protocoalelor, intruziunea în viaţa privată, falsificarea de probe, presiunea organelor de anchetă asupra martorilor pentru a obţine mărturii convenabile acuzării sunt realităţi ale modului în care a fost înţeleasă din pacate funcţionarea justiţiei în România, toate ignorate total în rapoartele MCV din ultimii an.

  • România a prezentat argumente solide privind modificările legislative în domeniul justiţiei precum şi clarificări de fiecare dată când a fost nevoie, în baza principiului cooperării loiale între instituţiile UE şi statele membre. Primeşte în schimb „recomandări” să îşi ignore Constituţia şi noi „ţinte de atins” pentru a fi considerat un stat egal cu celelalte state membre, precum şi o rezoluţie în Parlamentul European care propune o justiţie oarbă la abuzuri.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: