luni

15 aprilie, 2024

4 august, 2020

Doar 58,66% dintre cadrele didactice care au susţinut proba scrisă a concursului de titularizare au promovat examenul, conform rezultatelor dinainte de înregistrarea contestaţiilor, conform datelor publicate marți de Ministerul Educației și Cercetării.

Cu toate acestea rata este semnificativ mai ridicată decât în anii trecuți – în 2019, de exemplu, promovarea înainte de contestații a fost de 46,86%, în 2018 – 47,40%, iar în 2017 – 45,73%.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).


Statistica examenului:

  • 239 de candidați au obținut nota 10, iar 14.269 de candidați au obținut note între 7 și 9,99
  • la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.002 candidați din totalul de 30.113 de candidați înscriși.
  • au fost notate 24.732 de lucrări
  • 2.145 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale
  • 32 de candidați au fost eliminați din cauza încercării de fraudare a examenului
  • lucrările a 93 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei
  • Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2020-2021.
  • județele unde s-a înregistrat o rată de promovare (promoția curentă și promoțiile precedente) de peste 64%: Cluj – 69,66%, Dolj – 65,57%, Brașov – 64,16%
  • în Capitală, procentul de promovare înregistrat este de 64,43%.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Nu e absolut nici-o surpriza ca lucrurile stau asa, iar situatia descrisa de notele la acest examen de titularizare dezvaluie incaodata – daca mai era nevoie – un din sursele decaderii nivelului calitativ in invatamantul gimnazial romanesc. Nu e singura sursa, dar este cea mai plina de dezamagiri, fiindca nu avem cum sa ne imaginam un invatamant public performant cu asemenea profesori. Asadar, Romania va mai zabovi inca multa vreme la coada clasamentului european, din pacate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Nu e absolut nici-o surpriza ca lucrurile stau asa, iar situatia descrisa de notele la acest examen de titularizare dezvaluie incaodata – daca mai era nevoie – un din sursele decaderii nivelului calitativ in invatamantul gimnazial romanesc. Nu e singura sursa, dar este cea mai plina de dezamagiri, fiindca nu avem cum sa ne imaginam un invatamant public performant cu asemenea profesori. Asadar, Romania va mai zabovi inca multa vreme la coada clasamentului european, din pacate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: