luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 august, 2019

Microsoft, compania cu cea mai mare performanță anuală

Valoarea de piață a celor mai mari 100 de companii listate din lume a crescut cu 5%, în 2019, până la 21 trilioane dolari, potrivit clasamentului global realizat de PwC, fiind determinată în principal de performanța companiilor din SUA.

În schimb, atât China, incluzând Taiwan și Hong Kong, cât și Europa au înregistrat scăderi ale capitalizării de piață, de 4%, respectiv 5%, inversând câștigurile de anul trecut.

Top zece la nivel mondial este format preponderent de companiile de tehnologie și comerț electronic (șapte din zece): Microsoft, Apple, Amazon, Alphabet, Berkshire Hathaway, Facebook, Alibaba, Tencent, Johnson&Johnson și Exxon Mobil.


Microsoft a avut cea mai mare performanță anuală, valoarea de piață urcând cu 29%, fapt care a propulsat-o, înaintea Apple, pe primul loc în top. În ultimii zece ani, capitalizarea de piață a companiei americane s-a triplat.

“Chiar dacă anul acesta nu a înregistrat performanțe la fel de mari ca în anii precedenți, sectorul tehnologiei continuă să domine topul, fiind reprezentat de cele mai multe companii și deținând cea mai mare pondere în valoarea totală de piață a celor 100 de companii. Acest aspect este cu atât mai evident dacă ne uităm că cei patru giganți americani aflați pe primele locuri se detașează de restul plutonului. Astfel, valoarea Alphabet, de pe poziția a patra este aproape dublă față de cea a Berkshire Hathaway de pe locul următor”, spune Sorin Petre (foto), Partener PwC România.

Clasament pe regiuni

Pentru al cincilea an consecutiv, SUA se află pe primul loc, având mai mult de jumătate (54) dintre companii în clasament cu o valoare cumulată de 63% din total, respectiv 13,29 trilioane dolari.

China, incluzând Taiwan și Hong Kong, se plasează pe locul al doilea, cu 15 companii a căror valoare este 3,197 trilioane dolari, în scăderea de 4% față de anul anterior. Evoluția a fost influențată de incertitudinile comerciale și impactul acestora asupra percepției pieței locale și contrastează cu creșterea de 57% din 2018, când trei companii noi au intrat în Top 100 și două au ajuns în primele zece.

Europa, pe locul al treilea


“În ultimul an, provocările geopolitice și, mai ales, incertitudinea cu privire la Brexit au avut un impact asupra companiilor europene, a căror valoare s-a redus cu 5% comparativ cu anul precedent. Cele 20 de companii din Europa aflate în top au o capitalizare de piață cumulată de 3,18 trilioane dolari, iar cele mai bine plasate sunt din Elveția: Nestle (locul 13), Novartis (19) și Roche (25)”, arată Ileana Guțu (foto), Senior Manager PwC România.

Dacă Elveția are cele mai bine clasate companii în top, Marea Britanie este cel mai bine reprezentată numeric, cu șase companii. Franța are 5 companii, Elveția trei și Irlanda două. Germania, Danemarca, Olanda și Belgia au câte o companie în clasament.

Germania a înregistrat cea mai mare pierdere față de anul anterior, ca urmare a faptului că trei companii nu au mai intrat în top: Siemens, Volkswagen și Allianz.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Mai sunt reprezentate în clasament cu câte două companii India, Canada și Japonia și cu câte o companie Australia, Brazilia, Arabia Saudită, Africa de Sud și Coreea de Sud. India a reintrat în top pentru prima dată din 2009, odată cu revenirea Reliance Industries și intrarea în premieră a Tata Consultancy.

(Raportul integral poate fi citit AICI – LINK)

Clasamentul cuprinde primele 100 de companii la nivel mondial în funcție de valoarea de piață în perioada 31 martie 2018 și 31 martie 2019.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: