Cum a modificat criza bugetul familial: studiu de caz – T4 din 2020

Veniturile totale unei gospodării în T4 2020 au ajuns la 4.999 lei (+7,7% față de aceeași perioadă din anul precedent), potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult›
06.04.2021
3 luni de la debutul campaniilor de vaccinare: Țintele ratate de UE pe Trimestrul I

La trei luni de la debutul campaniilor de vaccinare împotriva coronavirus, doar cinci, respectiv 4, state membre au îndeplinit obiectivele de etapă al Comisiei Europene:… Mai mult›
06.04.2021
Cartea de identitate electronică și cip-ul ei: tipul de semnătură stocat și la ce folosește

Primele cărți de identitate electronice vor fi emise în septembrie 2021 și vor conține microcip-uri pe care pot fi stocate concomitent două tipuri de semnătură… Mai mult›
06.04.2021
Viciile generează peste 6% din bugetul României – cam cât cheltuielile de Apărare

Peste 17 miliarde de lei s-au colectat la buget anul trecut din așa-numitele ”taxe de viciu”, respectiv accizele la tutun, băuturi alcoolice și taxele pe… Mai mult›
05.04.2021
PSD mută podul peste Dunăre la Zimnicea, în PPP – memorandum aprobat în ședința de guvern
de Razvan Diaconu , 18.4.2019
Guvernul a aprobat în ședința de joi un Memorandum privind construirea unui pod peste Dunăre, între Zimnicea – Svishtov. Guvernul susține că podul se va corela cu o viitoare autostradă care va trece pe lângă Alexandria.
Proiectul unei legături noi între România și Bulgaria este subiect de dezbatere vechi între guvernele celor 2 state.
Zimnicea a apărut în discuție abia după ce Liviu Dragnea a preluat conducerea PSD, variantele amplu dezbătute de experți români și bulgari fiind Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu sau Nikopol-Turnu Măgurele.
Foarte important: dintre cele 4 locaţii, doar două – Oriahovo-Bechet şi Silistra-Călăraşi – se regăsesc în „Strategia Dunării- instrument european de cooperare macro-regională”, document elaborat de Comisia Europeană în 2010 şi asumat de România şi Bulgaria.
De altfel, Guvernul României a aprobat și în 2014 un memorandum care viza implementarea studiilor de fezabilitate privind construcţia a două noi poduri peste Dunăre, respectiv Silistra-Călăraşi şi Nikopol-Turnu Măgurele.
În 2017, premierul bulgar Boiko Borisov a anunțat decizia guvernului său de a construi, împreună cu România, un al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu-Ruse, în proximitatea podului vechi.
“Ministerul Transporturilor şi Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) vor face în regim de urgenţă demersuri legislative şi organizatorice pentru implementarea cu prioritate a proiectului Pod peste Dunăre între Svishtov-Zimnicea”, precizează un comunicat al Executivului emis după ședința de joi.
Soluția propusă de CNSP pentru realizarea acestui obiectiv este cea a parteneriatului public-privat.
(Da, administrarea marilor proiecte de infrastructură e făcută de Comisia de Prognoză).
(Citiți și: ”O nouă superentitate guvernamentală: Comisia Națională de Strategii și Prognoză”)
Comunicatul oficial mai precizează:
”Proiectul va contribui și la realizarea unor coridoare de tranzit pentru traficul rutier, cu asigurarea legăturii între Europa Centrală şi de Nord spre zona de Sud a Europei respectiv Turcia, Grecia, Albania prin România şi Bulgaria.
Având în vedere prevederile legale diferite, obiectivul de investiţii poate fi realizat prin coordonare unitară, dar distinctă pe teritoriul fiecărui stat.
Este de menţionat că în conformitate cu un alt act normativ adoptat de Guvern, HG nr. 643/2018, printre proiectele de parteneriat public-privat aprobate se regăseşte şi “Complexul hidrotehnic Turnu Măgurele – Nicopole” pe fluviul Dunărea, proiect complementar care prevede realizarea unei legături rutiere şi de cale ferată între cele două ţări riverane.”