vineri

29 martie, 2024

18 aprilie, 2019

Guvernul a aprobat în ședința de joi un Memorandum privind construirea unui pod peste Dunăre, între Zimnicea – Svishtov. Guvernul susține că podul se va corela cu o viitoare autostradă care va trece pe lângă Alexandria.

Proiectul unei legături noi între România și Bulgaria este subiect de dezbatere vechi între guvernele celor 2 state.

Zimnicea a apărut în discuție abia după ce Liviu Dragnea a preluat conducerea PSD, variantele amplu dezbătute de experți români și bulgari fiind Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu sau Nikopol-Turnu Măgurele.


Foarte important: dintre cele 4 locaţii, doar două – Oriahovo-Bechet şi Silistra-Călăraşi – se regăsesc în „Strategia Dunării- instrument european de cooperare macro-regională”, document elaborat de Comisia Europeană în 2010 şi asumat de România şi Bulgaria.

De altfel, Guvernul României a aprobat și în 2014 un memorandum care viza implementarea studiilor de fezabilitate privind construcţia a două noi poduri peste Dunăre, respectiv Silistra-Călăraşi şi Nikopol-Turnu Măgurele.

În 2017, premierul bulgar Boiko Borisov a anunțat decizia guvernului său de a construi, împreună cu România, un al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu-Ruse, în proximitatea podului vechi.

„Ministerul Transporturilor şi Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) vor face în regim de urgenţă demersuri legislative şi organizatorice pentru implementarea cu prioritate a proiectului Pod peste Dunăre între Svishtov-Zimnicea”, precizează un comunicat al Executivului emis după ședința de joi.


Soluția propusă de CNSP pentru realizarea acestui obiectiv este cea a parteneriatului public-privat.

(Da, administrarea marilor proiecte de infrastructură e făcută de Comisia de Prognoză).

(Citiți și: ”O nouă superentitate guvernamentală: Comisia Națională de Strategii și Prognoză”)

Comunicatul oficial mai precizează:

”Proiectul va contribui și la realizarea unor coridoare de tranzit pentru traficul rutier, cu asigurarea legăturii între Europa Centrală şi de Nord spre zona de Sud a Europei respectiv Turcia, Grecia, Albania prin România şi Bulgaria.

Având în vedere prevederile legale diferite, obiectivul de investiţii poate fi realizat prin coordonare unitară, dar distinctă pe teritoriul fiecărui stat.

Este de menţionat că în conformitate cu un alt act normativ adoptat de Guvern, HG nr. 643/2018, printre proiectele de parteneriat public-privat aprobate se regăseşte şi „Complexul hidrotehnic Turnu Măgurele – Nicopole” pe fluviul Dunărea, proiect complementar care prevede realizarea unei legături rutiere şi de cale ferată între cele două ţări riverane.”

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: