Protestul „spontan” al unor piloți și însoțitori de bord de la Tarom continuă și marți, fiind posibil ca unele curse să aibă întârzieri sau chiar să fie anulate.
Protestul a început duminică, cu câţiva piloţi care s-au declarat inapţi de zbor, pentru ca luni conflictul de muncă spontan a făcut ca şapte zboruri să fie anulate și mai multe să aibă întârzieri.
Luni dimineaţă, mai mulţi piloţi, atât de pe aeronavele Boeing, cât şi de pe Airbus, au declarat pe propria răspundere că sunt obosiţi sau bolnavi, situaţie ce a dat peste cap programul curselor Tarom.
(Citiţi şi „Tarom: Un protest nerecunoscut de nimeni anulează şi reprogramează curse”)
Compania anunţă marţi că regretă situaţia creată şi, deşi nu există încă zboruri anulate, este posibil ca şi marţi să apară întârzieri sau anulări de curse interne şi externe, din cauza lipsei personalului navigant, precizează un comunicat al Tarom.
„Continuă şi astăzi întâlnirile dintre reprezentanţii conducerii companiei şi cei ai personalului navigant pentru deblocarea situaţiei”, mai adaugă comunicatul.
Şapte curse Tarom au fost anulate şi trei au fost reprogramate, luni, după ce mai mulţi piloţi s-au declarat inapţi de zbor, ca formă de protest pentru neîncheierea contractului colectiv de muncă, şi compania a constatat că nu are personalul navigant necesar pentru a-şi respecta programul de operare.
Potrivit Legii nr.223 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România, pilotul are obligaţia de a nu executa “misiuni de zbor atunci când se simte obosit sau starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare activităţi de zbor în deplină siguranţă sau când se află sub influenţa băuturilor alcoolice“.
Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la Tarom
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a convocat marţi, la sediul instituţiei, conducerea şi sindicatele din Tarom, în vederea deblocării situaţiei care a dus la întârzierea sau anularea mai multor zboruri.
El le-a solicitat luni celor două părţi implicate să urgenteze procedura de negociere pentru ca pasagerii să nu aibă de suferit, atrăgând atenţia că “soluţiile se pot găsi doar într-un cadru instituţional adecvat, nu de pe poziţii de forţă”.
Potrivit unor surse Agerpres, ministrul Rus va trimite Corpul de Control la Tarom după ce sindicatele din companie au sesizat, în cadrul întâlnirii de marți de la sediul ministerului, un management defectuos.