miercuri

26 ianuarie, 2022

Proiect al Comisiei Europene: Motoarele de căutare să plătească pentru extrasele de știri publicate

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 august, 2016

google facebook stiriGoogle, Facebook, Bing, Yahoo ș.a.m.d. ar putea fi obligate să le plătească organizațiilor media creatoare de conținut original drepturi de autor pentru extrasele de știri publicate, scrie Statewatch, care a publicat un document aflat în pregătire la Comisia Europeană.

Noile reguli ar putea fi propuse de Comisie luna viitoare și, potrivit documentului respectiv, legislațiile statelor membre le vor permite organizațiilor media să ceară drepturi de autor de la marile companii precum Google, care publică astfel de extrase în rezultatele afișate de motoarele de căutare.

Publisherii nu vor fi însă obligați să perceapă taxe pentru acest conținut, dar dacă doresc să o facă, vor avea această posibilitate.


„Vrem să fie foarte clar, acordarea unor astfel de drepturi către organizațiile media nu va afecta modul în care utilizatorii fac schimb de hyperlink-uri pe Internet”, a clarificat purtătorul de cuvânt al CE, Christian Wigand.

Comisia consideră că trebuie introdusă această posibilitate, deoarece internetul a redus considerabil veniturile obținute de organizațiile media.

Aceste prevederi au fost elaborate la presiunea publisher-ilor care și-au văzut veniturile scăzând, în timp ce Google și Facebook atrag sume tot mai mari din publicitatea online.

Situația este însă cu două tăișuri: un studiu recent arăta că 66 % din vizitele pe site-urile de știri din Franța, Germania, Spania și Marea Britanie vin din astfel de linkuri puse la dispoziție de aceste servicii online. Valoarea adusă website-urilor de știri, de către aceste vizite, este de aproximativ  746 milioane de euro, potrivit documentului CE .

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pe de altă parte, 47% din cititorii acestor rezultate oferite de motoarele de căutare nu accesează întregul articol de pe site-ul de știri, ceeea ce afectează veniturile din publicitate ale unor organizații media.

Încercări similare au eșuat deja în mai multe țări. În Spania, Google a renunțat la serviciului Google News, iar în Germania mai multe organizații au pierdut trafic, astfel încât au renunțat la dreptul de a impune taxe pentru a apărea în continuare în rezultatele de căutare ale motorului de știri.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr