joi

11 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

8 octombrie, 2018

Foarte puţin lideri executivi ai companiilor lumii spun că au proiecte puternice de investiţii în tehnologia avansată astfel încât să beneficieze de oportunităţile celei de a patra revoluţii industriale, arată datele unui sondaj Deloitte.

„Executivii companiilor înţeleg că investiţia în tehnlogie este principalul atribut al noilor modele de afaceri, dar au dificultăţi în construcţia unor proiecte puternice din cauza lipsei alinierii interne strategice (în acest sens) şi a concentrării pe termenul scurt”, spune Alexandru Reff, country managing partner al Deloitte România.

Acestea sunt şi obsatacolele cel mai des invocate în încercările de adaptare:

  • lipsa unei alinieri interne a modelelor de afaceri (43% din răspunsuri)
  • deficienţele colaborării cu partenerii externi şi
  • concentrarea afacerii pe termen scurt (37%).

Firmele reprezentate au, totuşi, investiţii tehnologice care vor avea impact asupra organizaţiilor în următorii cinci ani.

Sondajul relevă „o seamă de tensiuni între speranţe şi ambiguitate” în cele patru principale arii de impact ale provocărilor „Industriei 4.0”:

Impactul social

„Liderii executivi văd un viitor mai stabil cu diminuarea inegalităţilor, dar sunt mai puţin convinşi de rolul propriu ori al organiyaţiilor lor în influenţaera societăţii „în era Industrie 4.0” – este una dintre concluziile sondajului.

Executivii sunt încrezători în proporție copleșitoare (87%) că Industria 4.0 va duce la o mai mare stabilitate economică și socială și doi din trei spun că afacerile vor avea o mai mare influență decât guvernele la modelarea viitorului.


Totuși, mai puțin de un sfert dintre răspunsuri spun că firmele respective au o influență semnificativă asupra unor factori sociali precum educația, sustenabilitatea și mobilitatea socială.

Impactul strategic

„Liderii companiilor recunosc că nu sunt sufiecint pregătiţi pentru a culege roadele schimbărilor asociate cu noua epocă, dar asta nu-i împinge să-și adapteze strategiile actuale”

Doar o treime dintre participanții la sondajsunt foarte convinși că pot acționa în conformitate cu provocările noilor schimbări, și doar 14% sunt foarte convinși că organizațiile lor sunt pregătite să profite de acestea.

Totuși, mulți continuă să se concentreze pe activitățile tradiționale în loc să se concentreze pe oportunitățile de a crea noi valori pentru grupurile de interes ale organizațiilor respective.

Talentul și forța de muncă

Doar o treime din participanți sunt foarte încrezători că dispun de structura forței de muncă și de abilitățile acesteia necesare pentru viitor.

Totuși, atragerea de talente și recrutarea în general au o prioritate scăyută (17%), chiar dacă 86% din executivi spun că fac toto ce pot pentru a avea o forță de muncă mai bine pregătită pentru noua epocă.

„Este clar că vechiul mod de a face afaceri nu mai este suficient, iar cei care și le vor dezvolta sub în concordanță cu toate provocările „industriei 4.0” vor avea avea cel mai mare succes”, mai spune studiul citat.

Revoluţia industrială 4.0 este definită drept „mariajul dintre tehnologia materială şi cea digitală” (analitică, inteligenţa artificială, tehnologie cognitivă şi internetul lucrurilor (IoT), care permite crearea unei întreprinderi digitale care nu este doar interconectată (cu mediul de afaceri), ci are şi capacitatea de a aplica decizii intergrate şi informate”, potrivit studiului Deloitte.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: