marți

30 aprilie, 2024

26 septembrie, 2014

Think tank-ul de la Bruxelles, Bruegel, face câtorva dintre noii comisari europene recomandări privind priorităţile pe care experţii cred că trebuie să le aibă în mandatul lor membrii Comisiei Europene.

Pentru comisarul pentru afaceri economice şi monetare

Va trebui să facă presiuni asupra statelor membre

  • să continue reformele structurale,
  • să implementeze regulile fiscale cu vigoare,
  • să ceară măsuri administrative pentru stimularea creşterii economice
  • şi să rămână vigilent în eventualitatea reapariţiei crizei economice

Pentru comisarul pentru servicii financiare

Continuarea agendei legislative – managementul şi rezolvarea crizelor, construirea uniunii bancare şi toate reglementările aferente trebuie implementate, iar o cooperare între Banca Centrală Europeană şi Comisie este absolut necesară recâştigării încrederii europenilor în sistemul bancar european

Păstrarea integrităţii pieţei unice pentru servicii financiare – Marea Britanie, cel mai mare hub financiar al Europei cu City-ul londonez, este în afara uniunii bancare, iar asta înseamnă o serie de provocări pentru piaţa comună

Dezvoltarea pieţelor de capital şi a instituţiilor non-bancare – dominarea sistemului financiar european de către bănci este o piedică economică, trebuie încurajate şi alte instituţii financiare, care au fost descrise de reprezentanţii băncilor drept nişte „periculoase bănci din umbră”.


Noul peisaj instituţional al agenţiilor financiare specializate – autoritatea comisarului asupra lor este limitată, dar trebui să evite crearea de conflicte între ele, redundanţa şi evitarea ineficienţei politicilor

Rolul UE în reforma financiară internaţională

Pentru comisarul pentru concurenţă

Impunerea respectării legilor concurenţei aduce beneficii întregii economii, iar comnisarul trebuie să reziste presiunilor acelora care cred că deciziile Comisiei trebuie să ia în calcul dificultăţile economice actuale.

Comisarul trebuie să păstreze cu toate forţele independenţa directoratului său de intervenţiile şi influenţa politică. Ea se aplică

  • controlului fuziunilor – orice încălcare a legii pentru crearea unui campion naţional sau european care ar dăuna concurenţei ar fi în detrimentuol consumatorilor şi al economiei
  • acţiunilor anti-trust şi anti-cartel – abuzurile şi acordurile ilegale vor afecta preţurile pentru companiile aflate în relaţii de afaceri, competitivitea acestora şi, în final, consumatorii
  • ajutorul de stat – autorităţile naţionale au dovedit adesea că sunt incapabile să aleagă companii şi industrii în trecut

Comisarul va trebui să poată anticipa problemele înainte să apară.

Reforma procedurilor – procedurile interne să fie reformate, pentru ca procesul e luare deciziilor să fie luat cu maximă acurateţe

 

Pentru comisarul responsabil de agenda digitală

  • Principala preocupare trebuie să fie crearea unei baze de la care bunurile şi serviciile digitale să se dezvolte.
  • Accentul trebuie să fie pus pe utilizatori: consumatorii şi companiile trebuie să aibă acces uşor, frecvent şi de încredere la servicii digitale, procesul de producţie va trebui să se bazeze din ce în ce mai mult pe facilităţi digitale, iar interfaţa digitală trebuie să fie principala modalitate prin care sectorul public oferă servicii cetăţenilor.
  • Un cadrul de reglementare mai omogen, reducerea drastică a tarifelor de roaming şi încurajarea alianţelor transfrontaliere între operatori şi promovarea unui cadru uniform pentru reglementarea internetului.
  • Copyright-ul, protecţia datelor, guvernanţa ibnternetului, securitatea cibernetică şi impozitarea bunurilor şi serviciilor digitale sunt câteva dintre chestiunile sensibile care necesită acţăiuni urgente. Însă reformele în aceste domenii au fost întotdeauna diluate de statele membre sau se tergiversează realizarea lor.
  • O Europă digitală nu poate fi fragmentată în 28 de pieţe, aşadar este nevoie de decizii la nivel pan-european.

Pentru comisarul responsabil de mobilitate, migraţie, azil şi managementul graniţelor

Există un puternic dezechilibru pe piaţa muncii din Europa în ceea ce priveşte cererea şi oferta de muncă şi de pregătire. Comisiarul trebuie să rezolve această situaţie prin politici de migraţie într-o perioadă în care cetăţenii au o atitudine negativă referitor la această temă.

Europa îmbătrâneşte şi, chiar dacă va exista şomaj în contiuare, vor exista regiuni şi industrii confruntate cu lipsă de forţă de muncă, o problemă care poate fi rezolvată prin

  • creşterea vârstei de pensionare
  • creşterea productivităţii şi/sau mutarea actvităţilor de muncă intensivă în locaţii non-europene
  • o alocare mai bună a forţei de muncă bazată pe o mai mare mobilitate inter-comunitară
  • recrutarea de forţă de muncă bine calificată din ţări din afara UE – in această privinţă europa va concura cu Asia în atragerea de forţă de muncă

Administrarea graniţelor externe va rămâne o provocare.

Pentru comisarul responsabil de comerţ

Comisarul trebuie să promoveze beneficiile comerţului multilateral şi să salveze Organizaţia Mondială a Comerţului şi să răspundă tendinţelor regionale, care par să fie preferate.

TTIP – va schimba jocul, prin implicaţiile sale, o alianţă transalantică va ajuta la o reducere a impactului schimbărilordin structura de putere globală. Este cel mai important dosar transmis din anterioara legislatură şi trebuie maximizate câştigurile. Însă trebuie evitat ca TTIP să fie văzut ca strategia „Occidentului împotriva restului lumii”

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: