duminică

5 mai, 2024

29 martie, 2022

Primăria Timişoara a obţinut 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni și a arhivelor instituţiei, scrie News.ro.

Proiectul ”Simplificarea procesului participativ şi decizional în relaţia cu cetăţenii prin digitalizarea integrată şi eficientizarea administraţiei publice la nivelul Primăriei Municipiului Timişoara” este finanţat cu fonduri din Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

”Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria şi cele din mediul privat pe care cetăţeanul le foloseşte este uriaş. Procedurile şi interfeţele actuale din primărie sunt depăşite şi greu de actualizat.


Aceasta este prima finanţare din fonduri europene pentru digitalizare pe care o câştigă primăria şi ne va înlesni următorii paşi către acel concept de portal unic şi intuitiv care va fi faţa relaţiei cetăţeanului cu administraţia locală.

Trebuie să facem saltul spre soluţii tehnologice actuale, care ne uşurează munca şi sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge şi noi la nivelul serviciilor digitale moderne în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz (foto).

 În prezent, administraţia publică locală Timișoara interacţionează cu persoanele fizice şi juridice atât fizic, cât şi prin intermediul unor platforme online, însă navigarea şi găsirea unor informaţii sau servicii sunt greoaie. De asemenea, modurile de prezentare a informaţiei nu sunt întotdeauna intuitive. 

Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanţare includ:

  • realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administraţia publică,
  • îmbunătăţirea modului de prezentare a informaţiilor de interes public (HCL-uri, achiziţii, concursuri de angajare),
  • o hartă care să includă informaţii de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente),
  • identitate digitală unică,
  • crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetăţeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricţii de trafic etc.),
  • scanarea şi digitalizarea a 5.000 de unităţi arhivistice (bibliorafturi).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: