joi

18 aprilie, 2024

19 noiembrie, 2015

Dacian_CiolosPremierul Dacian Cioloş i-a cerut ministrul Dezvoltării Regionale Vasile Dîncu, joi, în şedinţa de guvern, să se gândească ” în perioada imediat următoare” la principiile reformei administrative, precizând că acest aspect este legat de obiectivele principale din progranul guvernului său.

Un prim pas către această reformă ar putera să se materializeze în domeniul managementului fondurilor europene unde, afirmă premierul Cioloș, singurele criterii de recrutare pentru posturile de conducere ale autorităţilor de management vor fi cele de competenţă tehnică şi managerială.

În deschiderea primei reuniuni oficiale la Palatul Victoria a guvernului pe care îl conduce, premierul Cioloș a solicitat vicepremierului Vasile Dîncu, responsabil cu administrația locală și dezvoltarea regională, să creioneze principiile după care se va opera reforma administrativă.


„Legat de unul din obiectivele principale din programul guvernului, să ne gândim în perioada imediat următoare la principiile acestei reforme administrative. Să vedem de unde pornim – ştiu că există deja legislaţie privind îmbunătăţirea actului administrativ şi în ideea noastră de reformă administrativă, de creştere a calităţii actului administrativ. Aş vrea să vedem ce legislaţie avem şi cum să o punem într-un cadru mai coerent şi să începem cât mai repede şi cu acest lucru”, a afirmat premierul Dacian Cioloş, la şedinţa de guvern.

Un prim domeniu în care se va încerca eficientizarea actului guvernamental este cel al administrării fondurilor europene. „Aveţi scoase la concurs posturi de managemet în multe dintre autorităţile care se ocupă de gestiunea fondurilor şi aş vrea să începem de acum aplicarea principiului transparenţei şi profesionalizării acestor structure”, a cerut premierul ministrului Fondurilor Europene, Aura Răducu.

”Vă rog să vă asiguraţi că perioada de depunere a candidaturilor e suficient de lungă pentru ca cei care într-adevăr sunt interesaţi şi care vor să lucreze profesionist să poată să îşi depună candidaturile. Cu ocazia asta transmit un semnal foarte clar din partea acestui Guvern, singurele criterii de recrutare pentru astfel de poziţii vor fi cele de competenţă tehnică, de competenţă managerială şi o să vă rog, doamna ministru, să vă asiguraţi că organizarea acestor concursuri este transparentă şi este bazată strict pe aceste criterii”, a afirmat Dacian Cioloș, care a precizat: ”Aş vrea să urmăresc personal derularea acestor prime concursuri.”.

„O rog pe doamna Aura Răducu, ministru al Fondurilor europene, să organizeze o întâlnire cu toate autorităţile de management şi celelalte instituţii implicate în gestionarea fondurilor europene pentru că aş vrea să văd cum stăm cu absorţia pentru perioada bugetară precedentă, dar mai ales pregătirea pentru noua perioadă bugetară”, a mai spus Dacian Cioloş.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Principiile care sa asigure reforma administratiei, nu sint altele decit principiile „dezvoltarii economice si industriale” nationale si locale.Aceasta este principala ratiune de a exista, a insasi administratiei Romaniei.Inafara unui astfel de proiect, nu exista principii care sa orienteze, produca si valideze reforma administatiei.Inafara acestor principii, administratia nationala si locala – nu pot deveni „motoare de dezvoltare economica” in Romania!Toate resursele nationale:forta de munca, specialisti si tehnicieni/tehnocrati, banii, inventia si inovatia, etc. pleaca libere in tarile dezvoltate.Unica resursa NATIONALA a dezvoltarii, in epoca globalizarii, a ramas administratia – birocratia, care trebuie adusa la performanta, altfel invatamintul si educatia, sanatatea si asigurarile sociale si tot ce tine de dezvoltare, se prabusesc continuu, odata cu economia si industria pe care nu le pot sustine spre performanta.
    2.Inafara unui „proiect national” de dezvoltare economica si industriala rapida, ce anume ar putea cuprinde sau identifica principiile care sa defineasca directiile si modul de schimbare/imbunatatire a administratiei?In lipsa unui proiect national, administratia nu are obiective si responsabilitati concrete si evaluabile, iar REFORMA administratiei nu se desfasoara pe principiile dezvoltarii economice (pe care trebuie sa le materializeze administratia), ci pe idei, viziuni ori principii teoretice, preluate mecanic din doctrine ori dupa imaginatia „reformatoare” a celor care se perinda pe aleea ministariala nationala.
    3.Orice demers politic, economic, social, administrativ, fiscal, etc. major, trebuie sa-si desprinda si raporteze principiile, in mod obligatoriu la ECONOMIE SI DEZVOLTAREA ECONOMICA.Altfel, reforma administrativa si regionalizarea se realizeaza la voia intimplarii si raspunde la criterii teoretice, ignorind cerintele economiei nationale reale, esuata.O economie nationala si locala ca a Romaniei, necesita o administratie performanta si cointeresata la dezvoltare economica rapida (de ajungere din urma a tarilor dezvoltate)- de pe urma careia beneficiaza de aprecierea sociala si un viitor profesional, pe care astazi nu-l are.
    4.Daca „proiectul de dezvoltare economica” nu este cunoscut si stapinit de d-l Dancu(fiidca guvernul EFECTIV nu-l are), reforma administrativa nu va avea principii VALIDE si nu va duce la succes in economie.Dumnealui nu are de unde sa ia astfel de principii, fiindca nu este cercetator economic, iar ca sociolog si universitar, nu este axat pe aceasta NISA de studiu – care este „dezvoltarea economica si aportul institutional la dezvoltare”!Insasi „economia institutionala”, ca obiect de studiu la ASE, nu acopera aceasta nisa, fiind mai ales un studiu de sorginte „birocratica” a institutiilor:structura, functii,evolutie,etc.Cu atit mai putin sociologia are tangenta cu dezvoltarea economica si cu principiile sale, care-si au genetica in dezvoltare (ca principii generale si speciale) – utilizabile in restructure/perfectionare institutionala-administrativa.
    5.Solicitarea Premierului, ca D-l Dancu sa-i comunice „principiile reformei administrative”, dovedeste inainte de toate, ca expertiza acestuia in domeniul dezvoltarii economice si administratiei, este inexistenta.Din aceasta cauza, guvernul va asigura o tranzitie spre nicaieri – fiindca primul ACT NATIONAL al unui premier aflat la „rascruce de vinturi”, era sa solicite PUBLIC „proiectul de dezvoltare economica” si de „reforma a administratiei”, iar apoi pe baza analizei/dezbaterii lor sa construiasca programul de guvernare.Un program incropit „sezonier”, unui singur an de guvernare – si acela de tranzitie pina la alegeri – nu este decit alt an pierdut pentru Romania, pe linga ceilalti 25, de la Revolutie.(Probabil ca acest comentariu va fi considerat atit de „suprarealist”, incit se va dovedi nepublicabil, fiindca exprima o realitate grava: inconsistenta programatica si amatorism in zona schimbarii, a unui guvern incapabil de a realiza o tranzitie spre ceva nou si asteptat de noi!)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Principiile care sa asigure reforma administratiei, nu sint altele decit principiile „dezvoltarii economice si industriale” nationale si locale.Aceasta este principala ratiune de a exista, a insasi administratiei Romaniei.Inafara unui astfel de proiect, nu exista principii care sa orienteze, produca si valideze reforma administatiei.Inafara acestor principii, administratia nationala si locala – nu pot deveni „motoare de dezvoltare economica” in Romania!Toate resursele nationale:forta de munca, specialisti si tehnicieni/tehnocrati, banii, inventia si inovatia, etc. pleaca libere in tarile dezvoltate.Unica resursa NATIONALA a dezvoltarii, in epoca globalizarii, a ramas administratia – birocratia, care trebuie adusa la performanta, altfel invatamintul si educatia, sanatatea si asigurarile sociale si tot ce tine de dezvoltare, se prabusesc continuu, odata cu economia si industria pe care nu le pot sustine spre performanta.
    2.Inafara unui „proiect national” de dezvoltare economica si industriala rapida, ce anume ar putea cuprinde sau identifica principiile care sa defineasca directiile si modul de schimbare/imbunatatire a administratiei?In lipsa unui proiect national, administratia nu are obiective si responsabilitati concrete si evaluabile, iar REFORMA administratiei nu se desfasoara pe principiile dezvoltarii economice (pe care trebuie sa le materializeze administratia), ci pe idei, viziuni ori principii teoretice, preluate mecanic din doctrine ori dupa imaginatia „reformatoare” a celor care se perinda pe aleea ministariala nationala.
    3.Orice demers politic, economic, social, administrativ, fiscal, etc. major, trebuie sa-si desprinda si raporteze principiile, in mod obligatoriu la ECONOMIE SI DEZVOLTAREA ECONOMICA.Altfel, reforma administrativa si regionalizarea se realizeaza la voia intimplarii si raspunde la criterii teoretice, ignorind cerintele economiei nationale reale, esuata.O economie nationala si locala ca a Romaniei, necesita o administratie performanta si cointeresata la dezvoltare economica rapida (de ajungere din urma a tarilor dezvoltate)- de pe urma careia beneficiaza de aprecierea sociala si un viitor profesional, pe care astazi nu-l are.
    4.Daca „proiectul de dezvoltare economica” nu este cunoscut si stapinit de d-l Dancu(fiidca guvernul EFECTIV nu-l are), reforma administrativa nu va avea principii VALIDE si nu va duce la succes in economie.Dumnealui nu are de unde sa ia astfel de principii, fiindca nu este cercetator economic, iar ca sociolog si universitar, nu este axat pe aceasta NISA de studiu – care este „dezvoltarea economica si aportul institutional la dezvoltare”!Insasi „economia institutionala”, ca obiect de studiu la ASE, nu acopera aceasta nisa, fiind mai ales un studiu de sorginte „birocratica” a institutiilor:structura, functii,evolutie,etc.Cu atit mai putin sociologia are tangenta cu dezvoltarea economica si cu principiile sale, care-si au genetica in dezvoltare (ca principii generale si speciale) – utilizabile in restructure/perfectionare institutionala-administrativa.
    5.Solicitarea Premierului, ca D-l Dancu sa-i comunice „principiile reformei administrative”, dovedeste inainte de toate, ca expertiza acestuia in domeniul dezvoltarii economice si administratiei, este inexistenta.Din aceasta cauza, guvernul va asigura o tranzitie spre nicaieri – fiindca primul ACT NATIONAL al unui premier aflat la „rascruce de vinturi”, era sa solicite PUBLIC „proiectul de dezvoltare economica” si de „reforma a administratiei”, iar apoi pe baza analizei/dezbaterii lor sa construiasca programul de guvernare.Un program incropit „sezonier”, unui singur an de guvernare – si acela de tranzitie pina la alegeri – nu este decit alt an pierdut pentru Romania, pe linga ceilalti 25, de la Revolutie.(Probabil ca acest comentariu va fi considerat atit de „suprarealist”, incit se va dovedi nepublicabil, fiindca exprima o realitate grava: inconsistenta programatica si amatorism in zona schimbarii, a unui guvern incapabil de a realiza o tranzitie spre ceva nou si asteptat de noi!)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: