fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Diminuarea PIB pe S1, ajustată de la -4,7 la -4,5%. Scăderea producției industriale, principalul factor

INS a anunțat un rezultat de -4,5% al PIB pe S1 2020, deși a recalculat în jos rezultatul pe T2 cu circa 1,1 miliarde lei.… Mai mult

11.10.2020

La obiect

Paradox românesc pe piața asigurărilor de catastrofă: O comparație cu celelalte state UE la eficiența obligativității

România este printre puținele țări din Europa în care asigurarea locuințelor este obligatorie. Cu toate astea, doar una din cinci locuințe deține o asigurare împotriva… Mai mult

11.10.2020

Evenimentul

Acord semnat la Washington: un consorțiu de firme din SUA, România, Canada, Franța va dezvolta proiectul nuclear Cernavodă

Secretarul pentru Energie din SUA, Dan Brouillette, și ministrul român al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, au parafat vineri un proiect de… Mai mult

09.10.2020

La obiect

Salariile în plină pandemie: August 2020 – câștigul net, diminuat cu aproape trei procente față de iulie

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna august 2020 a fost de 5.337 lei, cu 131 de lei sau 2,4% mai… Mai mult

09.10.2020

Prim bilanț al debirocratizării: mai puține documente solicitate, încă predomină plățile în numerar

de Vladimir Ionescu 16.9.2016

3-dacian-ciolos-declaratie-aa„La numai două luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, începem să vedem primele rezultate: mai puține documente pe care oamenii trebuie să le aducă la instituții, mai puține drumuri la ghișee, mai puține cheltuieli”, este concluzia premierului Dacian Cioloș, formulată vineri în cadrul unui prim bilanț făcut în ședință de guvern asupra stadiului de implementare al măsurilor de simplificare a relației dintre cetățeni și administrație.

Demersurile pentru debirocratizare au inclus până în prezent

  • acceptarea copiei după buletin prin email
  • eliminarea copiilor legalizate ale documentelor
  • furnizarea unor adrese de email pentru comunicarea electronică cu cetățenii
  • metode alternative de plată pentru serviciile publice, pe lângă plata în numerar la ghișeu

Exemple de măsuri și rezultate de etapă, conform raportării ministerelor:

  • Măsură: Publicarea din oficiu a informaţiilor şi modelelor de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, pe punctul de contact unic electronic, gestionat de Agenția pentru Agenda Digitală a României.

Rezultate: A fost lansată noua platformă www.edirect.e-guvernare.ro; se stabilesc, cu fiecare minister în parte, metodele prin care vor fi publicate informațiile pe platformă; sunt desemnați administratorii care vor răspunde de publicarea informațiilor, din cadrul ministerelor.

  • Măsură: Eliminarea cerinţei de depunere a copiilor legalizate după documente

Rezultate: Ca exemple de bună practică, Ministerul Educației (MENCȘ) a eliminat, prin Ordin de ministru, cerința copiilor legalizate de către școli; măsura a fost implementatăși de alte instituții: Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a transmis instrucțiuni în rețeaua consulară pentru eliminarea cerinței copiei legalizate; Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a implementat total obligația și și-a schimbat procedurile. Centralizarea la nivelul Cancelariei Prim-ministrului arată că trebuie modificate peste 400 de Hotărâri de guvern pentru a elimina copiile legalizate la nivelul administrației centrale.

  • Măsură: Solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de la unitățile de poliție competente cu acordul expres al persoanei, acolo unde instituția/autoritatea publică solicită cazierul judiciar

Rezultate: Ca exemple de bună practică, MAI a informat unitățile de poliție cu privire la solicitarea cazierului judiciar de către instituții direct de la acestea. MAI a trimis ministerelor o solicitare pentru a putea informatiza procedura de obținere a cazierului între instituții cu acordul persoanei. Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a întocmit formulare pentru manifestarea consimțământului.

  • Măsură: Obligația folosirii cu precădere de mijloace electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, dacă beneficiarul deține o adresă de email și este de acord să o comunice.

Rezultate: Ca exemple de bună practică, Ministerul Justiției (MJ) a completat formularele proprii solicitând și adresa de e-mail pentru a comunica prin mijloace electronice cu beneficiarul. Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) comunică electronic cu beneficiarii. La MMFPSPV, în cazul solicitării indemnizaţiilor pentru creșterea copilului pot fi furnizate anumite informații via e-mail. În cadrul MAE, serviciile consulare sunt complet informatizate.

  • Măsură: Obligația de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată.

Rezultate: Ca exemple de bună practică, MAE a implementat POS-uri la majoritatea misiunilor diplomatice, urmând instalarea și a altora, în luna septembrie. ONRC definitivează un sistem de e-payment pentru plata prin mijloace electronice. Ministerul Finanțelor Publice (MFP), prin Trezorerie, a introdus POS-uri la nivel de ghișee, urmând a fi introdusă facilitatea de plată online a taxelor și impozitelor.

Din centralizarea la nivelul Cancelariei Prim-ministrului reiese că, în ceea ce privește serviciile publice furnizate de Ministere și instituții subordonate, predomină în medie plata prin Trezorerie și numerar la locul furnizării serviciului.

Ca măsură de eficientizare a furnizării serviciilor, trebuie diversificate modalitățile de plată puse la dispoziție, incluzând aici POS, plata numerar prin alte mijloace decât la Trezorerie, informatizarea Trezoreriei (proces preconizat a se încheia până în 2018), plata prin mobil.

Pachetul de măsuri de simplificare a relației dintre cetățean și administrația publică a fost adoptat la finalul lunii iunie, după o inițiativă a Cancelariei Prim-ministrului intitulată „Comisia de tăiat hârtii” și a platformei maisimplu.gov.ro.

În întregul demers, Guvernul a pus accent pe transparență, comunicare electronică, debirocratizare, principii urmărite în diferite forme prin toate inițiativele lansate în actualul mandat.

”Reducerea birocrației este un proces de durată și, totodată, un proces ireversibil. Am încredere că, treptat, toate instituțiile vor înțelege importanța unei relații mai prietenoase cu oamenii și că relația dintre cetățeni și autorități va fi deveni una corectă, normală, egală”, a spus vineri premierul Dacian Cioloș.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 16.9.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Moment istoric: liderii marilor religii se vor ruga în comun pentru pace

Iulian Soare

Papa Francisc şi lideri de diferite religii, printre care şi patriarhul ortodox Bartolomeu I, se vor ruga marţi în Piaţa Campidoglio din Roma pentru victimele… Mai mult

Stiri

Michael Horodniceanu, care a revoluționat traficul din New York, îl va consilia pro bono pe Nicușor Dan

Vladimir Ionescu

Nicușor Dan a obținut sprijinul profesorului american de origine română Michael Horodniceanu, care a condus timp de mai mulți ani tot ce a ținut de… Mai mult

Stiri

Șeful Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice, din Poliția Română, pus sub control judiciar

Vladimir Ionescu

Marius Eduard Moise, comisar şef în cadrul IGPR – Direcţia de Investigare a Criminalităţii Economice, a fost pus luni sub control judiciar, de către procurorii… Mai mult

Stiri

Eurostat: România, cea mai mare creștere la nivelul UE, în august, a lucrărilor de construcții

Raluca Florescu

România a înregistrat în august o creștere anuală de 12,4% a lucrărilor de construcții, cea mai mare la nivelul statelor membre, după cum reiese din… Mai mult

Stiri

Oficial: Capitala întră în scenariul roșu pentru 14 zile – școlile, restaurantele și teatrele se închid, purtarea măștii devine obligatorie și pe stradă

Vladimir Ionescu

Masca devine obligatorie în toate spațiile publice din Capitală, iar cursurile se mută în online, începând de marți, ora 00.00, conform măsurilor anunțate luni de… Mai mult

Stiri

Directorul medical Spitalului Colentina a demisionat. Unitatea este acum în totalitate destinată pacienților Covid

Vladimir Ionescu

Sabina Zurac (foto) a demisionat din poziția de director medical al Spitalului Colentina, vineri, înainte de anunțul autorităților potrivit căruia unitatea va trata exclusiv pacienți… Mai mult

Stiri

RePatriot App – aplicația care conectează românii de pretutindeni cu oportunitățile de acasă

Vladimir Ionescu

RePatriot anunță luni lansarea unei aplicații care apropie românii de pretutindeni – RePatriot App, cu ajutorul căreia ”poți fi mereu conectat cu oportunitățile pe care… Mai mult