Chestiunea

Industria, Agricultura și Finanțele – contribuție zero la creșterea de 4,7% a PIB pe S1

După analizarea datelor semnal, Institutul Național de Statistică a confirmat valorile iniţiale de 4,7% brut şi 4,8% ajustat cu sezonalitatea pe primul semestru al anului… Mai mult

06.09.2019

La obiect

România campioană: mai mult la consum decât la rezultate economice

România s-a situat pe primul loc în UE la creșterea volumului din comerțul cu amănuntul în luna iulie 2019. Potrivit datelor publicate de Eurostat, avansul… Mai mult

06.09.2019

La obiect

Numărul prezentărilor la Camera de Gardă – echivalentul a mai mult de un sfert din locuitori. Din total, 20% nu sunt urgențe

Peste cinci milioane de prezentări au fost înregistrate anul trecut la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU) sau Compartimentele de Primiri Urgențe (CPU), conform Raportului 2018… Mai mult

05.09.2019

Chestiunea

Gripă la Berlin, Bucureștiul face febră: cel mai mare partener pentru exporturile românești se apropie de recesiune tehnică

Problemele economice ale Germaniei, precum cea a scăderii peste așteptări a comenzilor din industrie, multiplică probelemele României. Economia acesteia depinde de cea a Germaniei în… Mai mult

05.09.2019

Cronicile

Prețul carburanților: Transportatorii cer recuperarea supraaccizei. Cele mai mici scumpiri de joi noaptea au fost de 9 bani /litru

de Vladimir Ionescu 15.9.2017

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cer Guvernului aplicarea unei scheme de recuperare a supraaccizei, după ce preţul motorinei a crescut cu 20 de bani în perioada 29 august – 15 septembrie 2017, potrivit unui comuncat citat de Agerpres.

În plus, joi noaptea, OMV Petrom a dat tonul scumpirilor aferente primei etape de majorare a accizelor, crescând prețuurile la motorine și benzine cu 9 bani pe litru. Preţurile Petrom, ca lider al pieţei, funcţionează ca reper pentru  ceilalţi distribuitori.

A doua etapă de majorare a accizei ar putea aduce o scumpire suplimentare de alţi 16 bani la 1 octombrie, spun așteptările guvernului.

„UNTRR reia ideea ca Guvernul României să se preocupe de creşterea atractivităţii alimentării cu motorină în România”, având în vedere faptul că, „ transportatorii rutieri ce operează rute interne, dacă nu vor putea recupera parte din acciza, vor creşte obligatoriu tarifele pentru populaţie pentru transport persoane şi mărfuri, iar comercianţii vor specula aceste momente şi vor adăuga majorări suplimentare la raft”, spune comunicatul citat.

Totodată, transportatorii invocă alimentării în alte țări decât România, la plecarea de acasă, având în vedere rețetele mai eficiente la care ar putea apela.

În urma majorării accizei la carburanţi, costul motorinei în România va ajunge la 0,89 euro/litru fără TVA, „nivel mult mai ridicat decât în ţările din jur”, conform calculelor UNTRR.

„În România acciza este de 330 euro/1.000 litri, la fel ca în Luxemburg, iar TVA de 19%, apropiat de 17% din Luxemburg, iar pentru a creşte volumul de vânzări de carburant, România ar trebui să ramburseze TVA într-o manieră simplă şi predictibilă tuturor utilizatorilor profesionişti”, spune UNTRR.

Creşterea accizei cu 7 eurocenţi, „fără o majorare a preţului, ar fi fost tehnic posibilă ţinând cont că în România motorina şi benzina sunt mai scumpe cu 5 eurocenţi per litru faţă de alte state europene cu producţie de petrol, dar era puţin probabil ca petroliştii să absoarbă această majorare de cost şi să îşi reducă marjele comerciale, în loc să transfere acest cost suplimentar imediat către clienţi”, menţionează comunicatul.

UNTRR inventariază preţurile la motorină din alte ţări în care operează, astfel:

  • În Germania: 0,88 euro/litru fără TVA, „dar în realitate există motorină chiar şi mai ieftina cu 2-4 eurocenţi pe litru la staţii publice”;
  • În Slovenia  (pentru intrarea în Italia): 0,78 euro/litru după recuperarea TVA (22%) şi a accizei suplimentare (10 eurocenţi / litru;
  • În Ungaria, „deşi preţul la pompa este mai mare decât în România, prin recuperarea TVA de 27% la 60 de zile, fără nicio zi întârziere, şi a accizei suplimentare – între 2 şi 5,5 eurocenţi per litru (la fiecare 6 luni în Ungaria aceste cifre pot varia între 2 – 3,5 – 5,5 eurocenţi per litru, la fel ca şi valoarea accizei care este de 358 euro/1000 litri când preţul barilului de petrol este peste 50 dolari şi 390 euro când preţul barilului de petrol este sub 50 dolari), preţul final rămâne 0,86 euro/litru, mai scăzut cu 4 cenţi decât în România”
  • „Cei care merg în Bulgaria şi Grecia alimentează în Bulgaria,
  • Transportatorii rutieri care fac transport extracomunitar alimentează în ţările vecine – Serbia, Moldova, Ucraina,
  • Transportatorii din România de lângă frontiere alimentează în ţările învecinate, la fel şi firmele care operează curse cu destinaţii în apropiere de frontiere”.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.9.2017

Lăsați un comentariu


Europa

Bruxelles ia în calcul noi taxe energie, pentru combaterea schimbărilor climatice

Iulian Soare

Uniunea Europeană ia în considerare introducerea unor noi taxe în domeniul energiei pentru ca Blocul comunitar să îşi atingă mai uşor ţintele în domeniul combaterii… Mai mult

Stiri

Declin drastic al forței de muncă potențiale – Patronatele cer eliminarea plafoanelor pentru importul de lucrători

Mariana Bechir

Rezervele posibile de forță de muncă ale României se restrâng drastic din cauza scăderii naturale a populației, a îmbătrânirii accelerate a acesteia și a emigrării,… Mai mult

Europa

Nou mecanism de preluare a migranților de pe Mediterană. Premierul italian: Statele care nu participă trebuie să sufere mult financiar

Iulian Soare

Italia negociază cu celelalte state membre un sistem temporar de ”repartizare automată” a migranţilor salvaţi pe Mediterană, a confirmat joi o sursă diplomatică de la… Mai mult

Stiri

Importurile de electricitate au crescut cu peste 45% în primele 7 luni. Producția a scăzut cu 5%, sub constrângerile guvernamentale

Adrian N Ionescu

Creșterea producției de electricitate a centralelor eoliene (+7%) și a celor solare fotovoltaice (+8%) pe primele 7 luni ale anului 2019, nu au compensat scăderile… Mai mult

Europa

Belgianul propus comisar european pentru Justiție, acuzat de corupție și spălare de bani

Iulian Soare

Ministrul de Externe belgian, Didier Reynders (foto), propunerea pentru portofoliul Justiției în Comisia Europeană, este acuzat de corupție și spălare de bani în Republica Democrată… Mai mult

Stiri

Iranul amenință că bazele şi aeronavele americane din regiune se află în raza de acţiune a rachetelor sale

Iulian Soare

Un comandant al Gardienilor Revoluţiei din Iran a avertizat duminică dimineaţa că bazele militare şi aeronavele Statelor Unite din regiune se află în raza de… Mai mult

Europa

Guvernul ucrainean a anulat contractul câștigat de o companie americană pentru exploatarea zăcămintelor din Marea Neagră

Iulian Soare

Noul guvern al Ucrainei a anulat contractul pentru exploatarea de gaze şi petrol offshore din Marea Neagră, acordat de precendentul executiv unei subsidiare a grupului… Mai mult