fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Relansarea: 8 miliarde de euro alocări pentru capitalizarea companiilor și creșterea competitivității

Planul Național de Investiții și Relansare Economică prevede măsuri de circa 8 miliarde de euro, potrivit calculelor cursdeguvernare.ro, pentru sprijinirea reluării activității companiilor, realizarea de… Mai mult

01.07.2020

Chestiunea

Planul de relansare economică a României – anunțat de guvern: 100 mld. în 10 ani – investiții masive în infrastructură și digitalizare, măsuri de stimulare a capitalului autohton și a competitivității, alinierea la noua revoluție tehnologică

Premierul Ludovic Orban lansează Planul național de investiții și de relansare economică, practic un program de guvernare cu acțiuni planificate până la orizontul anului 2030.… Mai mult

01.07.2020

Just Business

Companiile high tech dețin doar 8% din creditele corporate de la nivel local. Digitalizarea, esențială pentru economia post-criză

Firmele din sectorul knowledge intensive services și high tech dețineau, la nivelul lunii martie 2020, doar 8% din creditarea bancară, în condițiile în care au… Mai mult

30.06.2020

La obiect

Pilonul II și-a revenit din criza indusă de pandemie

Toate fondurile de pensii obligatorii administrate privat au anunțat creșteri prin care recuperează aproape integral scăderile provocate de criza Covid19. Aceasta a declanșat după mijlocul… Mai mult

29.06.2020

Prețul carburanților: Transportatorii cer recuperarea supraaccizei. Cele mai mici scumpiri de joi noaptea au fost de 9 bani /litru

de Vladimir Ionescu 15.9.2017

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cer Guvernului aplicarea unei scheme de recuperare a supraaccizei, după ce preţul motorinei a crescut cu 20 de bani în perioada 29 august – 15 septembrie 2017, potrivit unui comuncat citat de Agerpres.

În plus, joi noaptea, OMV Petrom a dat tonul scumpirilor aferente primei etape de majorare a accizelor, crescând prețuurile la motorine și benzine cu 9 bani pe litru. Preţurile Petrom, ca lider al pieţei, funcţionează ca reper pentru  ceilalţi distribuitori.

A doua etapă de majorare a accizei ar putea aduce o scumpire suplimentare de alţi 16 bani la 1 octombrie, spun așteptările guvernului.

„UNTRR reia ideea ca Guvernul României să se preocupe de creşterea atractivităţii alimentării cu motorină în România”, având în vedere faptul că, „ transportatorii rutieri ce operează rute interne, dacă nu vor putea recupera parte din acciza, vor creşte obligatoriu tarifele pentru populaţie pentru transport persoane şi mărfuri, iar comercianţii vor specula aceste momente şi vor adăuga majorări suplimentare la raft”, spune comunicatul citat.

Totodată, transportatorii invocă alimentării în alte țări decât România, la plecarea de acasă, având în vedere rețetele mai eficiente la care ar putea apela.

În urma majorării accizei la carburanţi, costul motorinei în România va ajunge la 0,89 euro/litru fără TVA, „nivel mult mai ridicat decât în ţările din jur”, conform calculelor UNTRR.

„În România acciza este de 330 euro/1.000 litri, la fel ca în Luxemburg, iar TVA de 19%, apropiat de 17% din Luxemburg, iar pentru a creşte volumul de vânzări de carburant, România ar trebui să ramburseze TVA într-o manieră simplă şi predictibilă tuturor utilizatorilor profesionişti”, spune UNTRR.

Creşterea accizei cu 7 eurocenţi, „fără o majorare a preţului, ar fi fost tehnic posibilă ţinând cont că în România motorina şi benzina sunt mai scumpe cu 5 eurocenţi per litru faţă de alte state europene cu producţie de petrol, dar era puţin probabil ca petroliştii să absoarbă această majorare de cost şi să îşi reducă marjele comerciale, în loc să transfere acest cost suplimentar imediat către clienţi”, menţionează comunicatul.

UNTRR inventariază preţurile la motorină din alte ţări în care operează, astfel:

  • În Germania: 0,88 euro/litru fără TVA, „dar în realitate există motorină chiar şi mai ieftina cu 2-4 eurocenţi pe litru la staţii publice”;
  • În Slovenia  (pentru intrarea în Italia): 0,78 euro/litru după recuperarea TVA (22%) şi a accizei suplimentare (10 eurocenţi / litru;
  • În Ungaria, „deşi preţul la pompa este mai mare decât în România, prin recuperarea TVA de 27% la 60 de zile, fără nicio zi întârziere, şi a accizei suplimentare – între 2 şi 5,5 eurocenţi per litru (la fiecare 6 luni în Ungaria aceste cifre pot varia între 2 – 3,5 – 5,5 eurocenţi per litru, la fel ca şi valoarea accizei care este de 358 euro/1000 litri când preţul barilului de petrol este peste 50 dolari şi 390 euro când preţul barilului de petrol este sub 50 dolari), preţul final rămâne 0,86 euro/litru, mai scăzut cu 4 cenţi decât în România”
  • „Cei care merg în Bulgaria şi Grecia alimentează în Bulgaria,
  • Transportatorii rutieri care fac transport extracomunitar alimentează în ţările vecine – Serbia, Moldova, Ucraina,
  • Transportatorii din România de lângă frontiere alimentează în ţările învecinate, la fel şi firmele care operează curse cu destinaţii în apropiere de frontiere”.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.9.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

DOCUMENT / Programul ”O casă, o familie” (Prima Casă), modificările propuse de Finanțe

Alexandra Pele

Guvernul  propune majorarea de la 66.500 de euro la 95.000 de euro a valorii maxime a creditului acordat prim programul Prima Casă, ce urmează să… Mai mult

Stiri

Raport Oxfam: Coronavirus agravează foametea la nivel mondial. Fenomenul riscă să apară și în Brazilia, India, Africa de Sud,

Razvan Diaconu

Zeci de milioane de oameni ar putea fi împinși în pragul foametei, la nivel global, din cauza pandemiei, pe fondul creșterii șomajului și reducerii ajutoarelor… Mai mult

Stiri

Șapte universități din România admise în rețeaua universităților europene

Vladimir Ionescu

Ministrul Educației a anunțat joi, pe Facebook, că șapte universităţi din România au fost selectate de către Comisia Europeană pentru a face parte din rețelele… Mai mult

Stiri

Înscrieri deschise: VIDEO conferința online „Economia viitorului post-COVID: planurile României în strategia Europei”, 15 iulie

Redacţia

Premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode participă la VIDEO CONFERINȚA online organizată de CursDeGuvernare.ro: „Economia viitorului post-COVID: planurile României în strategia Europei”, în… Mai mult

Europa

Exporturile de cereale ale României în afara UE, cele mai mari din ultimii 5 ani

Adrian N Ionescu

Cu cele mai mult de 10 milioane de tone de cereale exportate în afara Uniunii Europene, România a fost a doua după Franţa în anul… Mai mult

Stiri

Un nou record al raportării cazurilor noi Covid: 614

Vladimir Ionescu

Grupul de Comunicare Strategică a anunțat joi un număr record de cazuri noi de Covid-19. Astfel, în ultimele 24 de ore, s-au înregistrat 614 cazuri… Mai mult

Stiri

Parteneriat privat româno-elvețian cu operațiuni globale în administrarea publică a proprietăților

Vladimir Ionescu

Compania românească Trencadis anunță joi o asociere în participațiune cu grupul elvețian GeoZone pentru a crea AIOS Integrated Land Systems, ”singurul one-stop-shop din lume dedicat… Mai mult