duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

2 noiembrie, 2021

Prețul gazelor la Bursa Română de Mărfuri (BRM) a rămas peste cel de dinaintea accidentului major din rețeaua de transport a Bulgariei, chiar dacă Bulgartransgaz a reorientat parțial volumele programate spre România pe traseul prin Negru Vodă, după ce inițial fuseseră total blocate.

Contractele „pentru ziua următoare” cu valabilitate în 2 noiembrie de la BRM au un preț mediu de 350 lei / MWh, față de cel pentru 1 noiembrie, de 359 lei / MWh.

Și prețul de la hub-ul regional CEGH de la Viena a rămas ridicat la 65,93 euro / MWh, față de de cel valabil pentru ieri, de 65,719 euro / MWh

Importuri parțiale prin interconectarea Negru Vodă


Ca urmare a acidentului din noaptea de duminică spre luni pe secțiunea Vetrino – LV Hrabrovo a rețelei din Bulgaria, s-au redus la zero fluxurile spre România prin interconectarea Ruse-Giurgiu și cele spre Serbia.

Apoi, Bulgaria a compensat parțial deficitul spre România, redirecționând o parte din volume spre interconectarea de la Kardam – Negru Vodă.

România importă prin Bulgaria gaze naturale rusești, iar prin punctul de la Negru Vodă capacitatea programată pentru marți era de 6,9 milioane de metri cubi, potrivit datelor Transgaz (TGN), operatorul român al rețelei naționale.

Alte 1,7 milioane de metri cubi de gaze mai intră doar din Ungaria prin conexiunea de la Csanadpalota.


Intrarea prin Negru Vodă este posibilă pe Firul 1 al fostului coridor transbalcanic Isaccea -Negru Vodă, folosit altădată de Gazprom pentru aprovizionarea zonei balcanice. Rusia a renunțat la acest coridor căci preferă gazoductul Turkstream, de unde gazele sunt preluate de Bulgaria și trimise spre Serbia și Ungaria, ocolind Ucraina.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Firul T1 a fost interconectat cu sitemul național și deschis de mai multă vreme utilizării de către terți pentru transport, dar nu a fost folosit la capacitate, decât pentru completări ale consumului național. Gazprom nu a mai folosit nici Firele 2 și 3, a căror capacitate de transport va putea fi scoasă la licitație

Conducta unde a avut loc accidentul a fost construită în perioada 1986 – 1988, potrivit unui procuror bulgar citat de News.Tube.24.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: