22 noiembrie, 2015

dacian-ciolos-guvern-parlament-680x365În primul interviu de la instalarea la Palatul Victoria, premierul Dacian Cioloş a transmis, duminică, un avertisment clasei politice.

Orice am spune despre ei, cei care sunt în Parlament sunt aleşi de noi, sunt aleşi de români, nu de altcineva. Din punct de vedere juridic, legal şi chiar politic, cei din Parlament au mai multă legitimitate formală decât am eu, pentru că oamenii aceia au fost aleşi, eu nu am fost ales, însă legitimitatea mea izvorăşte din faptul că eu am primit un vot în Parlament pentru ca să pot să-mi fac treaba.

Nu spun asta doar ca să fac plăcere cuiva, ba sunt conştient că ceea ce va face acest guvern nu poate să o facă şi fără o consultare cu Parlamentul.


Sper să avem majoritate când solicităm un vot pentru anumite legi, însă sunt conştient de faptul că Guvernul are anumite atribuţii şi anumite instrumente directe de acţiune pe care va trebui să le folosim şi să le asumăm noi, direct, ca şi guvern, pentru a proceda la anumite schimbări pentru care, probabil, în unele cazuri, există o anumită rezistenţă în clasa politică”, a spus Dacian Cioloş, într-un interviu la Radio România Actualităţi.

Proictul de Buget, în decembrie

Premierul Cioloș a mai anunțat în interviul acordat RRA că guvernul şi-a propus să adopte proiectul de buget pe anul 2016 „pe 10-11 decembrie”. Miniştrii, spune Dacian Cioloș, „studiază” dacă majorarea cu 10% a salariilor bugetarilor, adoptată în Parlamen,  se înscrie în limita de deficit”

Am vrea să adoptăm bugetul în guvern pe 10-11 decembrie (…) Studiem proiectul făcut de fostul guvern şi vom vedea cât e de realistă o astfel de majorare aşa încât să se înscrie în limita de deficit asumată„, a spus premierul.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. I.1.In Romania continua a se opera cu naivitati/surogate ideologice, cel curent fiind „conducere tehnocrata”, in locul celei politice.Adica un proiect EMOTIONAL, national, fiindca nu exista nici un proiect pentru noii tehnocrati!
    Despre conducere TEHNOCRATA, poate fi vorba numai din momentul in care o tara inapoiata economic si industrial (cu tarele insotitoare) ca a noastra, isi propune sa evalueze si promoveze un PROIECT NATIONAL.Alt proiect nu exista contra saraciei, delasarii si coruptiei din tara, care a produs si drama de la Colectiv.!In cazul Romaniei, proiectul national de care depinde existenta sau disparitia tarii (prin emigratie), este de „reconstructie economica si industriala”, care sa asigure (in tara) cele 5 milioane de locuri de munca pierdute dupa 1989 (pentru emigranti sau potentialii emigranti),sustinerea la nivel European a sistemelor de sanatate, invatamint, pensii, crestere a natalitatii, aparare, siguranta a cetateanului, etc.
    Constructia unui astfel de proiect national, era obligatore, cel putin in 2007, dupa integrarea in UE, incit proiectele locale, judetene si regionale, sa fie „unificate” in PROIECTUL NATIONAL, depasindu-se faza teoretica/evaluativa (stil geografie economica)a potentialului de dezvoltare, prin STRATEGII GENERALE, pe domenii si ramuri, ramas astfel irealizabil.
    2.Din lipsa acestui proiect, care trebuia dezbatut de partide, Parlament, societatea civila, organizatiile sale diverse, etc, Parlamentul, Guvernul si Presedentia (si TOTUL din Romania), nu au BUSOLA si OBIECTIVE nationale in lucru.Pentru a se „afla in treaba” si insuma ceva la sfirsitul anului sau la evaluari, ele sint nevoite sa inventeze si promoveze diverse proiecte de „imagintie”, iar nu politice, economice ori sociale majore, care ard „buza” Romaniei!
    3.In lipsa unui proiect national,conducerea tehnocrata sau politica, sint deopotriva de aeriene fata de problematica economica ori sociala a tarii.Conducerea tehnocrata este oportuna, din momentul in care o tara se afla in Criza majora – iar un „tehnocrat”, fie el specialist neinregimentat politic, ori politician-tehnocrat – propune o solutie reparatorie, care impune ca procesul de schimbare pozitiva, sa fie condus de persoana-tehnocrat cu viziunea si proiectul necesar.
    In cazul de fata, Romania nu s-a aflat in situatia unei crize speciale, ci in aceea de 25 de ani, a disparitiei economiei si industriel nationale, care a determinat inexistenta resurselor financiare minimale de sustinere a sistemelor ADMINSTRATIVE ale tarii si imbolnavirea lor cronica de ineficienta si coruptie.Ce proiect national, are Guvernul contra acestei Crize?
    4.In lipsa unui „proiect national”, care sa asigure insanatosirea si performanta generala, economica, sociala si politica, „guvernul are instrumente pentru a proceda la schimbari acolo unde este rezistenta in clasa politica”?In nici un caz, nu exista astfel de instrumente!
    Societatea moderna este compusa din „agregate sociale”, din „grupuri organizationale”, a caror activitate si performanta este determinata/influentata de fiecare din toate celelelalte.In aceasta situatie, imbunatatirea unuia singur sau numai a unei parti a acestora, nu imbunatateste cu nimic activitatea si performanta nationala, fiindca restul (nerestructurate),impiedica sau perturbeaza ca si inainte, buna desfasurare a activitatii administrative nationale.De pilda, degeaba se maresc salariile la profesori sau doctori, daca restul partii SISTEMELOR din care fac parte, sint nesustinute financiar si nefunctionle.

  2. II.1.In concluzie, guvernul Ciolos nu este unul tehnocrat, ci unul de „ocazie”, in care presedintele a prins momentul (si nu l-a scapat) de a numi un guvern pe placul sau, adica doar inlocuitor al PSD.
    Programul de guvernare este facut la repezeala, „pe genunchi”, proiectul tehnocrat nu exista, afara de enumerarea unor obiective, mereu repetate si niciodata realizate.
    2.Daca presedintele voia un adevarat guvern TEHNOCRT (iar nu unul non-politic), tehnocratii eligibili ca prim-ministri erau Liviu Voinea sau Vasile Dancu.Primul era profund cunoscator al economiei si starii industriei nationale, autorul studiului „Reindustrializarea Romaniei – politici si strategii”.Acesta putea fi cel ce punea primul fundament al reindustrializarii – propunind in programul de guvernare – politici concrete si fezabile de reindustrializare – rezultate in urma studiului sau postcriza, din 2011.In lipsa d-lui L.Voinea, programul de guvernare aminteste vag de reindustrializare, dar fara nimic concret, de perpectiva imediata ori pe diverse termene.
    Alegerea d-lui Vasile Dancu ca P-Ministru, insemna capacitatea Romaniei de a realiza cu succes regionalizarea/noua impartire administrativa, insemna un tehnocrat in sociologie, stiinta in lipsa careia administrativul si restructurarile sale, sint lipsite de tehnocrat si „sediul materiei”!Numit fiind d-l L.Voinea ca ministru al Economiei(de d-l Dancu), acesta initia procesul de reindustrializare si crea d-lui Dancu instrumentarul (economic) care sa asigure succesul regionalizarii:adica tehnicile nationale si locale de dezvoltare si reindustrializare.
    3.In lipsa unui proces de reindustrializare, ca parte a unui proiect national, care cuprinde si regionalizarea – aceasta este imposibila.Fara tehnici nationale de reindustrializare – care promoveaza dezvoltarea economica la toate nivelele, Centrul perpetueaza stagnarea si saracia in zona locala, judeteana sau regionala – transferind acestora doar raspunderea politica pentru lipsa de proiect national.Putem vorbi de regionalizare si o noua impartire administrativ/teritoriala, numai pe baza unei paradigme a dezvoltarii economice locale, deoarece in lipsa unui proiect national si a instrumentarului creat de acesta, comuna, orasul, judetul si regiunea, vor stagna pentru totdeauna in milul STRATEGIILOR teoretice.
    4.Presedintele si oamenii politici de virf, trebuie sa invete si asimileze in profunzime notiunile si tehnicile politice care conduc la o crestere economica rapida, pentru a evita schimbari si numiri de persoane ca acum, prin aproximarile date unor notiuni fundamentale ale vietii politice, cum este cazul de fata – tehnocratie si tehnocrati.
    Trebuie inteles ca nu ne-apartenenta politica defineste un tehnocrat, ci viziunea si proiectul pe care-l propune, cu rezultatele sale.
    De asemenea trebuie inteles, ca nu apartenenta la un partid ori detinerea in trecut a unei functii urmare a acestei apartenente trebuie sa elimine de la o functie suprema pe ADEVARATII TEHNOCRATI.Daca dupa o prima analiza/evaluare a proiectelor de guvernare se dovedeste ca sint „tehnocrate” – ele trebuind sa fie mai multe, in competitie – urmeaza a fi promovat cel mai adecvat de catre evaluatori profesionisti, pe domenii.
    Un singur „program de guvernare”, un p.ministru netehnocrat (in economie sau administratie), eliminind pe adevaratii tehnocrati pe motive ne-tehnocratice ci politice, program de guvernare ne-technocrat care nu atinge esenta crizei actuale – dezindustializarea – face sa avem un nou guvern al perpetuarii esecului national.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. I.1.In Romania continua a se opera cu naivitati/surogate ideologice, cel curent fiind „conducere tehnocrata”, in locul celei politice.Adica un proiect EMOTIONAL, national, fiindca nu exista nici un proiect pentru noii tehnocrati!
    Despre conducere TEHNOCRATA, poate fi vorba numai din momentul in care o tara inapoiata economic si industrial (cu tarele insotitoare) ca a noastra, isi propune sa evalueze si promoveze un PROIECT NATIONAL.Alt proiect nu exista contra saraciei, delasarii si coruptiei din tara, care a produs si drama de la Colectiv.!In cazul Romaniei, proiectul national de care depinde existenta sau disparitia tarii (prin emigratie), este de „reconstructie economica si industriala”, care sa asigure (in tara) cele 5 milioane de locuri de munca pierdute dupa 1989 (pentru emigranti sau potentialii emigranti),sustinerea la nivel European a sistemelor de sanatate, invatamint, pensii, crestere a natalitatii, aparare, siguranta a cetateanului, etc.
    Constructia unui astfel de proiect national, era obligatore, cel putin in 2007, dupa integrarea in UE, incit proiectele locale, judetene si regionale, sa fie „unificate” in PROIECTUL NATIONAL, depasindu-se faza teoretica/evaluativa (stil geografie economica)a potentialului de dezvoltare, prin STRATEGII GENERALE, pe domenii si ramuri, ramas astfel irealizabil.
    2.Din lipsa acestui proiect, care trebuia dezbatut de partide, Parlament, societatea civila, organizatiile sale diverse, etc, Parlamentul, Guvernul si Presedentia (si TOTUL din Romania), nu au BUSOLA si OBIECTIVE nationale in lucru.Pentru a se „afla in treaba” si insuma ceva la sfirsitul anului sau la evaluari, ele sint nevoite sa inventeze si promoveze diverse proiecte de „imagintie”, iar nu politice, economice ori sociale majore, care ard „buza” Romaniei!
    3.In lipsa unui proiect national,conducerea tehnocrata sau politica, sint deopotriva de aeriene fata de problematica economica ori sociala a tarii.Conducerea tehnocrata este oportuna, din momentul in care o tara se afla in Criza majora – iar un „tehnocrat”, fie el specialist neinregimentat politic, ori politician-tehnocrat – propune o solutie reparatorie, care impune ca procesul de schimbare pozitiva, sa fie condus de persoana-tehnocrat cu viziunea si proiectul necesar.
    In cazul de fata, Romania nu s-a aflat in situatia unei crize speciale, ci in aceea de 25 de ani, a disparitiei economiei si industriel nationale, care a determinat inexistenta resurselor financiare minimale de sustinere a sistemelor ADMINSTRATIVE ale tarii si imbolnavirea lor cronica de ineficienta si coruptie.Ce proiect national, are Guvernul contra acestei Crize?
    4.In lipsa unui „proiect national”, care sa asigure insanatosirea si performanta generala, economica, sociala si politica, „guvernul are instrumente pentru a proceda la schimbari acolo unde este rezistenta in clasa politica”?In nici un caz, nu exista astfel de instrumente!
    Societatea moderna este compusa din „agregate sociale”, din „grupuri organizationale”, a caror activitate si performanta este determinata/influentata de fiecare din toate celelelalte.In aceasta situatie, imbunatatirea unuia singur sau numai a unei parti a acestora, nu imbunatateste cu nimic activitatea si performanta nationala, fiindca restul (nerestructurate),impiedica sau perturbeaza ca si inainte, buna desfasurare a activitatii administrative nationale.De pilda, degeaba se maresc salariile la profesori sau doctori, daca restul partii SISTEMELOR din care fac parte, sint nesustinute financiar si nefunctionle.

  2. II.1.In concluzie, guvernul Ciolos nu este unul tehnocrat, ci unul de „ocazie”, in care presedintele a prins momentul (si nu l-a scapat) de a numi un guvern pe placul sau, adica doar inlocuitor al PSD.
    Programul de guvernare este facut la repezeala, „pe genunchi”, proiectul tehnocrat nu exista, afara de enumerarea unor obiective, mereu repetate si niciodata realizate.
    2.Daca presedintele voia un adevarat guvern TEHNOCRT (iar nu unul non-politic), tehnocratii eligibili ca prim-ministri erau Liviu Voinea sau Vasile Dancu.Primul era profund cunoscator al economiei si starii industriei nationale, autorul studiului „Reindustrializarea Romaniei – politici si strategii”.Acesta putea fi cel ce punea primul fundament al reindustrializarii – propunind in programul de guvernare – politici concrete si fezabile de reindustrializare – rezultate in urma studiului sau postcriza, din 2011.In lipsa d-lui L.Voinea, programul de guvernare aminteste vag de reindustrializare, dar fara nimic concret, de perpectiva imediata ori pe diverse termene.
    Alegerea d-lui Vasile Dancu ca P-Ministru, insemna capacitatea Romaniei de a realiza cu succes regionalizarea/noua impartire administrativa, insemna un tehnocrat in sociologie, stiinta in lipsa careia administrativul si restructurarile sale, sint lipsite de tehnocrat si „sediul materiei”!Numit fiind d-l L.Voinea ca ministru al Economiei(de d-l Dancu), acesta initia procesul de reindustrializare si crea d-lui Dancu instrumentarul (economic) care sa asigure succesul regionalizarii:adica tehnicile nationale si locale de dezvoltare si reindustrializare.
    3.In lipsa unui proces de reindustrializare, ca parte a unui proiect national, care cuprinde si regionalizarea – aceasta este imposibila.Fara tehnici nationale de reindustrializare – care promoveaza dezvoltarea economica la toate nivelele, Centrul perpetueaza stagnarea si saracia in zona locala, judeteana sau regionala – transferind acestora doar raspunderea politica pentru lipsa de proiect national.Putem vorbi de regionalizare si o noua impartire administrativ/teritoriala, numai pe baza unei paradigme a dezvoltarii economice locale, deoarece in lipsa unui proiect national si a instrumentarului creat de acesta, comuna, orasul, judetul si regiunea, vor stagna pentru totdeauna in milul STRATEGIILOR teoretice.
    4.Presedintele si oamenii politici de virf, trebuie sa invete si asimileze in profunzime notiunile si tehnicile politice care conduc la o crestere economica rapida, pentru a evita schimbari si numiri de persoane ca acum, prin aproximarile date unor notiuni fundamentale ale vietii politice, cum este cazul de fata – tehnocratie si tehnocrati.
    Trebuie inteles ca nu ne-apartenenta politica defineste un tehnocrat, ci viziunea si proiectul pe care-l propune, cu rezultatele sale.
    De asemenea trebuie inteles, ca nu apartenenta la un partid ori detinerea in trecut a unei functii urmare a acestei apartenente trebuie sa elimine de la o functie suprema pe ADEVARATII TEHNOCRATI.Daca dupa o prima analiza/evaluare a proiectelor de guvernare se dovedeste ca sint „tehnocrate” – ele trebuind sa fie mai multe, in competitie – urmeaza a fi promovat cel mai adecvat de catre evaluatori profesionisti, pe domenii.
    Un singur „program de guvernare”, un p.ministru netehnocrat (in economie sau administratie), eliminind pe adevaratii tehnocrati pe motive ne-tehnocratice ci politice, program de guvernare ne-technocrat care nu atinge esenta crizei actuale – dezindustializarea – face sa avem un nou guvern al perpetuarii esecului national.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: