Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

”Pregătiri” Euro 2020 / Adio, legătură rapidă Otopeni – București. FRF spune că Primăria va cumpăra autobuze noi pentru transferul suporterilor străini

de Razvan Diaconu , 30.11.2019

(FOTO: În organizarea EURO 2020 excelăm cu siguranță la un singur capitol: luminițe)

Preşedintele FRF, Răzvan Burleanu, a anunţat vineri că propunerile oficiale pentru antrenamentele echipelor naţionale care vor juca la Bucureşti în cadrul EURO 2020 sunt bazele sportive de la Mogoşoaia, Berceni şi Voluntari, şi nu stadioanele Ghencea, Arcul de Triumf şi Giulești din Capitală, aflate încă în construcţie și cu minime șanse să fie finalizate la timp, la standardele solicitate de forul european.

Mai mult, Răzvan Burleanu, transmite DigiSport, a afirmat că nu crede că până la începerea competiției europene, în cadrul căreia România va găzdui mai multe meciuri, calea ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Bucureşti va fi gata şi a spus că Primăria Capitalei ia în considerare achiziţionarea unor autobuze noi pentru transferul suporterilor străini.

”Ne concentrăm acum pe Arena Naţională, dar lucrăm şi pe planul de mobilitate, pentru că se ştiu ultimele veşti despre calea ferată, care nu cred că va putea fi gata la termen. Dar suntem deja pregătiţi împreună cu Primăria Capitalei ca să putem asigura transferul tuturor spectatorilor de la cele două aeroporturi, Otopeni şi Băneasa.

Se va lua în considerare achiziţia unor autobuze noi de către Primăria Capitalei astfel încât suporterii să ajungă cât mai repede la stadion, dar şi în centrul Bucureştiului, pentru că Piaţa Constituţiei va găzdui cel mai mare fan zone care a fost organizat vreodată.”, a declarat președintele Federației Române de Fotbal.

Construcția căii ferate dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este blocată, din 11 octombrie, prin decizie a instanței, de către miliardarul Ion Țiriac. Omul de afaceri, care reprezintă un grup de investitori, a reclamat că lucrările la proiect afectează propriile investiții din zonă.

Valoarea investiției în legătura rapidă pe cale ferată Otopeni – București este de  400 de milioane lei plus TVA. Contractul a fost semnat în 2018 la sediul Ministerului de Transporturi, în prezenţa lui Gică Popescu, consilier al prim-ministrului în acest acest proiect.

Înainte de proiectul căii ferate, guvernul a încercat să realizeze o legătură de metrou cu Aeroportul. Statul a ratat obținerea finanțării europene a întregului proiect, iar Metrorex nu a fost capabil să asigure că lucrările vor fi finalizate în timp util.

Cât despre stadioanele de antrenament, România s-a angajat să modernizeze 4 arene, dar birocrația și probleme juridice au făcut ca doar trei sanțiere să înceapă, abia în 2019.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.11.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Franța, paralizată de cea mai mare grevă din ultimii ani. Ciocniri violente la Paris

Iulian Soare

Cea mai amplă grevă din ultimii ani a început joi, în Franța, cu scopul declarat de a-l forța pe preşedintele Emmanuele Macron să renunţe la… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanțelor dă asigurări partenerilor europeni că România va lua măsuri pentru respectarea MTO

Vladimir Ionescu

Ministrul Finanțelor Publice i-a asigurat pe miniștrii de finanțe în cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (Ecofin), reunit la Bruxelles pe 5 decembrie, că… Mai mult

Stiri

Finanțele au împrumutat 1,1 miliarde de lei, la o dobândă medie de 4,07% pe an

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a împrumutat joi 1,1 miliarde de lei, în cadrul unei licitații de obligațiuni de stat cu o maturitate reziduală de 46… Mai mult

Stiri

AmCham: România are nevoie de o coordonare centralizată a agendei de digitalizare

Vladimir Ionescu

AmCham Romania salută intenția anunțată de centralizare a coordonării procesului de digitalizare prin alocarea acestui rol  biroului CIO guvernamental, entitate apreciată de membrii AmCham ca… Mai mult

Europa

ECOFIN solicită actualizarea cadrului fiscal în domeniul energiei astfel încât Europa să își poată îndeplini obiectivele climatice

Iulian Soare

ECOFIN susține actualizarea cadrului legislativ privind impozitarea sectorului energetic, astfel încât aceasta să contribuie la obiectivele UE pe mediu, respectiv atingerea neutralității climatice până în… Mai mult

Stiri

STB a garantat cu sediul și parcul auto plata eșalonată a datoriilor către ANAF

Vladimir Ionescu

Societatea de Transport Bucureşti (STB), aparținând Primăriei Capitalei, a garantat la ANAF cu sediul şi parcul de autobuze plata eșalonată a TVA restantă. Suma totală,… Mai mult

Stiri

Traian Berbeceanu va fi șeful de cabinet al ministrului de Interne, Marcel Vela

Razvan Diaconu

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat joi, într-o conferință de presă, că, începând cu săptămâna viitoare, comisarul șef în rezervă Traian Berbeceanu va fi… Mai mult