duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 decembrie, 2012

Compania Naţională Poşta Română (CNPR) va semna, în perioada următoare, mai multe contracte de împrumut pentru suma totală de 100 milioane de lei, banii urmând să finanţeze capitalul de lucru al operatorului poştal.

„Poşta a scos la licitaţie patru loturi de 20 milioane de lei şi două loturi de 10 milioane de lei. Au fost primite patru oferte din partea a patru bănci. Nici una dintre oferte nu a fost refuzată. Toate loturile au fost atribuite costul total încadrându-se în limita de 8,8 milioane de lei. Dupa semnarea contractelor, in funcţie de clauzele contractuale, vom reveni cu detalii despre câştigător”, se arată într-un răspuns al CNPR remis la solicitarea MEDIAFAX.

Compania a estimat costurile împrumutului la 8,8 milioane de lei.


Rambursarea creditului se va efectua din sursele proprii ale operatorului poştal.

Poşta Română este cel mai mare operator de profil şi dispune de o reţea teritorială de aproximativ 7.100 de oficii poştale.

Acţionarii operatorului sunt Ministerul Comunicaţiilor, cu o participaţie de 75%, şi Fondul Proprietatea, care deţine 25% din capital.

În 2011, cifra de afaceri a CNPR a scăzut cu 8,7%, la 1,26 miliarde de lei, în timp ce pierderile au urcat cu 50%, la 182,9 milioane de lei, conform datelor Ministerului Finanţelor Publice.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Compania avea la sfârşitul lui 2011 datorii totale de 556,9 milioane de lei, iar numărul mediu de salariaţi a scăzut cu peste 2.500, la 32.124 de persoane.

În acordul cu FMI şi cel mai recent memorandum de înţelegere, Guvernul s-a angajat să vândă 20% din Poşta Română în anul 2012, tranzacţie care nu a mai fost realizată, însă pentru anul 2013 este vizată privatizarea companiei de stat, prin vânzarea pachetului majoritar.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: