joi

18 aprilie, 2024

7 octombrie, 2020

Autoritatea pentru controlul monopolurilor din Polonia (UOKiK) a amendat grupul rus Gazprom cu 29 miliarde zloţi zloţi (7,61 miliarde de dolari), pentru că a construit gazoductul Nord Stream 2 fără aprobarea sa.

Amenda aplicată companiei ruse vine la pachet cu alte amenzi de 234 milioane zloţi (61 milioane de dolari) aplicate altor cinci companii implicate în finanţarea acestui proiect, potrivit unui comunicat citat de Reuters.

Jumătate din finanțarea proiectului condus de Gazprom este asigurată de firmele germane Uniper, BASF și Wintershall, de Shell, OMV și Engie.


Polonia, ca și SUA – care a impus de asemenea sancțiuni, consideră Nord Stream 2 o amenințare la securitatea energetică a Europei, pentru că sporeștre dependența acesteia de Rusia.

Autoritatea poloneză UOKiK examinează proiectul Nord Stream 2 de mai mulți ani și a mai amendat Gazprom în luna august cu 213 milioane de zloți (56 mil. dolari), pentru lipsa de cooperare privind proiectul.

„Lansarea Nord Stream 2 va ameninţa continuarea livrărilor de gaze naturale Poloniei. O creştere a preţului produsului este de asemenea foarte probabilă, iar această majorare va fi suportată de consumatorii polonezi. (…) Finalizarea acestui proiect de investiţii creşte dependenţa economică de gazul natural rusesc, nu doar în cazul Poloniei dar şi al altor state europene”, a declarat preşedintele UOKiK, Tomasz Chrostny”, potrivit sursei citate.

Construcția gazoductului Nord Stream 2, în lungime de 1.230 km, este aproape gata, dar s-a oprit la ultimii 120 de limometri, în apele daneze. Proiectul, evaluat la 11 miliarde de dolari, ar dubla capacitatea de export de gaze naturale spre Germania, până la 110 miliarde de metri cubi anual.


Lucrările s-au oprit în decembrie, pentru că firma care plasează conductele în Marea Baltică, Allseas (Elveția – Țările de Jos), a suspendat operațiunile ca urmare a sancțiunilor americane care țintesc la companiile implicate.

Cantitatea mai mare de gaze naturale ruseşti care va ajunge direct în Germania via Marea Baltică, va diminua considerabil volumul care mai trece prin Ucraina și Polonia.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: