La obiect

Situația financiară la care se așteaptă economiștii și bancherii pe final de an

Amploarea dezechilibrării indicatorilor critici ai economiei pe 2019 creşte cu siguranţă, iar incertitudinea contextului politic îi îndeamnă la prudență pe economiști, pentru că sporeşte dificultatea… Mai mult

31.10.2019

La obiect

România, alături de Germania: în topul UE al orașelor cu cei mai puțini tineri

Potrivit Eurostat, aproape două treimi dintre orașele europene cu cei mai puțini tineri se află în România și Germania. Indicatorul utilizat este rata de dependență… Mai mult

30.10.2019

Chestiunea

Viitorul forței de muncă: Durata de muncă așteptată în România – sub nivelul din anul 2000

Durata de muncă în România s-a redus cu doi ani și jumătate în perioada 2000 – 2018, potrivit datelor publicate de Eurostat. Mai mult, raportul… Mai mult

30.10.2019

La obiect

Câte ore muncesc profesorii din UE și din România: Noile măsuri din educație și compensațiile pentru profesori

Profesorii cu o vechime de cel puțin 30 de ani ar putea primi la pensionare șase salarii medii brute, adică aproape 30.000 de lei, conform… Mai mult

28.10.2019

Cronicile

PNL i-a lăsat premierului opțiunea: Victor Ponta o acceptă pe Ramona Mănescu în fața lui Nini Săpunaru la Transporturi

de Sorin Negoiţă 25.8.2013

Biroul Politic al PNL a decis duminică, în premieră, să propună prim-ministrului Victor Ponta doi liberali pentru funcția de ministru al Transporturilor, pe deputatul Nini Săpunaru și pe europarlamentarul Ramona Mănescu, soția primarului sectorului 6, Rareș Mănescu.

UPDATE. Premierul Victor Ponta a declarat pentru MEDIAFAX că va o propune președintelelui Traian Băsescu pe ramona Mănescu pentru funcția de ministru al Transporturilor.

Nini Săpunaru a acuzat un ”linșaj” mediadic la adresa sa, în ultimele zile, care ar fi condus la respingerea sa de către premier. Săpunaru și-a vândut recent acțiunile deținute la o firmă, după ce DNA a început urmărirea penală asupra societății respective.

”Nominalizarea Ramonei este o reușită, după părerea mea. I-am urmărit evoluția, de când ea rea la Tineretul Național Liberal”, a mai spus Nini Săpunaru.

La rândul său, președintele PNL, Crin Antonescu, a fost anunțat de jurnaliști despre opțiunea lui premierului Ponta.

”Dacă asta este opţiunea premierului o salut şi urez succes Ramonei Mănescu în fruntea ministerului. Foarte bine că a reacţionat repede”, a răspuns Antonescu, într-o conferință de presă.

Inițial, liderul PNL, Crin Antonescu, îl propusese doar pe deputatul de Vrancea Nini Săpunaru pentru Transporturi, însă, după ce premierul Victor Ponta și-ar fi manifestat opoziția, liberalii au desemnat-o în paralel și pe Ramona Mănescu.

“Sunt absolut convins că este interesul meu şi al PNL ca cel care va ocupa funcţia de ministru al Transporturilor de luni practic, că luni trebuie să depună jurământul, este o persoană cu experienţă politică, cu imagine foarte bună şi profesionist în domeniu”, a afirmat premierul Ponta, citat de Mediafax.

Nici europarlamentarul Mănescu nu are însă experiență în domeniul Transporturilor. Ea a terminat Facultatea de Drept, la Universiatea București, și a urmat studii post-universitare la Academia Națională de Informații, a SRI, precum și la Colegiul Național de Apărare, al MApN. În Parlamentul European, Ramona Mănescu este coordonator al europarlamentarilor ALDE din Comisia pentru Dezvoltare Regională. De asemenea, ea este vicepreședintă a ALDE.

Nini Săpunaru este absolvent de studii economice – academia de studii economice București, Facultatea de „Economia Industriei, Construcţiilor şi Transporturilor. În perioada 1997-1999, a fost secretar de stat, șef al Direcției Generale a Vămilor. În perioada mandatului său la Vămi a avut loc, printre altele, și scandalul Țigareta, în urma căruia un colonel SPP, Gheroghe Truțulescu, a fost condamnat la închisoare pentru trafic de țigări. Săpunaru este deputat de Vrancea și președinte al organizației județene a PNL.

4 probleme de gestionat la Transporturi:

  • Magistrala de Metrou Drumul Taberei. Decizia de demarare a proiectului a fost luată în timpul Guvernului Tăriceanu, însă lucrările au început în octombrie 2011, în guvernarea Boc, când ministru al Transporturilor era Anca Boagiu. Ministerul Transporturilor și constructorii promiteau că metroul va circula în Drumul Taberei din 2014-2015, însă lucrările s-au împotmolit în lipsa de finanțare, după venirea la Puetre a Guvernului Ponta și mai ales după alegerile parlamentare din 2012, când USL și-a consolidat poziția la guvernare. Eșecul construcției Metroului din Drumul Taberei îi afectează pe liberali în mod direct la alegerile europarlamenatre și la cele prezidențiale, având în vedere că sectorul 6 este bazin electoral al PNL, primar fiind liberalul Rareș Mănescu, soțul Ramonei Mănescu.
  • Privatizarea CFR Marfă. O piatră de încercare pentru fostul ministru liberal al Transporturilor, Relu Fenechiu, a fost privatizarea CFR Marfă. Dacă câștigătorul licitației, compania Grup Ferovia Român. Controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, va plăti cei 200 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acțiuni până la jumătate alunii octombrie, privatizarea se va finaliza. Altfel, va fi un nou eșec pentru liberali, după privatizarea eșuată a Oltchim Râmnicu Vîlcea, în mandatul lui Daniel Chițoiu la Ministerul Economiei.
  • Managementul profesionist la companiile de stat. Aceasta a devenit o problemă la Minsiterul Transporturilor, care a eșuat în a selecta o garnitură funcțională de manageri și supraveghetrori privați la CFR SA și la TAROM. În aprilie 2013, managerul privat Dimitris Sophocleous, a demisionat de la CFR SA, după ce Consiliul de Administrație i-a respins planul managerial, grecul reclamând lipsa de temei economic a deciziei supraveghetorilor. Mai violent a fost conclictul între CA și director în cazul TAROM. Belgianul Christian Heinzmann, managerul privat a reclamat că membrii CA l-au forțat să accepte micșorarea mandatului lui cu 1 an, pentru a nu fi demis pe loc. În plus, CA au numit, fără un proces de selecție pe bazele guvernanței corporative, un director executiv, din rândul vechilor manageri politici ai TAROM.
  • Dispariția contractului Bechtel. După revizuiri succesive negociate de miniștrii Transporturilor, din 2003 până în prezent, contractul cu compania americană Bechtel pentru construcția Autăstrăzii Transilvania a fost reziliat în 2013, de ministrul delegat pentru infrastructură, social-democratul Dan Șova. Șova a reclamat, însă, că din Ministerul Transporturilor a dispărut cintractul inițial, din 2003, făcând și o plângere penală ”in rem” la DNA.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 25.8.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Audierile pentru destituirea lui Donald Trump: Mărturii acuzatoare ale unui angajat al ambasadei SUA la Kiev

Iulian Soare

Audierile din Congres în cadrul anchetei privind potenţiala destituire a liderului de la Casa Albă au continuat vineri, cu fosta ambasadoare a SUA în Ucraina… Mai mult

Europa

Bogdan Chirițoiu, ales membru al conducerii Agenţiei Europene de Reglementare în Energie

Iulian Soare

Preşedintele Consiliului Concurenţei Bogdan Chiriţoiu a fost ales joi membru  în Consiliul de Administrație al Agenţiei Europene de reglementare in energie. ”Salut alegerea domnului Bogdan… Mai mult

Europa

Schimb de spioni între Lituania și Rusia

Vladimir Ionescu

Șeful serviciului secret al Lituaniei, Darius Jauniskis, a anunțat vineri că doi cetățeni lituanieni condamnați în Rusia pentru spionaj ”au fost redați familiilor lor”, fiind… Mai mult

Stiri

Bogdan Badea, Hidroelectrica: Compania riscă să intre din nou în insolvenţă, din cauza ANRE

Adrian N Ionescu

Hidroelectrica riscă să intre din nou în insolvenţă, dacă  va aplica un ordin al Autorităţii de Reglementare în Energie (ANRE), care obligă producătorul hidro să… Mai mult

Stiri

Trafic de influență pentru contracte cu CFR / Sebastian Vlădescu și Cristian Boureanu, trimiși în judecată

Vladimir Ionescu

Fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu și fostul deputat Cristian Boureanu au fost trimiși în judecată într-un dosar în care consorțiului de firme austriece Swietelsky… Mai mult

Stiri

Ucraina / Sume record alocate Apărării – 5,45% din PIB în 2020

Iulian Soare

Bugetul de stat pentru anul 2020 al Ucrainei, adoptat joi în Parlamentul de la Kiev, prevede cheltuieli record pentru sectorul apărării. Fondurile alocate apărării şi… Mai mult

Stiri

Media BNR a cursului leului rămâne în zona recordului istoric de slăbiciune, sub presiunea deficitului bugetar

Adrian N Ionescu

Media BNR a cursului euro -leu a înregistrat vineri nivelul de 4,7667 lei / euro, cu numai două zecimi de miimi sub recordul istoric de… Mai mult