fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Finanțarea IMM-urilor în criza Covid: principiile și acțiunea concretă

IMM-urile au fost puternic afectate de criza provocată de pandemia Covid-19, iar România a pregătit un pachet de ajutor destinat acestui sector. Ministrul fondurilor europene… Mai mult

20.10.2020

La obiect

PIB-ul României, la mijlocul clasamentului UE27

Economia României se situează pe locul 14 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor revizuite la începutul acestei luni de Eurostat pentru… Mai mult

19.10.2020

Digital

Document / 10 ani, 2,4 miliarde euro – noua strategie de digitalizare a administrației, lansată în consultare interinstituțională

Secretariatul General al Guvernului a lansat în consultare interinstituțională o propunere de politică publică în domeniul digitalizării administrației publice din România. Dacă va fi aprobată,… Mai mult

19.10.2020

La obiect

Poziție slabă la export – consecințe pe revenirea economică

Datele publicate de Eurostat plasează România printre cele mai afectate state UE de criza indusă de pandemie, în ceea ce privește schimburile externe pe primele… Mai mult

19.10.2020

PNL i-a lăsat premierului opțiunea: Victor Ponta o acceptă pe Ramona Mănescu în fața lui Nini Săpunaru la Transporturi

de Sorin Negoiţă 25.8.2013

Biroul Politic al PNL a decis duminică, în premieră, să propună prim-ministrului Victor Ponta doi liberali pentru funcția de ministru al Transporturilor, pe deputatul Nini Săpunaru și pe europarlamentarul Ramona Mănescu, soția primarului sectorului 6, Rareș Mănescu.

UPDATE. Premierul Victor Ponta a declarat pentru MEDIAFAX că va o propune președintelelui Traian Băsescu pe ramona Mănescu pentru funcția de ministru al Transporturilor.

Nini Săpunaru a acuzat un ”linșaj” mediadic la adresa sa, în ultimele zile, care ar fi condus la respingerea sa de către premier. Săpunaru și-a vândut recent acțiunile deținute la o firmă, după ce DNA a început urmărirea penală asupra societății respective.

”Nominalizarea Ramonei este o reușită, după părerea mea. I-am urmărit evoluția, de când ea rea la Tineretul Național Liberal”, a mai spus Nini Săpunaru.

La rândul său, președintele PNL, Crin Antonescu, a fost anunțat de jurnaliști despre opțiunea lui premierului Ponta.

”Dacă asta este opţiunea premierului o salut şi urez succes Ramonei Mănescu în fruntea ministerului. Foarte bine că a reacţionat repede”, a răspuns Antonescu, într-o conferință de presă.

Inițial, liderul PNL, Crin Antonescu, îl propusese doar pe deputatul de Vrancea Nini Săpunaru pentru Transporturi, însă, după ce premierul Victor Ponta și-ar fi manifestat opoziția, liberalii au desemnat-o în paralel și pe Ramona Mănescu.

“Sunt absolut convins că este interesul meu şi al PNL ca cel care va ocupa funcţia de ministru al Transporturilor de luni practic, că luni trebuie să depună jurământul, este o persoană cu experienţă politică, cu imagine foarte bună şi profesionist în domeniu”, a afirmat premierul Ponta, citat de Mediafax.

Nici europarlamentarul Mănescu nu are însă experiență în domeniul Transporturilor. Ea a terminat Facultatea de Drept, la Universiatea București, și a urmat studii post-universitare la Academia Națională de Informații, a SRI, precum și la Colegiul Național de Apărare, al MApN. În Parlamentul European, Ramona Mănescu este coordonator al europarlamentarilor ALDE din Comisia pentru Dezvoltare Regională. De asemenea, ea este vicepreședintă a ALDE.

Nini Săpunaru este absolvent de studii economice – academia de studii economice București, Facultatea de „Economia Industriei, Construcţiilor şi Transporturilor. În perioada 1997-1999, a fost secretar de stat, șef al Direcției Generale a Vămilor. În perioada mandatului său la Vămi a avut loc, printre altele, și scandalul Țigareta, în urma căruia un colonel SPP, Gheroghe Truțulescu, a fost condamnat la închisoare pentru trafic de țigări. Săpunaru este deputat de Vrancea și președinte al organizației județene a PNL.

4 probleme de gestionat la Transporturi:

  • Magistrala de Metrou Drumul Taberei. Decizia de demarare a proiectului a fost luată în timpul Guvernului Tăriceanu, însă lucrările au început în octombrie 2011, în guvernarea Boc, când ministru al Transporturilor era Anca Boagiu. Ministerul Transporturilor și constructorii promiteau că metroul va circula în Drumul Taberei din 2014-2015, însă lucrările s-au împotmolit în lipsa de finanțare, după venirea la Puetre a Guvernului Ponta și mai ales după alegerile parlamentare din 2012, când USL și-a consolidat poziția la guvernare. Eșecul construcției Metroului din Drumul Taberei îi afectează pe liberali în mod direct la alegerile europarlamenatre și la cele prezidențiale, având în vedere că sectorul 6 este bazin electoral al PNL, primar fiind liberalul Rareș Mănescu, soțul Ramonei Mănescu.
  • Privatizarea CFR Marfă. O piatră de încercare pentru fostul ministru liberal al Transporturilor, Relu Fenechiu, a fost privatizarea CFR Marfă. Dacă câștigătorul licitației, compania Grup Ferovia Român. Controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, va plăti cei 200 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acțiuni până la jumătate alunii octombrie, privatizarea se va finaliza. Altfel, va fi un nou eșec pentru liberali, după privatizarea eșuată a Oltchim Râmnicu Vîlcea, în mandatul lui Daniel Chițoiu la Ministerul Economiei.
  • Managementul profesionist la companiile de stat. Aceasta a devenit o problemă la Minsiterul Transporturilor, care a eșuat în a selecta o garnitură funcțională de manageri și supraveghetrori privați la CFR SA și la TAROM. În aprilie 2013, managerul privat Dimitris Sophocleous, a demisionat de la CFR SA, după ce Consiliul de Administrație i-a respins planul managerial, grecul reclamând lipsa de temei economic a deciziei supraveghetorilor. Mai violent a fost conclictul între CA și director în cazul TAROM. Belgianul Christian Heinzmann, managerul privat a reclamat că membrii CA l-au forțat să accepte micșorarea mandatului lui cu 1 an, pentru a nu fi demis pe loc. În plus, CA au numit, fără un proces de selecție pe bazele guvernanței corporative, un director executiv, din rândul vechilor manageri politici ai TAROM.
  • Dispariția contractului Bechtel. După revizuiri succesive negociate de miniștrii Transporturilor, din 2003 până în prezent, contractul cu compania americană Bechtel pentru construcția Autăstrăzii Transilvania a fost reziliat în 2013, de ministrul delegat pentru infrastructură, social-democratul Dan Șova. Șova a reclamat, însă, că din Ministerul Transporturilor a dispărut cintractul inițial, din 2003, făcând și o plângere penală ”in rem” la DNA.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 25.8.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Nicușor Dan: Am găsit la Primărie datorii de 3 mld. lei către furnizori și popriri pe conturi de 70 mil. lei

Vladimir Ionescu

Primăria Capitalei are datorii de aproximativ trei miliarde de lei, iar 70 de milioane de lei sunt blocați în conturi, din cauza unor popriri, a… Mai mult

Stiri

[RBL] Reducerea costului aparatului de stat, păstrarea modelului fiscal actual și predictibilitatea vor întări antifragilitatea economiei României

Vladimir Ionescu

Prima ediție a Conferinței Naționale RBL s-a încheiat astăzi, aducând în prim-plan subiecte ca digitalizare, debirocratizare, finanțare și inovație. Cea de-a treia zi a început… Mai mult

Stiri

Toți ochii pe BCE: Va da, sau nu un semnal privind un nou pachet de sprijin pentru zona euro

Raluca Florescu

Economiștii și investitorii așteaptă joi, când are loc ședința de politică monetară a Băncii Centrale Europene, un semnal din partea președintelui Christine Lagarde (foto) că… Mai mult

Europa

Studiu al Universității Cambridge: Tinerii devin, cu fiecare generație, mai nemulțumiți de starea democrației

Mariana Bechir

Tinerii sunt mai puţin satisfăcuţi de democraţie şi mai dezamăgiţi decât în orice altă perioadă a ultimului secol, mai ales în Europa și America de… Mai mult

Europa

Ritm record de revenire a economiei americane: PIB-ul a înregistrat un avans de 33,1% în T3

Vladimir Ionescu

Economia americană a revenit pe creștere în trimestrul al treilea, când Produsul Intern Brut a înregistrat un avans record de 33,1% în ritm anual, potrivit… Mai mult

Stiri

Asociația Școlilor Particulare atacă în instanță deciziile de închidere a școlilor din cauza Covid

Vladimir Ionescu

Asociația Școlilor Particulare (ASP) cere autorităților să renunțe la transferul în online a cursurilor în localitățile ce depășesc incidența de trei cazuri Covid-19 la 1.000… Mai mult

Europa

Reuniune de criză a Consiliului European – pe agendă valul 2 al pandemiei

Iulian Soare

Liderii Uniunii Europene participă, joi, la o ședință de criză în sistem de videconferință la care discuta măsurile necesare pentru gestionarea pandemiei COVID-19. Înaintea videoconferinței,… Mai mult