miercuri

17 august, 2022

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 octombrie, 2021

Comisia Europeană lansează o platformă ce le va permite profesorilor să analizeze modul în care utilizează tehnologiile digitale în activitățile de predare. Instrumentul se adresează profesorilor din învățământul primar și secundar din întreaga Uniune.

Bazat pe o serie de întrebări, instrumentul „SELFIEforTEACHERS” îi poate ajuta să-și evalueze nivelul competențelor digitale și să identifice domeniile în care au nevoie de formare și sprijin suplimentare.

Instrumentul este disponibil acum în limbile engleză, franceză, germană și slovenă, dar în curând vor exista variantele în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene. 


Cum funcționează noul instrument?

Fiecare profesor din învățământul primar sau secundar se poate înscrie pentru a utiliza instrumentul.

El va răspunde la o serie de afirmații privind modul în care utilizează tehnologia, în șase domenii specifice:

  • predarea și învățarea
  • găsirea, utilizarea și crearea de resurse digitale
  • personalizarea învățării și implicarea elevilor în învățarea practică
  • evaluarea și feedbackul din partea elevilor
  • comunicarea și colaborarea cu elevii, familiile și colegii
  • dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor.

Profesorul primește apoi un raport automat conținând rezultatele obținute (de la „începător” la „inovator”) și sugestii privind modalitățile de actualizare a competențelor.


Utilizarea instrumentului poate fi un prim pas util pentru descoperirea punctelor forte și identificarea domeniilor în care este nevoie de dezvoltare și sprijin profesional suplimentare.

La finalul parcurgerii etapelor, profesorii primesc un certificat digital

Datele nu sunt concepute pentru a clasifica sau a evalua performanța profesorilor, ci pentru a-i capacita pe aceștia să descopere modalități mai eficace de utilizare a tehnologiei în activitatea lor didactică și de ameliorare a competențelor digitale ale propriilor elevi.

Toți profesorii care finalizează procedura pot primi un certificat și o legitimație digitală.

Profesorii pot utiliza instrumentul individual sau ca parte a unei echipe, de exemplu cu un grup de profesori din aceeași școală sau cu o echipă de profesori specializați din propria țară sau regiune. Acest lucru poate contribui la planificare în cadrul unei școli, al unei rețele de școli, al unei instituții de formare a profesorilor sau al unei autorități locale în domeniul învățământului.

Toate răspunsurile la SELFIEforTEACHERS sunt anonime, niciuna dintre datele cu caracter personal nefiind partajată. 

O versiune-pilot a SELFIEforTEACHERS a fost testată în această primăvară împreună cu peste 4 000 de profesori din cinci țări (Estonia, Irlanda, Italia, Lituania și Portugalia). Feedbackul a fost pozitiv, profesorii considerând instrumentul deosebit de valoros și de relevant pentru ei. Comisia lucrează la dezvoltarea de resurse și materiale de sprijin pentru profesori, inclusiv la schimbul de practici cu profesorii care au folosit instrumentul pentru propria formare profesională.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață....

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: