fbpx
duminică

17 octombrie, 2021

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Alfabetizarea digitală a 90% din populație până în 2027 – obiectiv al Strategiei de Digitalizare a Educaţiei în România

18 decembrie, 2020

Ministerul Educaţiei a lansat vineri Strategia de Digitalizare a Educaţiei în România 2021 – 2027, care îşi propune, între altele alfabetizarea digitală a cel puţin 90% din populaţia ţării şi dotarea tuturor şcolilor din ţară cu infrastructură şi resurse tehnologice.

Documentul prevede începerea alfabetizării digitale a copiilor încă din grădiniță, ceea ce ar permite în câțiva ani ca examenele naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sau testările PISA să folosească tehnologia.

Strategia mai prevede infrastructura necesară digitalizării și conexiune la internet în toate școlile, formarea profesorilor, cursuri de formare pentru părinți, curriculum școlar pentru meserii emergente.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Măsurile incluse în Strategia de Digitalizare a Educaţiei în România:

I. Consolidarea dobândirii competențelor digitale de către toți elevii și studenții

  • Dezvoltarea de programe de alfabetizare timpurie digitală pentru preșcolari, pentru familiarizarea copiilor cu TIC, prin utilizarea aplicațiilor digitale și jocurilor, în scopul creării premiselor pentru dezvoltarea competențelor digitale la elevi – termen 2021-2027
  • Introducerea în curriculumul de învățământ primar a unor elemente cu caracter de obligativitate și noutate care vizează dobândirea competențelor digitale, în acord cu profilul de formare specific nivelului – termen 2021-2022
  • Elaborarea/revizuirea programelor școlare pentru disciplina Informatică și TIC, pentru nivelul de învățământ secundar, concomitent cu valorificarea elementelor de abilitare digitală a elevilor la nivelul tuturor programelor școlare specifice celorlalte discipline de studiu – termen 2021-2022
  • Introducerea în curriculumul, pentru învățământul primar și secundar, a elementelor de securitate digitală, inclusiv prin dezvoltarea ofertei naționale de curriculum opțional – termen 2021-2022
  • Dezvoltarea și implementarea de programe accesibile de alfabetizare digitală pentru elevii cu dizabilități (de exemplu folosirea aplicațiilor de tip Jaws/NVDA, pentru elevii cu deficiențe de vedere, a aplicațiilor de comunicare augmentativă, pentru elevii cu TSA etc.) – termen 2021-2027
  • Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor în context non-formal (ca activități extrașcolare în unitățile de învățământ gimnazial și liceal și în cadrul cercurilor din palate și cluburile copiilor) – termen 2021-2027
  • Dezvoltarea și implementarea de programe și resurse pentru părinți, cu rolul de pregătire a acestora pentru a acorda sprijin copiilor lor în alfabetizarea digitală – termen 2022-2027
  • Dezvoltarea stagiilor de practică pentru elevi și studenți, prin care sunt consolidate și aplicate competențele digitale avansate necesare pe piața muncii – termen 2022-2027
  • Dezvoltarea stagiilor de practică și a programelor de consiliere și orientare profesională, pentru încurajarea fetelor de a urma o carieră în domeniul IT&C – termen 2022-2027

În plus, ministerul prevede elaborarea unui ghid cu orientări comune pentru elevi, studenți, părinți, profesori și personalul din unitățile/instituțiile de învățământ pentru a încuraja:

  • alfabetizarea digitală și pentru a combate dezinformarea prin educație și formare;
  • comunicarea și colaborarea prin intermediul TIC;
  • crearea de conținut digital;
  • utilizarea măsurilor de de securitate cibernetică;
  • rezolvarea de probleme prin intermediul TIC.

II. Dezvoltarea mecanismelor de evaluare și certificare a competențelor digitale ale elevilor și studenților

  • Utilizarea suportului TIC în cadrul evaluărilor naționale din clasa a II-a, a IV-a și a IV-a – termen 2024 – 2027
  • Evaluarea competențelor digitale în cadrul examenelor naționale de la finalul clasei a VIII-a, respectiv a XII-a, conform prevederilor – termen 2024 – 2027 clasa a VIII-a, termen 2021-2027 pentru clasa a XII-a.
  • Promovarea obținerii de certificări alternative recunoscute internațional, în învățământul secundar – termen 2021-2027
  • Participarea elevilor români la studiul internațional privind competențele în domeniul IT (ICILS) – termen 2024-2027

III. Dezvoltarea de parteneriate publice-private care adresează transferul competențelor digitale în practică la nivelul elevilor și studenților

  • Dezvoltarea și implementarea de programe de alfabetizare digitală științifică aplicate – adaptate fiecărui nivel de învățământ preuniversitar și universitar – termen 2022-2027
  • Dezvoltarea și implementarea de programe de inovare digitală aplicată și cetățeniei digitale active- adaptate fiecărui nivel de învățământ preuniversitar și universitar – termen 2022-2027


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...