Analiză

Cum ratează România șansa de a deveni hub regional pe piața gazelor naturale: TAP se mișcă mai repede decât BRUA

Șansele României de găzdui  un hub regional pe piața gazelor naturale sunt pe cale să fie compromise, atâtea cât mai erau, căci resursele din regiunea… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Pedeapsă cu închisoarea pentru întârzieri mari la plata taxelor reținute la sursă și pentru evaziune: Proiect depus de ministrul Finanțelor

Ministrul Finanțelor a înregistrat la Senat un poriect pentru modificarea Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale și pentru creșterea ratei de colectare la… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Parlamentul UE a desemnat echipa ce va negocia șefia Parchetului European

Parlamentul European și-a desemnat joi noua echipă pentru negocierea, cu Consiliul UE, a poziției de procuror-șef european. Mandatul celor trei europarlamentari este de a obține… Mai mult

12.09.2019

Chestiunea

Creșterea puterii de cumpărare a salariilor se menține la peste 10%, productivitatea muncii la +0,2%

Conform datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2019 a fost de 5.091 lei, cu 0,7% mai mic faţă de luna… Mai mult

12.09.2019

Cronicile

Planuri la nivel de guverne pentru o autostradă Belgrad – Timişoara. Sârbii anunță probleme cu finanţarea, românii nu au Masterplan

de Victor Bratu 17.7.2014

Premierii României şi Serbiei, Victor Ponta şi Alexander Vucic (foto), au convenit, joi, la Belgrad, ca miniştrii de resort din cele două ţări să stabilească până la 1 septembrie cele mai bune modalităţi de finanţare a unei autostrăzi de circa 100 kilometri între Belgrad şi Timişoara.

Premeirul sârb a anunţat însă că statul său are „probleme de finanţare” a proiectului.

Victor Ponta şi Alexander Vucic au discutat despre necesitatea îmbunătăţirii relaţiilor economice bilaterale, dezvoltarea infrastructurii fiind o necesitate în acest scop.

“Una din ideile principale a fost aceea de a avea până la 1 septembrie din partea celor doi miniştri o situaţie foarte clară referitoare la o autostradă, un drum rapid între Timişoara şi Belgrad, care sunt costurile, care este modul de finanţare. Împreună putem să dezvoltăm asemenea proiecte de infrastructură, care nu au mai fost făcute între România şi Serbia, cred, de 40 sau 50 de ani”, a declarat Victor Ponta, aflat în viziţă oficială la Belgrad.

Potrivit Mediafax, Alexander Vucic a dat câteva detalii tehnice ale proiectului comun- autostrada ar urma să aibă o lungime de circa 100 kilometri- însă a subliniat că Serbia are probleme de finanţare, având în vedere datoria sa publică.

De cealaltă parte, doar unul dintre numeroasele Power Point-uri desenate sub mandatul lui Dan Şova la Transporturi (prezentat la Parlament în luna aprilie) conţine un tronson de autostradă Timişoara- Moraviţa, care ar echivala cu contribuţia română la acest proiect comun, destinat finanţării din fonduri europene.

Masterplanul pe transporturi, cerut cu insistenţă la Bruxelles de peste 1 an, trebuie finalizat de actualul ministru, Ioan Rus.

Premierul sârb a remarcat, în cadrul întrevederii oficiale de joi, şi importanţa interconectării energetice a celor două ţări.

Cei doi premieri au discutat cu acest prilej şi despre proiectele care pot fi dezvoltate din fonduri europene în cadrul Strategiei Dunării.

Premierul Victor Ponta se află în Serbia în vizită oficială.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.7.2014

Un raspuns

  1. Petre
    17.7.2014, 12:41 pm

    Ponta vrea să vândă sârbilor pielea ursului din pădure!

Lăsați un comentariu


Europa

Președintele francez acuză Polonia că blochează eforturile UE privind protecția mediului

Iulian Soare

Președintele francez Emmanuel Macron a declarat că Polonia blochează eforturile comune Uniunii Europene pentru protejarea mediului, scrie Mediafax. La summitul UE din iunie, patru țări… Mai mult

Stiri

Import de energie la capacitate maximă pe linia Ungaria – Prețul electricității la bursă, din nou la maximul istoric

Adrian N Ionescu

Preţul energiei electrice pe piaţa spot atinge din nou maximul istoric de 750 de MW, care a mai fost înregistrat săptămâna trecută. România importă la… Mai mult

Europa

Ultimul discurs al lui Mario Draghi, președintele BCE în Parlamentul European: Economia zonei euro nu dă semne de redresare

Alexandra Pele

Economia zonei euro nu dă semne de redresare, a avertizat Mario Draghi, președintele Băncii Centrale Europene (BCE), în Parlamentul European, unde a motivat deciziile de… Mai mult

Stiri

Germania, cel mai important partener comercial al României, transmite: ”Avem nevoie de un mediu economic stabil și de predictibilitate”

Razvan Diaconu

AHK România a anunțat marți cifrele actuale referitoare la schimburile comerciale dintre România și Germania, care arată că acest stat rămâne și în prima jumătate… Mai mult

Stiri

Analiză: Una din trei companii se confruntă cu dificultăți financiare

Vladimir Ionescu

Economia românească se află pe un trend pozitiv, cel puțin la nivel statistic. Numărul firmelor nou-înființate este în creștere, insolvențele și falimentele sunt în scădere,… Mai mult

Stiri

AmCham – Nemulțumirile investitorilor americani față de fiscalitatea din România: schimbări intempestive fără o rațiune economică și stimulente neatractive

Razvan Diaconu

Majoritatea companiilor apreciează în continuare cota unică de impozitare drept cea mai atractivă măsură fiscală oferită de România, reiese dintr-un sondaj realizat de Camera americană… Mai mult

Stiri

Piața recuperează: Cursul la 4,75 lei/euro, după o săptămână de depreciere accentuată

Adrian N Ionescu

Euro se menține pe tendința de depreciere substanțială declanșată săptămâna trecută, ajungând luni dimineață la un nou maxim al ultimelor trei luni, de 4,7536 de… Mai mult