Guvernul urmează să aprobe două proiecte de hotărâri privind modernizarea porturilor la Dunăre de la Giurgiu și Corabia, care va costa peste 260 de milioane de lei.
Investiția urmează să fie finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
În Portul Giurgiu vor fi construite dane noi pe 220 de metri și modernizate și reabilitate dane vechi pe 640 m. Costul total va fi de peste 113,9 milioane de lei inclusuiv TVA, calculat la un curs de 4,813 lei / euro, din care lucrăorile de construcții montaj au alocate peste 104,3 milioane de lei.
Obiectivul urmărește „deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime”, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern.
În Portul Corabia, sunt prevăzute:
- dragarea unor volume de peste 361.000 mc,
- modernizarea unor cheuri pe o lungime de 1.091 de metri,
- un drum de incintă portuară de 1.390 m și
- o platformă betonată de 13.900 mp.
Portul Corabia se află în afara reșelei pan-europene TEN-T.
Ambele obiective de investiții ar trebui să se finalizeze peste 24 de luni, potrivit indicatorilor supuși aprobării Guvernului, iar responsabilă de lucrări este Compania Națională «Administrația Porturilor Dunării Fluviale» – S.A. Giurgiu.
Compania administrează alte 9 porturi de-a lungul malului stâng al Dunării: Bechet, Moldova Veche, Orșova, Drobeta Turnu-Severin, Cetate, Calafat, Oltenița, Călărași, Cernavodă.