Guvernul a aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, un mecanism de stimulare a companiilor pentru creşterea capitalurilor proprii, pentru a trece din zona capitalurilor negative în zona capitalurilor pozitive, a declarat Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului, în urma ședinței de joi.
„Ministerul Finanţelor Publice a propus un mecanism de stimulare a companiilor pentru creşterea capitalurilor proprii, pentru a trece din zona capitalurilor negative în zona capitalurilor pozitive. După acordarea bonificaţiilor, realizată în acest an pentru IMM-uri şi pentru marii contribuabili, respectiv 5 şi 10%, prin acest mecanism, practic, continuă acest stimulent pentru companii pentru a-şi îmbunătăţi performanţa financiară.
Astfel, în cazul în care o companie într-un an fiscal înregistrează o creştere a capitalurilor proprii cuprinsă între 5 şi 25%, se acordă o bonificaţie din impozitul pe profit cuprinsă între 5 şi 10% pentru fiecare treaptă de creştere a capitalurilor proprii„, a declarat Ionel Dancă, joi, la finalul reuniunii Executivului.
În 2018, erau active în jur de 17.000 de companii plătitoare de impozit pe profit cu capitaluri negative de peste 100 de miliarde de lei. La acestea se adaugă circa 261.000 de companii plătitoare de impozit pe veniturile microîntrepinderilor, cu capitaluri negative cumulate de aproape 58 de miliarde de lei.
Prin aceeași ordonanță de urgență a fost instituită totodată obligația transmiterii de informații și documente între Ministerul Finanțelor Publice (MFP)/ ANAF și autorităţile publice, instituţiile publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală, precum și alte persoane juridice de drept privat în format electronic, mai exact prin sistemul propriu al MFP/ANAF care se numește PatrimVem.
PatrimVen este un depozit de date în care sunt colectate și agregate date obținute de Ministerul Finanțelor Publice/ A.N.A.F, în condițiile legii, de la autoritățile/instituțiile publice și de interes public, din administrația publică centrală și locală ori de la contribuabili/plătitori și care sunt puse la dispoziția autorităţilor publice, instituţiilor publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală precum și altor persoane juridice de drept privat, în beneficiul cetățenilor și în scopul realizării atribuțiilor stabilite de normele juridice care reglementează activitatea instituțiilor, autorităților ori persoanelor juridice de drept privat care primesc respectivele informații și/sau documente.
Sunt exceptat de la această regulă solicitările autorităților judiciare ori situațiile în care documentele sau informațiile nu pot fi transmise online din motive tehnice.