fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Aprilie 2020 – Inflația anuală a coborât la 2,68%. Ieftinirea combustibililor a înjumătățit avansul general al prețurilor

Creşterea preţurilor de consum în luna aprilie 2020 a fost de +0,26%, potrivit datelor publicate de INS, cu mult sub valoarea consemnată în urmă cu… Mai mult

13.05.2020

Chestiunea

”Cum (re)învățăm România să se hrănească”

Dacă tot trăim pe datorie și din împrumuturi grele și scumpe, măcar să ne cumpărăm produsele made în Romania. Abia asta ar însemna o creștere… Mai mult

12.05.2020

La obiect

Martie 2020: Salarii majorate, inflația stabilă, dar avansul puterii de cumpărare a coborât la cel mai mic nivel din ultimii doi ani

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna martie 2020 a fost de 5.386 lei, cu 143 de lei sau 2,7% mai… Mai mult

12.05.2020

Analiză

Cele mai recente date definitive privind PIB-ul pe regiuni în România. Implicații pentru adoptarea euro

România figurează ca PIB/locuitor exprimat în euro la nivelul de doar 35% din media UE27, potrivit datelor prelucrate post-Brexit și publicate recent de Eurostat pentru… Mai mult

11.05.2020

PISA 2012: România ocupă locul 45 din 65 de state, cu scoruri mai bune decât la testul precedent, la toate categoriile

de Mariana Bechir 3.12.2013

România se plasează pe locul 45 în clasamentul PISA 2012 (raportul a fost dat publicității marți și în test sunt cuprinse 65 de state), cu 445 de puncte la matematică, 438 la lectură și 439 de puncte la științe, punctaje în creștere la toate categoriile, comparativ cu cercetarea precedentă.

Studiul PISA este efectuat o dată la trei ani, începând cu anul 2000. La ediția 2012 a studiului PISA au participat toate cele 34 de țări membre OCDE și 31 de țări partenere, reprezentând peste 80 % din economia mondială.

La teste au luat parte aproximativ 510.000 de elevi cu vârste cuprinse între 15 ani și 3 luni și 16 ani și 2 luni. Elevii au fost testați la matematică, lectură și științe, cu accent pe matematică. De aceea, ordinea este dată de punctajul obținut la matematică.

Datele concrete rezultate în urma studiilor PISA le permit factorilor de decizie politică și cadrelor didactice să identifice caracteristicile sistemelor educaționale de înaltă performanță și să-și adapteze politicile în consecință.

(CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIREA EI)

Concluzii

Spre deosebire de anii precedenți, statele din nordul Europei au căzut în clasamentul PISA, primele șapte locuri fiind ocupate doar de state asiatice.

Comparativ cu raportul anterior, 32 de state, printre care și România, și-au îmbunătățit rezultatele, 22 stagnează, iar 10 țări au scoruri mai slabe.

La matematică, fetele sunt mai bune decât băieții în doar cinci țări.

Analiza Comisiei Europene pe rezultate din UE

UE în ansamblu are restanțe grave în ceea ce privește matematica, însă rezultatele sunt mai încurajatoare la științe și lectură, materii la care Europa se află pe drumul cel bun în sensul atingerii obiectivului din strategia Europa 2020 referitor la reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe1 la mai puțin de 15 %.

Raportul arată că zece state membre (Bulgaria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Irlanda, Croația, Letonia, Austria, Polonia și România) au înregistrat din 2009 încoace progrese semnificative în diminuarea procentajului elevilor cu nivel scăzut al competențelor în toate cele trei domenii care fac obiectul analizei.

Cinci state membre (Grecia, Ungaria, Slovacia, Finlanfa, Suedia) au înregistrat însă o creștere a numărului de tineri cu rezultate slabe.

Lectură

Procentajul elevilor cu rezultate slabe la lectură a scăzut de la 23,1 % în 2006 și 19,7 % în 2009 la 17,8 % în 2012.

Dacă această tendință continuă, nivelul de referință de 15 % ar putea fi atins până în 2020.

Până în prezent, numai șapte țări din UE au realizat acest obiectiv (Estonia, Irlanda, polonia, Finlanda, Olanda, Germania și Danemarca).

S-au înregistrat progrese notabile în Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Croația, letonia, Lituania, Austria, ponia și România.

Matematică

Din 2009, nu s-au înregistrat progrese în sensul diminuării procentajului elevilor cu rezultate slabe la nivelul UE.

Totuși, patru state membre (Estonia, Finlanda, Polonia, Olanda) se numără printre țările cu cele mai bune rezultate din lume, având procentaje ale elevilor cu rezultate slabe situate sub nivelul de referință de 15 % stabilit de UE. Niciun alt stat membru nu a atins încă acest nivel.

Progrese semnificative (peste 2 puncte procentuale) s-au înregistrat în Bulgaria, Estonia, Irlanda, Croația, Letonia, Polonia și România.

Științe

Ameliorare constantă a competențelor în întreaga Uniune.

Procentajul elevilor din UE cu rezultate slabe a scăzut de la 20,3 % în 2006 și 17,8 % în 2009 la 16,6 % în 2012.

Zece state membre se situează sub nivelul de referință de 15 %: Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Letonia, Olanda, polonia, Slovenia, Finlanda, Marea Britanie.

S-au înregistrat progrese constante în Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Croația, Letonia, Lituania, Austria, Polonia și România.

Influențe socio – economice

Analiza evidențiază că situația socioe-conomică a elevilor are o influență semnificativă asupra nivelului de performanță

  • crește probabilitatea ca elevii care provin din gospodării cu venituri mici să obțină rezultate mai slabe la matematică, științe și lectură.
  • avantajează încadrarea într-un sistem de educație și îngrijire a copiilor preșcolari
  • influențează în general negativ proveniența dintr-un mediu de migranți
  • Procentul elevilor cu rezultate bune la matematică este mult mai mare în rândul adolescenților din medii avanatajate economic, decât în rândul elevilor dezavantajați
  • Un milion de elevi, adică 6% din elevii statelor membre OECD, au înregistrat rezultate ce au depășit așteptările, în pofida condițiilor socio-economice dezavantajoase pe care le-au avut, în timp ce procentul este 13%, în statele asiatice
  • Elevii care provin din medii dezavantajate nu numai că au, în general, rezultate mai slabe la matematică, dar dovedesc nivel scăzut de implicare, motivare și încredere în sine

Așteptările părinților

Raportul conține și un capitol reefritor la așteptările părinților referitor la realizările copiilor, cu două topuri 10; unul al statelor cu procent mare de părinți care-și doresc pentru copiii lor să devină manageri până la 30 de ani, și celălalt – al statelor cu cele mai ridicate procente de părinți care vor ca fii și ficelor lor să termine o facultate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.12.2013

2 comentarii

  1. Paraschiv Ion
    4.12.2013, 4:08 am

    Sunt interesat de toate comentariile.

  2. A.Dumitru
    9.2.2015, 12:26 pm

    Interesul elevilor, profesorilor si al parintilor in problma pefrmantelor scolare tinde catre zero, si astase vede si din numarul postarilor.

    Daca ar fi fost vorba de fotbal, barfa politica sau manele, probabil ar fi fost sute de postari !

Lăsați un comentariu


Stiri

Confruntare între SUA și China, la ONU, pe tema autonomiei Hong Kong-ului

Mariana Bechir

China s-a opus miercuri unei reuniuni de urgenţă a Consiliului de Securitate al ONU, întrunire solicitată de SUA pe tema controversatei legi de securitate privind… Mai mult

Stiri

European Tax Awards 2020 – Deloitte, desemnată firma de consultanță fiscală a anului

Vladimir Ionescu

Deloitte a fost desemnată firma de consultanță fiscală a anului în Europa și în regiunea Europei Centrale și de Est pentru realizările sale remarcabile din… Mai mult

Stiri

Deficitul bugetar, la 2,48% din PIB după primele patru luni din 2020

Adrian N Ionescu

Deficitul bugetului general consolidat a urcat la 2,48% din produsul intern brut după primele patru luni ale acestui an, până la 26,82 miliarde de lei.… Mai mult

Stiri

(P) Ce faci cu hainele tale vechi? – este întrebarea pe care ne-o adresează World Vision România: Webinar LIVE 28 mai, de la ora 17:00

Astăzi, 28 mai 2020, de la ora 17:00, suntem invitați la un webinar LIVE pe pagina deFacebook a World Vison România să vorbim despre drumul… Mai mult

Stiri

Romgaz: Problemele legii offshore şi pandemia au amânat discuţiile despre preluarea unei participaţii din Neptun Deep

Adrian N Ionescu

Discuţiile referitoare la preluarea de către Romgaz a unei cote de participare din proiectul Neptun Deep “nu sunt încheiate, vor continua, dar sunt puse în… Mai mult

Stiri

Măsurile adoptate în ședința de Guvern: Fonduri pentru Ministerul Sănătății / Pregătirea proiectelor pentru viitorul exercițiu financiar al UE

Alexandra Pele

Guvernul a adoptat miercuri mai multe acte normative, cele mai importante vizând asigurarea resurselor financiare în contextul pandemiei, precum și pregătirea viitorului exercițiu financiar al… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanţelor: Efect bugetar al măsurilor fiscale de urgenţă de 1,5% din PIB. Harta creditorilor României

Adrian N Ionescu

Efectul măsurilor fiscale luate în perioada stărilor de urgenţă şi de alertă asupra bugetului public pentru buget este de aproape 1,5% din PIB, potrivit declaraţiilor… Mai mult