Piața mașinilor noi a scăzut în mai cu 45% față de perioada similară a anului trecut, dar este în creștere pentru prima dată față de față de cifrele anunțate în lunile ianuarie-aprilie.
În ceea ce privește autovehicolele second-hand din import, scăderea a fost de 30% față de luna similară a anului 2019, iar la tranzacții cu mașini second-hand pe plan intern totalul a fost la jumătate față de luna mai din 2019.
Potrivit statisticii APIA realizată cu datele comunicate de Poliție, Direcția de înmatriculare, în luna mai s-au înmatriculat 7.155 de mașini noi, aproape dublu față de aprilie. Totuși, la cinci luni piața mașinilor noi a scăzut cu 31%, spre 39.400 de mașini.
La mașini second-hand din import au fost 26.616 în mai, cu 30% mai puține decât în mai 2019, însă la cinci luni totalul a ajuns la 155.000 (-15%). Față de aprilie, creșterea a fost de 6.000 de mașini înmatriculate.
Top 5 mărci autoturisme în luna mai în funcție de volume sunt Dacia (2.139 unități, -34,9% față de mai 2019), Hyundai (555 unități, +5%), Skoda (493 unități, -57,2%), Renault (491 unități, -52,7%) și Toyota (469 unități, -6,9%).
Tendința de scădere a înmatriculărilor auto, noi sau rulate, se manifestă la nivel european. Potrivit LMC Automotive, ultimele 3 luni din 2020 au adus scădere extrem de puternică în țările Europei de Vest. Din rândul celor mai mari 5 piețe europene, Germania, cu o scădere de ”doar” 35%, a rezistat cel mai bine perioadei de criză. Franța a înregistrat o scădere de 48,5% a numărului de înmatriculări auto, Italia -50,4%, Marea Britanie -51,4%, iar Spania – 54,2%.