luni

15 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

31 ianuarie, 2019

În 2018 s-a înregistrat un volum total al livrărilor de autovehicule de 187.276 unități, cu 19,6% mai mult decât în anul 2017.

Anul trecut a fost al cincilea an consecutiv de creștere a livrărilor, până la cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile noi din ultimii 10 ani, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA).

Persoanele juridice au făcut 60% din achiziţiile din 2018, în condiţiile în care numărul autoturismelor achiziționate de către persoanele fizice în 2018 (63.378 unități) este cu circa 44,4% mai mare decât cel aferent anului anterior.


Pe de altă parte, numărul total de autoturisme rulate înmatriculate în România anul trecut a fost de de peste 2,5 ori mai mare (473.616 unități), deşi în scădere cu 9,1% mai mic decât din 2017.

APIA avertizează că importul autoturimelor rulate „este, în marea lormajoritate, unul paralel rețelelor autorizate dar, mai ales, nefiscalizat”.

În decembrie, s-a consemnat un volum al livrărilor de 15.931 unități noi (cea mai bună lună decembrie din ultimii 10 ani), cu 12% mai mult decât în luna similară a anului 2017.


În acelaşi timp, volumul maşinilor de mâna a doua volumul acestora a scăzut cu 12,9%, până la 38.702 unităţi faţă de decembrie 2017.

Piaţa europeană

Pe plan european, decembrie a fost a patra lună consecutivă de scădere a vânzărilor de autoturisme (-8,4%), astfel că, în 2018, creșterea vânzărilor de autoturisme din UE să fie cu doar 0,1% mai mare decât volumul înregistrat în 2017.

„La sfârșitul primelor 8 luni (când s-a produs trecerea la WLTP), aceasta era de +6,2%”, potrivit comunicatului APIA.

Cele mai importante 5 țări care, împreună, reprezintă 75% din totalul pieței UE, consemnează, fără excepție, scăderi în luna decembrie, astfel: Germania (-6,7%), Italia (-3,1%) Spania (-3,5%), Marea Britanie (-5,5%) și Franța (-14,5%).

Topul mărcilor

Top-ul pe mărci (vînzări de autoturisme + autovehicule comerciale noi) este condus de către Dacia, cu 54.593 unități, urmată de către Volkswagen (16.459 unități), Renault (14.853), Ford (13.957, ocupă, detașat, prima poziție pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare) și Skoda (13.185 unități).

La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc, detașat:

  • Dacia, cu 51.242 unități (32,4% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 29,4% față de anul 2017), urmată de
  • Volkswagen (14.601 unități, 9,2% cotă de piață, volume în creștere cu 4,5% față de 2017);
  • Skoda (13.185 unităţi, 8,3% din total piață, volume în creștere cu 13,4%);
  • Renault 12.523 (unităţi, 7,9% din total piață, volume în creștere cu 20,5%) și
  • Ford (9.503 unități, 6,0% cotă de piață, volume mai mari cu 17,0%).

Pe modele, la finalul anului 2018, Dacia Logan continuă să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 21.154 unități, fiind urmată de Dacia Duster cu 12.938 unități, Dacia Sandero 10.218 unități, Skoda Octavia 5.466 unități și Renault Clio 5.394 unități.

Maşinile „verzi”

Pe de altă parte, autoturismele “verzi“ (electrice și hibride) continuă tendința de creștere puternică începută în urma cu 2 ani, ca urmare a interesului tot mai ridicat al persoanelor fizice și juridice pentru această categorie de autovehicle.

Interesul este susținut inclusiv de stimulentele acordate prin Programele “Rabla” (hibride) și “Rabla Plus” (electrice și hibride plug-in), dar și de numărul tot mai mare de modele disponibile în oferta
constructorilor de autovehicule.

În 2018, această categorie de autoturisme ajunge la o pondere de 2,9% din total, superioară celei din anul 2017 (doar 2,1%).

„Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici în raport cu celelalte două categorii de combustibili, creșterea înregistrată (și) în acest an pe segmentul celor electrice (integral electrice și cele plug-in) este una semnificativă, +92,0% (987 unități în 2018 față de doar 514 unități în 2017 adică, de cca. 2 ori mai
multe comparativ cu 2017)”, spune APIA.

La modelele hibride, care au și un volum mai mare (3.585 unități în 2018, față de 2.244 unități în 2017), se înregistrează o creștere de +59,8%.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: