marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

29 septembrie, 2017

Patronatul Investitorilor Autohtoni a solicitat vineri membrii Camerei Deputaților, cameră decizională în cazul aprobării deciziei guvernamentale de modificare a regulilor privind TVA, să consulte reprezentanții mediului de afaceri din circumscripțiile lor electorale, pentru a constata veridicitatea și oportunitatea poziției PIAROM, caree solicită respingerea  OG 23/2017.

Argumentele PIAROM, în cele ce urmează:

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM), membru al Confederantiei Nationale a Patronatului Roman (CNPR) a activat constructiv si constant in realizarea unui dialog autentic si transparent, la toate nivelurile decizionale implicate, legat de impactul total negativ asupra mediului de afaceri, generat de aplicarea OG 23/2017 (SPLIT TVA).


In acest sens, au fost date publicitatii comunicate si luari de pozitii scrise si inaintate oficial, in perioada august-septembrie 2017.

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) a sustinut ca singurul impact garantat al OG 23/2017 va fi cel al inducerii de costuri suplimentare greu de suportat indeosebi de Intreprinderile Mici si Mijlocii (capital autohton). Si mai grav, activitatea suplimentara impusa firmelor va duce la scaderea productivitatii companiilor in mod nejustificat.

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) a participat, de asemenea, la toate dezbaterile organizate la nivelul societatii civile, mediului de afaceri, precum si la nivelul Comisiei Economice a Senatului Romaniei.

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) a luat la cunostinta de avizul negativ emis de Consiliul Economico-Social referitor la continutul OG 23/2017.


Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) constata ca niciun argument prezentat in sustinerea respingerii OG 23/1017, nu a fost luat in considerare. Ministerul de Finante si ANAF au continuat sa ramana pe o pozitie inflexibila fata de mediul de afaceri.

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) constata ca aplicarea de catre ANAF a formularului D088 anulat si in continuare a formularului 394, proceduri care au generat costuri semnificative pentru toate companiile nu si-au aratat efectele, incasarile din TVA pe 8 luni scazand cu 1,7%.

Discutiile purtate in comisiile Senatului, au ramas fara rezultatele scontate de mediul de afaceri. Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) isi exprima speranta ca dezbaterile organizate in plenul Senatului Romaniei vor lua in considerare argumentele si pozitiile exprimate de Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM), votul acestui for legislativ fiind in concordanta cu asteptarile mediului de afaceri.

In ciuda importantelor stimulente financiare oferite, mentionam ca din datele culese de Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM)  la nivelul administratiei ANAF situatia se prezinta punctual astfel:

  • La 21.09.2017 la nivelul unui judet s-au inscris pentru aplicarea optionala a split-ului TVA de la 1.10.2017 ZERO FIRME.
  • La nivelul unui sector al Municipiului Bucuresti la 25.09.2017 s-au inscris pentru aplicarea optionala a split-ului TVA de la 1.10.2017  ZERO FIRME.

In aceste conditii, Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) isi mentine pozitia exprimata constant in aceasta perioada, respectiv aceea de respingere a OG 23/2017.

Cerem parlamentarilor din Camera Deputatilor sa-si consulte reprezentantii mediului de afaceri din circumscriptiile electorale pentru a constata veridicitatea si oportunitatea pozitiei Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM), aceea de respingere a OG 23/2017.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Suplimentar, președintele organizației, Cristian Părvan, avansează Parlamentului două propuneri, conținute de un alt comunicat.

Propunerile președintelui PIAROM sunt:

  1. Daca nu se doreste anularea OG 23/30.08.2017, solicitam ca aplicarea ei sa fie optionala, companiile urmand a decide participarea la acest sistem de impozitare
  2. Initiativa parlamentara, in regim de urgenta care sa legifereze:
  • solicitarea unei echipe tehnice a CE de management proiect de informatizare a ANAF (valorificarea in urmatoarele 200 de zile a imprumutului de la Banca Mondiala
  • construirea in regim de urgent a noului sediu ANAF (200 de zile)
  • dotarea in regim de urgenta cu sisteme informatice (hard/soft) adecvata
  • instruirea personalului
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Pentru ca guvernul si parlamentul sa fie determinate/obligate sa se consulte cu mediul de afaceri,
    antreprenorii vor trebui sa aiba o Institutie Nationala Reprezentativa, incit unitatea organizatorica a acestuia sa constituie o componenta (antreprenoriala) capabila sa vorbeasca cu o singura VOCE, pe o singura limba …economica!
    2.Mai mult ca atit, I.N.Reprezentativa (I.N.S.) va trebui sa aiba un nucleu stiintific de „cercetare economica aplicata”, capabil de la a CONTURA evolutia economica si industriala a ROMANIEI, pina la a construi propuneri, solutii, proiecte pe domenii sau un proiect de tara – pentru reindustrializare, pe care sa-l impuna prin forta valorii sale stiintifice economice „aplicate”!
    3.Cita vreme antreprenoriatul nu depaseste starea de fractionare organizatorica si lipsa de viziune in a prefigurara viitorului economic, propunind ALTERNATIVE economice programatice de dezvoltare economica si industriala catre GUVERN, lipseste atit subiectul cu care sa poate fi purtata consultarea cit si tema de consultare!Fara nucleul stiintific, cerintele organizatiilor antreprenoriale sint lipsite de solutii constructive, de propuneri sau modificari legislative.
    4.Cum sa faca obiectul consultarilor cereri dupa cereri de a primi ceva sau a se face ceva de regula imposibil,in conditiile unei lipse absolute de orizont economic guvernamental cit si antreprenorial asupra viitorului, pe termen scurt mediu si lung…?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Pentru ca guvernul si parlamentul sa fie determinate/obligate sa se consulte cu mediul de afaceri,
    antreprenorii vor trebui sa aiba o Institutie Nationala Reprezentativa, incit unitatea organizatorica a acestuia sa constituie o componenta (antreprenoriala) capabila sa vorbeasca cu o singura VOCE, pe o singura limba …economica!
    2.Mai mult ca atit, I.N.Reprezentativa (I.N.S.) va trebui sa aiba un nucleu stiintific de „cercetare economica aplicata”, capabil de la a CONTURA evolutia economica si industriala a ROMANIEI, pina la a construi propuneri, solutii, proiecte pe domenii sau un proiect de tara – pentru reindustrializare, pe care sa-l impuna prin forta valorii sale stiintifice economice „aplicate”!
    3.Cita vreme antreprenoriatul nu depaseste starea de fractionare organizatorica si lipsa de viziune in a prefigurara viitorului economic, propunind ALTERNATIVE economice programatice de dezvoltare economica si industriala catre GUVERN, lipseste atit subiectul cu care sa poate fi purtata consultarea cit si tema de consultare!Fara nucleul stiintific, cerintele organizatiilor antreprenoriale sint lipsite de solutii constructive, de propuneri sau modificari legislative.
    4.Cum sa faca obiectul consultarilor cereri dupa cereri de a primi ceva sau a se face ceva de regula imposibil,in conditiile unei lipse absolute de orizont economic guvernamental cit si antreprenorial asupra viitorului, pe termen scurt mediu si lung…?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: