marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 mai, 2019

Cu flote îmbătrânite de apetitul pentru achizițiile vehicule „importate de ocazie”, sectorul transporturilor rutiere de mărfuri „rămâne unul vulnerabil, aflat în strânsă legătură cu infrastructura din România”, spune un studiu Coface lansat joi.

Astfel, 61% dintre companiile analizate au risc mediu-mare și mare de insolvență,în vreme ce 75% dintre autovehiculele de marfă aflate în circulație erau mai vechi de 10 ani, la sfârșitul anului 2017.

Conjunctura nu este favorabilă, pentru că „sectorul transporturilor este supus capriciilor situației externe, în condițiile în care economiile importante este de așteptat să încetinească în acest an”.


Transportatorii români sunt cu atât mai expuşi la evenutala scădere a comenzilor externe, devreme ce transportul internațional reprezintă până la 73% din totalul transporturilor rutiere românești, o pondere dublă faţă de media UE (36%) potrivit datelor Eurostat.

România este pe poziţia a treia în acest clasament după Lituania (91%) şi Slovacia (84%) şi înaintea Ungariei (71%) și Poloniei (63% din totalul transporturilor).

Veniturile consolidate la nivel de sector au crescut cu 14% şi 40% din companii au efectuat investiții în 2017, dar nu neapărat în maşini noi. Totuşi, 43% au înregistrat o scădere a veniturilor, potrivit Coface.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Orizontul de finanțare rămâne cu precădere unul pe termen scurt, 65% din total datorii fiind curente, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre companiile din piață au un grad de îndatorare peste 80%”, spune Nicoleta Mărunțelu, analist financiar senior la Coface România.

Alte repere:

  • Numărul companiilor cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro cu incidente bancare a crescut între 2017 – 2019, anul 2018 depășind, din punct de vedere al numărului de incidente, anul 2013, care deținea recordul la acest capitol.
  • „Este deconcertant faptul că deși numărul de companii cu datorii la Bugetul de Stat a fost la un nivel scăzut și în 2018 în ciuda unei ușoare creșteri, valoarea datoriilor s-a menținut la un nivel ridicat, deși evoluția a fost negativă”, spune analistul citat.
  • Se constată o intensificare a acțiunilor în instanță împotriva firmelor din sector, care pe fondul unei structuri financiare fragile a acestora poate determina fluctuații ale numărului jucătorilor din acest sector.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: