marți

18 iunie, 2024

17 aprilie, 2023

Samsung Electronics ar putea să înlocuiască serviciul de căutare preinstalat Google produs de Alphabet Inc. de pe dispozitivele mobile pe care le comercializează, în favoarea motorului de căutare Bing de la Microsoft, a dezvăluit duminică New York Times.

Compania sud-coreeană Samsung, cel mai mare producător din lume de smartphone-uri, ia în considerare să schimbe aplicația preinstalată de pe dispozitivele pe care le comercializează Google cu Bing, dezvoltată de Microsoft, ceea ce s-ar putea traduce cu pierderi de 3 miliarde de dolari pentru Alphabet inc., compania mamă a Google. Amenințarea Bing la adresa dominației motorului de căutare Google a devenit mai credibilă în ultimele luni, odată cu adăugarea tehnologiei OpenAI (Inteligență Artficială) pentru a oferi răspunsuri asemănătoare ChatGPT la interogările utilizatorilor.

Samsung a vândut 261 de milioane de smartphone-uri în 2022, conform datelor IDC, toate rulând cu software-ul Google Android. Compania coreeană are parteneriate de lungă durată atât cu Microsoft, cât și cu Google, iar dispozitivele sale sunt preîncărcate cu o bibliotecă de aplicații și servicii de la ambele companii IT, cum ar fi OneDrive sau Google Maps. Negocierile sunt încă în desfășurare și Samsung ar putea decide totuși să mențină Google ca furnizor implicit, potrivit articolului.


Pentru a nu pierde teren în fața concurenței, Google lucrează la mai multe proiecte pentru a-și actualiza și reînnoi serviciile de căutare. Acestea includ adăugarea de funcții de inteligență artificială la ofertele sale existente, în cadrul unui proiect numit Magi, la care lucrează peste 160 de specialiști, scrie Times.

Google este „încântat să aducă noi funcții bazate pe inteligență artificială pentru căutare și va dezvălui mai multe detalii în curând”, a declarat Lara Levin, purtătoare de cuvânt a Google, într-un comunicat. Un reprezentant Google nu a comentat negocierile în curs cu Samsung. De asemenea, reprezentantul Samsung a refuzat să comenteze asupra negocierilor cu Microsoft și Google.

Motorul de căutare al Google deține ce mai mare cotă pe piața americană a dispozitivelor mobile și de asemenea pe cele mai multe dintre piețele din restul lumii.

Modelele de limbaj mari, cum ar fi cel care stă la baza ChatGPT și funcționalitatea chatbot din Bing de la Microsoft, nu sunt noi pentru Google. Compania a folosit LLM-uri pentru a anticipa intenția interogărilor utilizatorilor, a declarat directorul de dezvoltare al Google în luna februarie. De asemenea, Google va lansa Bard, propriul său asistent de căutare chatbot, deși face acest lucru într-un ritm foarte prudent.


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: