Piedestalul pe care profesorii l-au așezat pe William Shakespeare se clatină – opera scriitorul englez a început să fie atacată de către profesori americani, care îi critică atitudinea față de rasă, sexualitate, gen și clasă socială, relatează Washington Times.
Pentru noua generație de profesori, Shakespeare reprezintă tot mai puțin un simbol al literaturii și tot mai mult un instrument al oprimării imperiale, un autor care ar trebui ”disecat” în clasă, sau scos din programa școlară cu totul.
„Este despre supremație albă și colonizare”, afirmă despre opera lui Shakespeare profesorii care au fondat #DisruptTexts, un grup care dorește eliminarea din programă a unor nume ilustre din literatura occidentală, sau supunerea operei acestora unor critici nemiloase.
Profesorii anti-Shakespeare afirmă că fanii operelor sale ignoră viziunea problematică a autorului asupra lumii și că ar trebui să abordeze modul lor de a gândi „alb”.
Pedagogii mai spun că Shakespeare ar trebui predat, dacă ar fi să fie predat în continuare, în versiuni diluate ale textelor sale originale, cu un accent pus pe problemele legate de egalitate.
Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy – o școală gimnazială din St. Paul, Minnesota, a declarat pentru revista School Library Journal că le predă elevilor săi teorie marxistă când aceștia citesc tragedia „Coriolan” a lui Shakespeare.
Sarah Mulhern a declarat pentru aceeași revistă că le-a predat o „analiză a masculinității toxice” elevilor ei de la liceul High Technology High School din Lincroft, New Jersey, când aceștia au citit „Romeo și Julieta”.