fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Reprezentanți ai mediului de business: 70% din economie continuă să meargă. Ce strategii au cei care au rămas în picioare

Companiile anticipează o scădere mediană de 30% a cifrei de afaceri din martie, respectiv o contracție de 40% a businessului în aprilie, potrivit unui sondaj… Mai mult

01.04.2020

La obiect

Un tablou: bolile infecțioase care omoară anual mii de români

3.659 români au murit din cauza bolilor infecțioase și parazitare în 2018 – anul pentru care există statistici complete. Unele din aceste afecțiuni au fost… Mai mult

31.03.2020

La obiect

Profitorii crizei: presiuni de creștere a prețului la energie, în ciuda scăderii prețului în piață

În timp ce prețurile la energie își continuă trendul de scădere semnificativă, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a modificat de trei ori… Mai mult

31.03.2020

Chestiunea

Cu ce cheltuieli de sănătate a intrat România, cu viteză, în criza Covid-19. Țara e pe primul loc în UE la mortalitatea din cauze tratabile

Diagnosticul sec pus în „State of Health in the EU”, România – Profilul Sănătății, apărut în noiembrie 2019 plasează țara noastră pe ultimul loc în… Mai mult

31.03.2020

Ofertantul OmniTrax, ieșit din cursă, a făcut contestație la privatizarea CFR Marfă: procesul derulat de Ministerul Transporturilor este netransparent

de Mihai Pavelescu 17.6.2013

Compania americană OmniTRAX, ieşită din cursa pentru privatizarea CFR Marfă, a contestat vineri procedura, ca fiind netransparentă, și a cerut reluarea privatizării cu participarea sa.

Ofertantul a susținut că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă de stat.

Într-un comunicat de presă, OmniTRAX arată că a primit o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care firma americană a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare.

”Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil”, susține compania americană.

De asemenea, OmniTRAX susține că a cerut de la Ministerul Transporturilorn accesul la situaţii contabile precise, ”pe care CFR Marfă SA are obligaţia să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi: bilanţuri, balanţe sintetice şi analitice, fişe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanţii societăţii, situaţii uzuale în procedurile de audit”.

”Deşi aceste informaţii nu sunt confidenţiale şi trebuiau puse la dispoziţia participanţilor, OmniTRAX nu a avut acces la ele”, reclamă americanii.

Ofertantul susține că în aceste condiţii era imposibil ”pentru orice investitor de bună credinţă” să depună până la data de 5 iunie, conform cerinţelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală, adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă, cât şi comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani.

Potrivit firmei americane, privatizarea trebuie să transforme CFR Marfă, dintr-o ”companie de stat plină de datorii şi ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României”.

În 6 iunie, Ministerul Transporturilor a anunţat că în procesul de privatizare a CFR Marfă au rămas Grup Feroviar Român şi asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz, pentru că plicul depus de OmniTRAX nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă.

Astfel, OmniTrax a cerut prelunmgurea perioadei de audit la o lună și jumătate pentru a înțelege mai bine situația reală a CFR Marfă, însă Ministerul Transporturilor a respins solicitarea americanilor, invocând calendarul convenit de statul român cu FMI pentru programul de privatizări.

”La solicitarea repetată a OmniTRAX de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informaţiilor şi pentru formularea ofertei, (…) ministerul a refuzat, invocând angajamentul faţă de FMI”, se plânge comoania americană.

Americanii susțin că au primit şi confirmarea oficială a FMI că Fondul nu poate interveni în modificarea calendarului privatizării, iar orice decizie de acest fel depinde de Ministerul Transporturilor.

”Astfel, OmniTRAX solicită suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestaţiei sale, admiterea contestaţiei prin anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare şi obligarea autorităţii contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX”, conchide ofertantul american.

Potrivit Mediafax, OmniTRAX este afiliată grupului Broe, și operează mai mult de 17 linii scurte sau căi ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale în porturi, facilităţi transload şi operaţiuni de comutare.

Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro.

Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu miercuri, ora 12:00, acest termen fiind unul de decădere.

Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare este așteptată să deschidă plicurile cu ofertele de cumpărare şi va stabili câştigătorul.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.6.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Ce documente cere ANAF pentru autentificarea în Spațiul Virtual Privat

Adrian N Ionescu

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator al  Spațiului Privat Virtual (SPV). Persoanele fizice care nu dețin… Mai mult

Stiri

Tarifele de referință pentru asigurarea RCA au crescut

Razvan Diaconu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru asigurarea obligatorie RCA. Acestea au crescut la toate categoriile de vârstă, pentru toate… Mai mult

Europa

Bulgaria va solicita la sfârșitul acestei luni intrarea în ERM-2 pentru aderarea la euro

Razvan Diaconu

Bulgaria va depune, până la finele lunii aprilie, cererea de aderare la ERM-2 (mecanismul ratelor de schimb, perioadă de tranziție obligatorie, de minim doi ani,… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, vineri: 265 de cazuri noi în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

Până astăzi, 10 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 5.467 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus), anunță Grupul de… Mai mult

Stiri

Peste 150.000 de persoane fizice şi 10.000 de companii au solicitat până în prezent amânarea plăţii ratelor la credite

Vladimir Ionescu

Peste 150.000 de persoane fizice şi aproximativ 10.000 de companii au solicitat până în prezent amânarea plăţii ratelor la credite, termenul limită pentru depunerea cererilor… Mai mult

Stiri

Simulările Evaluării Naţionale şi Bacalaureatului au fost anulate

Vladimir Ionescu

Ordinul ministrului Educaţiei privind suspendarea organizării şi desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, a simulării Evaluării Naţionale pentru… Mai mult

Stiri

Agenția Națională pentru Pescuit cere clarificarea Ordonanței militare 8, nu este permis pescuitul în perioadă de prohibiție

Victor Bratu

Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură urmează să solicite modificarea Ordonanței militare 8, emise joi seara, care permite în prezent desfășurarea activităților de pescuit comercial.… Mai mult