Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Oaia: noul brand de țară propus de Ministerul Turismului

de Vladimir Ionescu 30.5.2017

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că va schimba brandul turistic – frunza introdusă în mandatul Elenei Udrea va fi înlocuită cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa, potrivit profit.ro.

Marţi, la Parlament, ministrul a explicat că va fi un al doilea brand de țară, întrucât la frunza Elenei Udrea nu putem renunța până în 2020, deoarece ar însemna să restituim Comisiei Europene 850.000 euro, cât a costat respectivul logo.

„Nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”, a explicat minsitrul Dobre.

Potențialii clienți vizați de noul brand sunt, în principal, românii, fie ei din țară sau din disapora, pentru care Miorița reprezintă un simbol național, a mai spus minsitrul:

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României?

În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”

Frunza Elenei Udrea

În mandatul ei la Minsiterul Turismului, Elena Udrea a avut 75 de milioane de euro, nerambursabili, pentru promovarea brandului turistic prin Programul Operaţional Regional, Axa 5, operaţiunea “Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.

Din această sumă, 900.000 de euro au fost alocaţi pentru realizarea brandului turistic, iar alţi 190.000 de euro au fost cheltuiţi pentru spectacolul de lansare a frunzei, la Expoziţia Mondială care a avut loc în iunie 2010 la Shanghai, China.

Ce simbolizează frunza, potrivit prezentărilor de la acea vreme ale ministerului:

  • ar fi trebuit să invite la explorarea “grădinii carpatice”
  • partea verde a frunzei ar trebui să “reflecte geografia României, în special Carpaţii”
  • “Frunza, cu o semnificaţie specială în România. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.5.2017

Un raspuns

  1. Caliman I. Eugen - consultant independent-dezvoltare economica
    30.5.2017, 1:55 pm

    1.Frunza poate fi schimbata, deoarece ea a fost platita de guvernul Boc doar cu vreo 900 de mii de Euro.La banii nostri ce mai conteaza citeva sute de mii pentru o oaie, fiindca de acolo mai iese ceva si pentru berbecii nostri.
    2.Oaia este perfecta ca brand de tara, deoarece reprezinta o buna parte din populatie care urmeaza Baciul muntean ca oile, chiar daca acesta nu stie incotro merge.
    3.Oare un adevarat brand de tara nu poate fi “Proiectul de Reindustrializare”, pe care l-am propus in februarie 2017 si a fost refuzat (fara motivatie tehnica sau economica) de Baciul de la stina (pazita de lupi) care este Romania?

Lăsați un comentariu


Europa

Kristalina Georgieva – FMI: Inegalitățile sociale pot duce la o criză globală la fel de „tulburătoare” ca aceea de acum 100 de ani

Adrian N Ionescu

Lumea riscă o criză cel puțin la fel de profundă, în deceniul următor, ca aceea declanșată în acum 100 de ani, cunoscută ca „Marea Depresie”.… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului nu riscă o nouă taxă auto, după eșecul celorlalte de până acum

Vladimir Ionescu

Guvernul nu va introduce în acest an o nouă taxă auto pe mașinile second-hand importate, pentru că au dat greș toate celelalte măsuri de acest… Mai mult

Stiri

Familia regală Emiratele Arabe Unite vrea să cumpere clubul de fotbal Dinamo

Vladimir Ionescu

Grupul de investiții Abu Dhabi Business Development, controlat de familia regală din Emiratele Arabe Unite, intenționează să cumpere Clubul de fotbal Dinamo București, potrivit unei… Mai mult

Europa

Ucraina: Preşedintele Zelenski a respins demisia premierului Honcearuk

Iulian Soare

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a respins vineri seară demisia prezentată în cursul dimineţii de premierul Oleksi Honcearuk (foto, stânga), care a luat această decizie după… Mai mult

Europa

FMI: Acordul dintre SUA şi China reduce dar nu elimină incertitudinile globale

Iulian Soare

Semnarea acordului comercial “Faza 1” între Statele Unite şi China va reduce, dar nu va elimina, incertitudinile care au afectat creşterea economiei mondiale, a afirmat… Mai mult

Stiri

România a fost condamnată de CEDO pentru încălcarea dreptului la liberă exprimare

Vladimir Ionescu

România a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) pentru că a încălcat dreptul la liberă exprimare al unui protestatar. Acesta a fost… Mai mult

Europa

Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea

Adrian N Ionescu

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al… Mai mult