Analiză

Precizări și observații importante pe deficitul bugetar

Recentul comunicat al Eurostat referitor la soldul execuţiei bugetare pe primul trimestru din 2019 (-4,5% din PIB zice organismul de statistică al Uniunii, -0,5% din… Mai mult

05.08.2019

Evenimentul

Primăria Capitalei înființează un Birou special pentru diaspora și pentru familiile rămase în țară

În cadrul PMB se va înfiinţa un birou special pentru românii care muncesc în străinătate, astfel încât aceștia să-și rezolve rapid problemele administrative atunci când… Mai mult

31.07.2019

Chestiunea

Aproape trei cincimi dintre români nu îşi permit o vacanţă de o săptămână

Aproape trei cincimi dintre români nu-şi permit o vacanţă de o săptămână în afara casei, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu un procentaj de 58,9%,… Mai mult

31.07.2019

La obiect

Semnal de alarmă la statistica înmatriculărilor auto: primii din UE la autoturisme, ultimii la camioane și utilitare

Puse cap la cap, ultimele statistici ale industriei auto relevă un trend îngrijorător în ceea ce privește înmatriculările de autovehicule: în România se investește în… Mai mult

30.07.2019

Cronicile

Oaia: noul brand de țară propus de Ministerul Turismului

de Vladimir Ionescu 30.5.2017

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că va schimba brandul turistic – frunza introdusă în mandatul Elenei Udrea va fi înlocuită cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa, potrivit profit.ro.

Marţi, la Parlament, ministrul a explicat că va fi un al doilea brand de țară, întrucât la frunza Elenei Udrea nu putem renunța până în 2020, deoarece ar însemna să restituim Comisiei Europene 850.000 euro, cât a costat respectivul logo.

„Nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”, a explicat minsitrul Dobre.

Potențialii clienți vizați de noul brand sunt, în principal, românii, fie ei din țară sau din disapora, pentru care Miorița reprezintă un simbol național, a mai spus minsitrul:

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României?

În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”

Frunza Elenei Udrea

În mandatul ei la Minsiterul Turismului, Elena Udrea a avut 75 de milioane de euro, nerambursabili, pentru promovarea brandului turistic prin Programul Operaţional Regional, Axa 5, operaţiunea “Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.

Din această sumă, 900.000 de euro au fost alocaţi pentru realizarea brandului turistic, iar alţi 190.000 de euro au fost cheltuiţi pentru spectacolul de lansare a frunzei, la Expoziţia Mondială care a avut loc în iunie 2010 la Shanghai, China.

Ce simbolizează frunza, potrivit prezentărilor de la acea vreme ale ministerului:

  • ar fi trebuit să invite la explorarea “grădinii carpatice”
  • partea verde a frunzei ar trebui să “reflecte geografia României, în special Carpaţii”
  • “Frunza, cu o semnificaţie specială în România. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.5.2017

Un raspuns

  1. Caliman I. Eugen - consultant independent-dezvoltare economica
    30.5.2017, 1:55 pm

    1.Frunza poate fi schimbata, deoarece ea a fost platita de guvernul Boc doar cu vreo 900 de mii de Euro.La banii nostri ce mai conteaza citeva sute de mii pentru o oaie, fiindca de acolo mai iese ceva si pentru berbecii nostri.
    2.Oaia este perfecta ca brand de tara, deoarece reprezinta o buna parte din populatie care urmeaza Baciul muntean ca oile, chiar daca acesta nu stie incotro merge.
    3.Oare un adevarat brand de tara nu poate fi “Proiectul de Reindustrializare”, pe care l-am propus in februarie 2017 si a fost refuzat (fara motivatie tehnica sau economica) de Baciul de la stina (pazita de lupi) care este Romania?

Lăsați un comentariu


Stiri

Gaze din Caspica pentru UE: Gazoductul TAP este gata în proporție de 90%, BRUA întârzie

Adrian N Ionescu

Proiectul Trans Adriatic Pipeline (TAP) era finalizat în proporție de 88,8%, la sfârșitul lunii iulie, apropiindu-se data la care Uniunea Europeană va beneficia de o… Mai mult

Stiri

Masacru la Spitalul de Psihiatrie din Săpoca: 4 morți și 13 răniți după criza etilică a unui pacient

Vladimir Ionescu

Patru pacienți de la Spitalul de psihiatrie Săpoca au fost uciși și alți 13 au fost răniți în urma unui atac produc de un alt… Mai mult

Europa

Transgaz – BRUA: Un an întârziere la finalizarea sectorului românesc al gazoductului pan-european: decembrie 2020

Razvan Diaconu

Conducta de gaze BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) nu va fi gata în luna decembrie 2019, aşa cum era planificat până acum, ci abia în decembrie 2020, potrivit… Mai mult

Stiri

Interesele SUA pentru Groenlanda: Resursele naturale și poziția geostrategică

Iulian Soare

Interesele SUA de a stăpâni Groenlanda sunt consistente și foarte serioase, dincolo de modul tipic pentru Trump de a le afirma pe twitter: Groenlanda este… Mai mult

Stiri

Repoziționarea SUA în Irak și Afganistan: Bombardierele americane – fără statut special de zbor. Acorduiminent cu talibanii

Iulian Soare

Politica Statelor Unite se repoziționează față de Iran și Afganistan. Donald Trump, intenţionează să ajungă la un acord de pace în Afganistan cu talibanii și… Mai mult

Europa

Întâlnire Macron – Putin în avanpremiera G7. Franța vrea să fie mediatoare

Adrian N Ionescu

Preşedintele francez Emmanuel Macron încearcă să joace rolul de mediator între Rusia și grupul celorlalte cele mai puternice 7 țări ale lumii cu excepția Chinei… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanțelor vrea să-i angajeze la ANAF fără concurs pe absolvenții de facultăți economice

Vladimir Ionescu

Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat vineri că a propus angajarea fără concurs la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a absolvenţilor de facultăţi… Mai mult