La obiect

Modificări la schemele de ajutor de stat pentru companii: guvernul relaxează condițiile pentru a lărgi baza de aplicabilitate

Ministerul Finanțelor Publice modifică schemele de ajutor de stat 807/2014 și 332/2014, în urma consultării cu mediul privat, reiese dintr-un proiect de hotărâre publicat miercuri.… Mai mult

11.09.2019

Chestiunea

Cum faci să crești salariile în an electoral: ghidul polonez

Polonia e în plină campanie electorală, iar guvernul polonez se pregătește pentru o schimbare de paradigmă, premierul Meteusz Morawiecki anunțând ”sfârșitul erei forței de muncă… Mai mult

11.09.2019

La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

Cronicile

O nouă lovitură pentru industria auto: Motoarele diesel Euro 6 sunt mult sub standardele în materie de poluare

de Iulian Soare , 6.6.2018

Un nou studiu dat publicității miercuri arată că aproape toate modelele de autoturisme echipate cu motoare diesel- fie ele și de ultimă generație- încalcă standardele europene ”Euro” în materie de poluare.

Potrivit The Guardian, la baza studiului stau noi teste de emisie, imposibil de trucat de către producătorii auto (o rază laser analizează gazele ce ies pe eșapamentul mașinilor din trafic în timp ce un soft de recunoaștere a plăcilor de înmatriculare ”împerechează” datele obținute cu modelul autoturismului analizat), peste 750.000 de astfel de măsurători fiind efectuate în Marea Britanie, Franța, Spania, Suedia, Elveția.

Datele obținute au fost compilate într-un nou sistem de rating denumit The Real Urban Emissions Initiative (True), iar rezultatele au fost date publicității miercuri.

(Descărcați AICI principalele date TRUE)

Potrivit acestui document, 91% dintre toate autovehicolelor cu motoare Euro 6 nu doar că depășesc nivelul de oxid de nitrogen asociat acestei norme, dar sunt mai mari decât cele măsurate la motoare de generație anterioară, Euro 5.

Printre cei care au realizat în colaborare acest nou studiu se numără și International Council on Clean Transportation, ONG care împreună cu o universitate americană a furnizat primele indicii ale anchetei care a declanșat așa-numitul Dieselgate.

Noutatea adusă de TRUE este că a eliminat dispozitivele clasice de măsurare a noxelor emise de autoturisme, măsurătorile efectuându-se în trafic:

Un alt avantaj al noului sistem de măsurare a noxelor îl constituie faptul că acestea analizează toate vehicolele din trafic, inclusiv cele mai vechi de 2009, care nu au făcut obiectul testelor după Dieselgate.

Pragul de emisii de oxid de nitrogen a fost coborât permanent, cel puțin în teorie, cu fiecare generație de motoare scoasă pe piață. Norma Euro 3- apărută înainte de ianuarie 2005- avea un prag de emisii de 500 miligrame per kilometru.

Motoarele Euro 4 diesel- normă valabilă între 2005 și 2009- avea limita la 250 mg/km, Euro 5 (normă valabilă până în septembrie 2014) avea limita 180 mg/km, iar Euro 6 de 80 mg/km.

Studiul a arătat că toate motoarele Euro 5 au în realitate emisii mai mari de 180mg/km, la fel și 91% dintre motoarele Euro 6.

Restul de 9 procente mașini cu motoare Euro 6 au emisii cuprinse între 90 și 180 mg/km.

Potrivit studiului, rezultatele cele mai proaste le înregistrează motoarele care echipează automobile Suzuki, Subaru, Fiat Chrysler Automobiles și Renault-Nissan. Motoarele acestor producători depășesc în medie de 12 ori limita maximă impusă de standardul Euro 6.

”Chiar și cel mai puțin poluant producător, Jaguar Land Rover,  are o medie de emisii ce depășește dublul maximului admis”, scrie în raport.

Din punctul de vedere al emisiilor NOx la mașini cu motoare diesel, putem spune fără îndoială că actuala legislație europeană a eșuat aproape complet în a impune standarde”, afirmă Tomasz Husak, șeful de cabinet al Comisarului Elzbieta Bienkowska, într-un raport confidențial citat de EuObserver.

Noul studiu pune într-o lumină proastă toți marii producători auto, nu doar VW, cea mai afectată companie după Dieselgate.

Mergeți în homepage ›

Etichete: , , , ,
Publicat la data de 6.6.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Comisia Juridică din Parlamentul European o somează pe Rovana Plumb să lămurească misterele din declarația de avere

Vladimir Ionescu

Rovana Plumb va fi audiată de Comisia ENVI a Parlamentului European pentru postul de comisar european pentru Transporturi miercuri, 2 octombrie. Șansele de a fi… Mai mult

Europa

17 angajați Airbus, suspectați de „trădare a secretelor corporaţiei”

Iulian Soare

Mai mulți angajați ai companiei Airbus sunt suspectați în Germania într-un dosar ce  investighează accesul neautorizat la documente, printre care și contracte, ale armatei germane,… Mai mult

Stiri

Premierul anunță amendarea proiectului lui Eugen Teodorovici pentru taxarea pensiilor speciale

Vladimir Ionescu

Impozitarea pensiilor militare, prevăzută în proiectul ministrului Eugen Teodorovici adoptat marți, la Senat, va fi eliminată la Camera Deputaților, a anunțat joi premierul Viorica Dăncilă.… Mai mult

Stiri

România și Planul Juncker : 720 mil. euro atrase, din care 35% de Transgaz pentru BRUA

Adrian N Ionescu

  Operatorul magistralelor naționale de gaze natural, Transgaz (TGN) a obținut 34,7% din totalul finanțărilor de 720 de milioane de euro aprobate pentru România în… Mai mult

Europa

740 mil de euro din 27 mil. de articole: bunurile contrafăcute confiscate în UE în 2018

Iulian Soare

Aproape 27 de milioane de articole care încălcau drepturile de proprietate intelectuală (DPI), însumând o valoare de piață de aproximativ 740 de milioane de euro,… Mai mult

Stiri

Termenul pentru depunerea cererilor de aministie fiscală – prelungit până la 31 octombrie

Vladimir Ionescu

Termenul de depunere a notificării privind intenția de restructurare a obligațiilor bugetare în vederea beneficierii de amnistie fiscală a fost majorat cu o lună, până… Mai mult

Stiri

Avocatul Poporului atacă la CCR o modificare adusă legii exproprierii pentru utilitate publică

Vladimir Ionescu

Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituțională a României cu o excepție de neconstituționalitate referitoare la la un articol din legea adoptată în iulie pentru modificarea… Mai mult