fbpx

La obiect

Creșterea costului orar al forţei de muncă încetinește și coboară mult sub avansul PIB și al productivității din industrie. Explicații

Costul orar al forţei de muncă a crescut în al doilea trimestru din 2021 cu 6,69% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor… Mai mult

14.09.2021

La obiect

Producția industrială, în scădere lunară și doar la nivelul din urmă cu 4 ani. Problemele de structură

România a consemnat în iunie 2021 o scădere de -1% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). Acest rezultat a fost ușor defavorizat… Mai mult

14.09.2021

Chestiunea

Finanțele internaționale pun România ”la colț”: creștere bruscă la 3,72% a dobânzilor pe termen lung. Top-ul dobânzilor în UE

Rata dobânzii pe termen lung pentru România a crescut din nou în luna august 2021, până la un fulminant 3,72%, potrivit datelor publicate de Banca… Mai mult

14.09.2021

La obiect

Datoria externă totală, majorată cu 4 mld. euro într-o singură lună – deficitul de cont curent la 7 luni, mai mare cu 70% față de aceeași perioadă din 2020

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat la finele lunii iulie 2021 un deficit de 9.057 milioane euro, cu aproape 70% peste nivelul din… Mai mult

13.09.2021

Nicușor Dan cere suspendarea planurilor urbanistice din 5 sectoare care permit betonarea spațiilor verzi

de Vladimir Ionescu , 22.2.2021

Proiectele de hotărâre pentru aprobarea planurilor urbanistice zonale coordonatoare pentru sectoarele 2, 3, 4, 5 şi 6 ar urma să fie suspendate, dacă la viitoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București va fi votată propunerea primarului general, Nicușor Dan.

Acesta dorește modificarea respectivelor documente pentru a fi eliminată posibilitatea betonării spațiilor versi și construirea de blocuri între case.

Suspendarea ar urma să aibă loc pe o perioadă de doi ani, începând cu 5 martie, interval în care certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire sau desfiinţare emise de Primarul Municipiului Bucureşti şi de primarii sectoarelor vor respecta prevederile documentaţiilor de urbanism anterioare.

Prevederile se aplică inclusiv certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire sau desfiinţare aflate în curs de emitere la data intrării în vigoare a hotărârii.

În referatele de aprobare sunt invocate plângeri prealabile formulate la Primăria Municipiului Bucureşti de către reprezentanţi ai USR, PNL sau ai societăţii civile.

Abordare unitară a dezvoltării Capitalei

Planul Urbanistic General, explică Nicușor Dan, în fundamentare propunerii, se elaborează în baza strategiei de dezvoltare a localităţii şi se corelează cu bugetul şi programele de investiţii. De asemenea, orice documentaţie de rang inferior, inclusiv la nivel de plan urbanistic zonal, “nu va fi în măsură să stabilească a-priori reglementări locale, corect fundamentate şi legate, anterior, sau în neconformitate” cu Planul Urbanistic General al localităţii.

“Ca unitate teritorial-administrativă de prim rang, Capitala României îşi defineşte obiectivele de dezvoltare, menite să-i consolideze statutul de metropolă regională, să-i amplifice atractivitatea la scara teritoriului naţional şi european, să-i protejeze identitatea culturală şi calitatea vieţii, inclusiv condiţiile de mediu, pe întregul său teritoriu şi nu pe subzone arbitrare, stabilite strict pentru necesităţi administrative. Problematica urbanistică a locuitorilor săi nu va fi în măsură să fie soluţionată prin studii şi reglementări limitate la aria sectoarelor administrative, dacă ne gândim numai la faptul ca aceştia domiciliază, lucrează şi se deplasează zilnic, curent pe teritoriul mai multor sectoare ale oraşului, sau în zonele periurbane”, arată documentul, citat de Agerpres.

Argumentele punctuale, pentru fiecare sector

PUZ Sector 2:

  • este o documentaţie de urbanism ce derogă de la PUG şi schimbă destinaţia unor spaţii verzi prevăzute ca atare în PUG
  • cifra de spaţiu verde pe cap de locuitor pe care o propune PUZ Coordonator Sector 2 este sub nivelul de 26 mp prevăzut de art. 10 din Legea nr. 24/2007 a spaţiilor verzi. Mai exact, împărţind suprafaţa totală prevăzută pentru spaţii verzi (422,53 ha) la numărul de locuitori al Sectorului 2, este obţinută valoarea de 11,37 mp spaţiu verde / locuitor, “mult sub norma legală admisă”
  • situaţia construcţiilor de pe malul Peninsulei Tei prezintă o “triplă încălcare a legii”, deoarece acestea sunt edificate foarte aproape de malul apei, în interiorul zonei de inundabilitate; avizul ALPAB reclamă faptul că aceste construcţii ocupă inclusiv domeniul public, mai precis o alee care reprezintă drum de halaj şi acces la apă; operează o intrare în legalitate pentru aceste construcţii de pe Peninsula Tei.

PUZ Sector 3:

  • derogă de la PUG schimbând destinaţia unor spaţii verzi prevăzute ca atare în PUG pe care le reglementează ca fiind zone construibile (funcţiunea M2). PUZ Coordonator Sector 3 “încalcă” prevederile art. 71 din OUG 195/2005 care interzic schimbarea destinaţiei, strămutarea sau diminuarea spaţiilor verzi, indiferent de regimul de proprietate. Mai precis, şase terenuri, în suprafaţă totală de aproximativ 43 de hectare, îşi schimbă funcţiunea din spaţiu verde în spaţiu construibil
  • pe aceste şase terenuri au fost deja autorizate construcţii pe spaţiul verde. “Prin urmare, PUZ Coordonator Sector 3 are ca scop intrarea în legalitate a acestor imobile construite nelegal”, încălcându-se dispoziţiile art. 56 indice 1 din Legea nr. 350/2001
  • cinci terenuri, în suprafaţă totală de 63,5 hectare, îşi schimbă funcţiunea din L în M2 şi trec, astfel, de la înălţimi maxime de P+2-P+4 la înălţimi maxime de P+14, “ceea ce reprezintă o majorare a CUT-ului cu mai mult de 20%, aspect interzis” de art. 32 alin. (7) din Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.

PUZ Zona de Sud a Sectorului 4:

  • este o documentaţie de urbanism care “derogă” de la Planul Urbanistic General. Aceasta prevede o dezvoltare urbană a zonei de sud a Sectorului 4 “care nu este echilibrată în privinţa funcţiunii de spaţiu verde”. O suprafaţă “considerabilă care avea funcţiunea de sere şi care este oportun a fi exploatată ca spaţiu verde” devine construibilă.

PUZ Sector 5:

  • calculul suprafeţei de spaţiu verde pe cap de locuitor porneşte de la premisele false ale suprafeţei spaţiului verde existent şi al unui număr redus al locuitorilor, cifra de spaţiu verde pe cap de locuitor pe care o propune PUZ Coordonator Sector 5 este sub nivelul de 26 mp prevăzut de art. 10 din Legea nr. 24/2007 a spaţiilor verzi. Totodată, PUZ Coordonator Sector 5 propune o reducere cu 41% a spaţiului verde de la 369,6 ha la 219,77 ha
  • reduce suprafaţa fondului forestier naţional, operaţiune care se poate face doar prin Hotărâre de Guvern. Amplasamentul de 103 ha (reprezentând peste 3,33% din suprafaţa sectorului 5), încadrat conform PUG in UTR V6 – pădure de agrement, îşi schimbă funcţiunea fie în V1a, V3b (funcţiuni de spaţii verzi), fie în L sau M (funcţiuni construibile).

PUZ Sector 6:

  • calculul suprafeţei de spaţiu verde pe cap de locuitor “porneşte de la o premisă falsă privind numărul locuitorilor sectorului”, iar suprafaţa totală a spaţiilor verzi “nu include doar spaţii verzi existente, ci şi unele fictive”. PUZ sector 6 propune 1.000 ha spaţiu verde, calculând o valoare de 28,56 mp de spaţiu verde pe cap de locuitor, însă valoarea aceasta a rezultat ca urmare a unei raportări la populaţia stabilă a sectorului din 2009, deci de acum 12 ani
  • modifică regula de stabilire a Hmax care în PUG se raportează la distanţa dintre aliniamente, modificând-o în distanţa dintre alinieri, ceea ce permite înălţimi mai mari ale clădirilor, obţinute prin retrageri mai mari de la aliniament
  • se bazează pe o “decizie a etapei de încadrare emisă nelegal, întrucât aceasta a decis ca PUZ-ul Sectorului 6 nu necesită evaluare de mediu, întrucât ar fi parcurs deja procedura evaluării de mediu în urmă cu şapte ani”.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.2.2021

Lăsați un comentariu


Stiri

Proiect pilot de creștere a competențelor digitale ale profesorilor de liceu, anunțat de Ionuț Sas, președinte AmCham Education TaskForce

Vladimir Ionescu

AmCham va lansa, în următoarele săptămâni, un proiect pilot de creștere a competențelor digitale adresat profesorilor de liceu. Inițiativa, explică Ionuț Sas (foto), președinte al… Mai mult

Just Business

Iulian Stanciu, eMAG: În economia viitorului, digitalul costă cel mai puțin și aduce cea mai mare valoare adăugată

Vladimir Ionescu

Economia digitală și competențele resursei umane sunt elementele-cheie pentru dezvoltarea României prin creșterea valorii adăugate, este de părere Iulian Stanciu, CEO eMAG. ”Economia digitală cred… Mai mult

Stiri

Răzvan Nicolescu: UE trebuie să pregătească 800.000 de specialiști în domeniul bateriilor, România nu poate rămâne pe dinafară

Adrian N Ionescu

Universitățile din România au șansa de a intra în infrastructura educațională europeană proiectată prin Academia Europeană a Bateriilor a Institutului European de Inovare și Tehnologie… Mai mult

Stiri

Moțiunea de cenzură a PSD va fi votată pe 5 octombrie. USR PLUS acuză un nou abuz al PSD și PNL

Vladimir Ionescu

Moțiunea de cenzură depusă marți de PSD împotriva Guvernului Florin Cîțu va fi supusă la vot peste o săptămână – marți, 5 octombrie -, conform… Mai mult

Stiri

10.000 de lei amendă pentru organizatorii Congresului PNL pentru nerespectarea măsurilor anti-Covid. Cei care nu au purtat mască riscă amendă separată

Vladimir Ionescu

PNL a fost amendat de Poliția Capitalei cu 10.000 de lei pentru nerespectarea măsurilor sanitare la congresul din weekend, în care premierul Florin Cîțu a… Mai mult

Stiri

Record de infectări zilnice cu Covid: 11.049 cazuri în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

Un număr de 11.049 de cazuri noi de infectare cu SARS-CoV-2 au fost raportate în ultimele 24 de ore, conform  raportării de marți a Grupului… Mai mult

Stiri

Scumpirea energiei poate determina relocarea metalurgiei neferoaselor în afara UE

Iulian Soare

Scumpirea electricității i-ar putea determina  pe producătorii de metale din Europa să îşi transfere operaţiunile în alte regiuni. Totodată planurile UE privind reducerea emisiilor de… Mai mult