sâmbătă

25 mai, 2024

9 mai, 2020

Deși administrează o companie lovită puternic de criza coronavirus, ca mai toate liniile aeriene, conducerea Lufthansa încă negociază cu guvernul german termenii unui pachet de salvare de circa 9 miliarde de euro.

Managementul companiei (listată la bursă) este susținut de acționarii săi puternici, dar și politic, aparent paradoxal, chiar de partidul conservator al cancelarului Angela Merkel, potrivit Reuters.

Așa numitul „pachet de stabilizare” ar include o componentă de capitalizare prin achiziție de acțiuni de 5 miliarde de euro, fără drept de vot  (subiect de negociere), și garanții de stat pentru credite de peste 3,5 miliarde de euro, potrivit surselor Reuters.


Statul german se implică prin Fondul Federal de Stabilizare Economică, destinat susținerii companiilor afectate de criza coronavirus.

(Citiți și: ”Guvernul italian injectează 3 mld. euro în Alitalia și pregătește naționalizarea companiei”)

„Consiliul de administrație al Deutsche Lufthansa AG continuă negocierile în scopul asigurării viabilității companiei, în beneficiul clienților și angajaților. (…) Negocierile continuă odată cu procesul politic de decizie”, spune un raport al companiei, emis după adunarea generală a acționarilor din 5 mai, citat de Reuters.

Înfruntarea puterilor

Miezul dur al negocierilor este felul în care statul va fi reprezentat în conducerea companiei, analiștii vorbind despre temerea că reprezentanții statului ar putea dăuna tocmai eforturilor de salvare, potrivit CNN.

Nu numai clienții și angajații trebuie mulțumiți. Printre acționari se numără puternicul om de afaceri Heinz Hermann Thiele și mai multe mari fonduri și bănci de investiții, printre care Amundi Asset Management, Norges Bank Investment Management, The Vanguard Group, Inc . și BNP Paribas Asset Management France SAS, potrivit MarketScreener.


Pe de altă  parte,  Societe Generale controla direct și  indirect, în  29 aprilie, peste 5% din voturi, prin acțiuni și alte instrumente financiare, spunea un raport citat de Reuters vineri.

Sunt discutate diverse variante ale majorării capitalului, inclusiv o creștere a valorii nominale a acțiunilor (prin aportul statului), după o reducere pentru acoperirea pierderilor – succesiune de operațiuni care ar permite statului să cumpere mai ieftin pachetul țintit de 25% din acțiuni plus o acțiune.

Din grupul Lufthansa mai fac parte Swiss International Air Lines, Austrian Airlines și Brussels Airlines, care conferă o forță aparte companiei.

Lufthansa a anunțat săptămâna trecută că guvernul elvețian a fost de accord să garanteze un pachet de credite de 1,5 miliarde de dolari și că negociază înțelegeri similar  cu guvernele Austriei și  Belgiei,  potrivit  CNN.

Compania a anunțat, marți, pierderi de 1,2 miliarde de euro pe trimestru și că în fiecare consumă câte  un million de euro din rezervele sale de lichidități.

Lufthansa a anunțat, vineri, că va zbura cu 80 sau mai multe din avioanele sale, începând din iunie, ca urmare a creșterii cererii, dadorate relaxării restricțiilor de circulație din Germania și din alte țări, potrivit Reuters.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: