luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

13 iunie, 2021

Un loc la bordul navei cu care va ieşi în spaţiu miliardarul american Jeff Bezos (foto) a fost scos la licitaţie şi adjudecat sâmbătă pentru 28 de milioane de dolari, scrie Reuters.

Primul zbor de turism spaţial al societăţii Blue Origin va avea loc pe 20 iulie.

La doar câteva minute de la deschiderea licitaţiei, ofertele depăşeau suma de 20 de milioane de dolari, iar licitaţia s-a încheiat în doar şapte minute. Procesul a început încă din mai, peste 6.000 de participanţi din 143 de ţări licitând pentru a obţine un loc.


„Să vezi Pământul din spaţiu te schimbă. Schimbă relaţia ta cu planeta, cu omenirea”, a comentat Jeff Bezos înainte de începerea ultimei etape a licitaţiei.

Suma de 28 de milioane de dolari va ajunge la o fundaţie creată de Blue Origin pentru încurajarea tinerilor să se dedice profesiilor ştiinţifice.

Jeff Bezos, care va părăsi în iulie postul de şef al Amazon, a anunţat la începutul acestei luni că va participa la primul zbor uman al rachetei New Shepard.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Capsula rachetei, dotată cu opt hublouri, poate găzdui cel mult şase persoane. Racheta va fi lansată dintr-un deşert la vest de Texas şi capsula se va separa la o altitudine de 75 de kilometri, continuându-şi traiectoria până la depăşirea altitudinii de 100 de kilometri, limita între atmosfera terestră şi spaţiu.


Pasagerii vor putea apoi pluti în imponderabilitate timp de aproximativ trei minute şi privi curbura Terrei. În acest timp, racheta va coborî pentru o aterizare verticală şi capsula va iniţia la rândul ei o coborâre spre Terra, unde înaintea aterizării în deşert va fi frânată de trei paraşute mari şi retrorachete.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: