fbpx

Analiză

Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult

17.01.2021

La obiect

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult

15.01.2021

Chestiunea

Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult

14.01.2021

La obiect

Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult

13.01.2021

Moneycorp: Condițiile de revenire a economiei românești în 2021 și o evaluare a prăbușirii din 2020

de Adrian N Ionescu , 18.5.2020

România nu va repeta anul acesta performanța de anul trecut în materie de exporturi (69 mld. euro) și ar trebui să profite de anumite oportunități subsecvente crizei coronavirus pentru ca exporturile să-și revină anul viitor, potrivit unei analize Moneycorp România.

„Estimările noastre indică un nivel al exporturilor de 60 de miliarde de euro în acest an şi o revenire către graniţa de 70 de miliarde de euro în 2021”, spune Cosmin Bucur, directorul general Moneycorp România.

Politicile de încurajare a producției autohtone trebuie să se concentreze pe șansele pe care le au produsele „Made in Romania” pe termen mediu şi lung, în condițiile în care temerile investitorilor privind siguranţa investiţiilor în China şi a produselor „Made in China” sunt de natură să accentueze fenomenul de relocare a unor facilităţi de producţie în Europa, spune analiza citată.

„România trebuie să facă toate eforturile administrative şi logistice pentru a se afla pe lista ţărilor atractive pentru investiţii greenfield. (…) Faptul că lanţurile de aprovizionare s-au întrerupt atât de uşor, urmare a crizei sanitare, îi va face pe mulţi să îşi regândească portofoliul de furnizori şi locaţia acestora, focusul fiind pe apropierea producţiei de zona de desfacere, de clientul final”, spune Moneycorp România.

În noul context internaţional, în care SUA şi UE îşi regândesc strategiile macroeconomice, firmele româneşti au şanse să câştige contracte semnificative, în condiţiile în care gama de produse de export a crescut semnificativ în ultimii ani.

De la #cumpărăromânește la #produsînromânia

„Europenii vor fi mai atenţi la preţ şi la provenienţa mărfurilor. În acest context, noile modele Dacia – Logan 3 şi Sandero, ce vor fi lansate în toamnă, alături de noul Ford Puma produs la Craiova, se vor afla în prim-plan, aşa cum Logan-ul şi Duster-ul s-au vândut excelent în timpul crizei financiare din 2009”, estimează Claudiu Ghebaru, Senior Dealer Moneycorp România.

Produsele româneşti , de la materiale de construcţii la produse agroalimentare, textile şi maşini, s-ar afla într-o zonă atractivă.

„Într-o Europă în care toate ţările vor concura pentru a atrage investiţii, România, cu un cost operaţional redus în comparaţie cu ţările din regiune, are şanse să reprezinte o destinaţie importantă pentru investitori, însă trebuie să facă mai mult pentru a atrage capitalul străin”, mai spune Claudiu Ghebaru.

Expertul Moneycorp dă exemplul Poloniei care a reuşit, recent, să atragă o investiţie de 1 miliard de euro de la Microsoft, „ca parte a planului său la nivel global de a oferi startup-urilor, antreprenorilor, IMM-urilor şi autorităţilor servicii cloud securizate”.

Analiștii Moneycorp recunosc că evoluţia exporturilor româneşti va depinde, în principal, de modul în care principalii noştri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia şi Franţa îşi vor reveni din punct de vedere economic, dar şi, într-o măsură semnificativă, de modul în care autorităţile române vor sprijini relansarea economiei.

„Premisele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere pachetele financiare uriaşe anunţate de Bruxelles pentru relansarea economiei europene, totul va depinde de modul în care economiile din zona euro vor conlucra pentru revenirea economică”, spune Cosmin Bucur.

Dezvoltarea unor lanţuri de afaceri locale devine esenţială, efect al cooperării dintre mediul de afaceri şi stat.

„De la #cumpărăromâneşte trebuie să evoluăm cât mai mult spre zona de #produsînromânia, către dezvoltarea unor lanţuri de business locale în toate sectoarele cu potenţial, de la agricultură la industria prelucrătoare, care să ofere produse şi servicii de calitate. Este nevoie de un efort susţinut al mediului de afaceri şi al statului către o reconstrucţie economică pe baze sustenabile si predictibile, care să ofere o alternativă la importuri şi o ofertă competitivă la exporturi”, mai propune Cosmin Bucur.

Exporturile româneşti

Principalele produse de export ale României au fost, în 2019, maşinile şi dispozitivele electrice (29,1% din totalul exporturilor), mijloacele de transport (18,4%), mobilier, materiale de construcţii şi alte produse (12,5%), produsele agroalimentare (10,4%), produsele chimice şi mase plastice (9,2%), produsele metalurgice (8,6%), textile, confecţii, pielărie, încălţăminte (7,8%) şi produsele minerale (4%).

România a exportat cel mai mult produse şi servicii în Germania, de 15,4 miliarde de euro (29,3% din total), Italia – 7,7 miliarde de euro (14,7%), Franţa – 4,7 miliarde de euro (9%), Ungaria – 3,3 miliarde de euro (6,3%), Marea Britanie 2,5 miliarde de euro (4,9%), Polonia – 2,4 miliarde de euro (4,6%), Bulgaria – 2,4 miliarde de euro (4,6%) şi Cehia 2,1 miliarde de euro (4,1%).

Pe lista destinaţiilor de export ale produselor ,,made in Romania”, s-au mai aflat, în ordinea valorii, Olanda, Spania, Austria, Slovacia, Belgia, Grecia şi Suedia. Din ţările din afara UE, cele mai căutate destinaţii de export pentru produsele româneşti au fost Turcia (2,2 miliarde de euro), SUA (1,3 miliarde de euro), Republica Moldova (1,2 miliarde de euro) şi Rusia (1 miliard de euro).

Prezentă din 2016 în România, Moneycorp este cea mai mare instituţie de plăţi din Europa. În 2019, compania a tranzacţionat la nivel global peste 40 miliarde de euro şi a efectuat plăţi către peste 190 de ţări. În România, Moneycorp lucrează cu peste 700 de companii Corporate si IMM-uri, din domenii diverse precum IT&C, Asigurări, Echipamente Industriale, FMGC sau Medical, potrivit Agerpres.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.5.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Cristian Popa (BNR): Riscul României: „Să nu ne ținem de cuvânt” privind consolidarea fiscală

Adrian N Ionescu

Există condițiile pentru ca România să reducă deficitul bugetar prin consolidare fiscală, și astfel să evite sancțiunea agențiilor de rating. Există însă și riscul „să… Mai mult

Stiri

BNR a redus dobânda de referință ca să stimuleze economia în condițiile „consolidării bugetare” – Minuta ședinței din 15 ianuarie

Adrian N Ionescu

Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea dobânzi de referință, până la 1,25%, ca să stimuleze economia în condițiile „necesarei… Mai mult

Stiri

CFA România: Agențiile de rating nu vor descalifica România dacă Guvernul ia măsuri convigătoare de reducere a deficitului bugetar

Adrian N Ionescu

Agențiile de raing nu vor reduce nivelul ratingului de țară al României, dacă Guvernul va lua măsuri convingătoare pentru reducerea deficitului bugetar, au susținut analiștii… Mai mult

Stiri

Sinteză realizată de AmCham

AmCham: Pandemia COVID-19 și viitoarea Strategie Națională de Sănătate 2021-2027 – oportunități pentru reforma sistemului de sănătate

Redacţia

Pandemia COVID-19 a reliefat încă o dată nevoile de reformă structurală ale sistemului de sănătate din România. Cheltuielile pentru sănătate, atât pe cap de locuitor,… Mai mult

Europa

Căderea rețelei electrice europene interconectate din 8 ianuarie a plecat de la o stație din Croația – raport ENTSO-E

Adrian N Ionescu

Declanșarea unui cuplaj de „protecție la supracurent”, la stația de transformare Ernestinovo din Croaţia, a provocat separarea în două zone a reţelei electrice europene interconectate,… Mai mult

Stiri

Disney+ blochează, ”din considerente rasiste”, accesul copiilor la filme precum Pisicile Aristocrate, Dumbo sau Peter Pan. Conturile pot fi accesate numai de către adulți

Razvan Diaconu

Platforma de streaming video Disney+ a blocat accesul copiilor sub 7 ani la vizionarea unor filme clasice de animaţie, precum „Pisicile aristocrate”, „Dumbo” sau „Peter… Mai mult

Stiri

ICCJ: Deschiderea unui cont pe o rețea de socializare folosind numele altei persoane este infracțiune

Vladimir Ionescu

Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că este infracţiune fapta unei persoane de a… Mai mult