joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

1 iulie, 2020

La capitolul Infrastructură rutieră, Planul guvernamental de relansare economică detaliază proiectul Autostrării A8 Târgu Mureș- Iași- Ungheni și estimează finalizarea întregii construcții la orizontul 2026-2027.

Costurile estimate de guvern sunt de 6,4 miliarde euro pentru Secțiunea Tg.Neamț-Tg. Mureș (25,6 milioane euro/km) și de 2,4 miliarde euro pentru Secțiunea Tg.Neamț-Iași-Ungheni (20,7 milioane euro/km).

Potrivit documentului dat publicității miercuri,  Guvernul promite că până în luna ianuarie 2021 Studiul de fezabilitate aferent tronsonului Tg.Mureș-Tg.Neamț va fi revizuit și actualizat. Finalizarea lucrărilor la acest tronson se va realiza în termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2026-2027.


Până la finele anului 2022 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate aferent tronsoanelor 2 și 3 Tg.Neamț- Iași, Varianta Ocolitoare Iași Nord. Finalizarea lucrărilor la segmentul Tg.Neamț-Iași, inclusiv varianta ocolitoare, se va realiza în termen de 36-48 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025-2026.

Până la sfârșitul anului 2021 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate pentru Tronsonul 4 Iași-Ungheni. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostradă se va realiza în termen de 24-36 luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2024-2025.

Finalizarea lucrărilor la Podul Ungheni se va realiza în termen de 24 de luni de la semnarea ordinului de proiectare și execuție, estimându-se finalizarea construcției în anul 2023.

Asociațiile civice din Moldova – în principal ”Moldova vrea autostradă” și ”Împreună pentru A8- au derulat ani la rând campanii susținute pentru demararea unor proiecte importante de infrastructură în regiune, care să ”lege” Moldova de restul țării.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Ca efect al acestor presiuni, Parlamentul a adoptat, iar președintele Iohannis a promulgat, în noiembrie 2018, o lege care obligă statul să construiască ”Autostrada Unirii” – Tg.Mureș-Iași-Ungheni.

În luna mai 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația pentru completarea/revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului pentru executării lucrărilor la tronsonul de Iași – Ungheni (plus conexiunea la podul peste Prut).

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: