1 iulie, 2020

La capitolul Infrastructură rutieră, Planul guvernamental de relansare economică detaliază proiectul Autostrării A8 Târgu Mureș- Iași- Ungheni și estimează finalizarea întregii construcții la orizontul 2026-2027.

Costurile estimate de guvern sunt de 6,4 miliarde euro pentru Secțiunea Tg.Neamț-Tg. Mureș (25,6 milioane euro/km) și de 2,4 miliarde euro pentru Secțiunea Tg.Neamț-Iași-Ungheni (20,7 milioane euro/km).

Potrivit documentului dat publicității miercuri,  Guvernul promite că până în luna ianuarie 2021 Studiul de fezabilitate aferent tronsonului Tg.Mureș-Tg.Neamț va fi revizuit și actualizat. Finalizarea lucrărilor la acest tronson se va realiza în termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2026-2027.


Până la finele anului 2022 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate aferent tronsoanelor 2 și 3 Tg.Neamț- Iași, Varianta Ocolitoare Iași Nord. Finalizarea lucrărilor la segmentul Tg.Neamț-Iași, inclusiv varianta ocolitoare, se va realiza în termen de 36-48 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025-2026.

Până la sfârșitul anului 2021 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate pentru Tronsonul 4 Iași-Ungheni. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostradă se va realiza în termen de 24-36 luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2024-2025.

Finalizarea lucrărilor la Podul Ungheni se va realiza în termen de 24 de luni de la semnarea ordinului de proiectare și execuție, estimându-se finalizarea construcției în anul 2023.

Asociațiile civice din Moldova – în principal ”Moldova vrea autostradă” și ”Împreună pentru A8- au derulat ani la rând campanii susținute pentru demararea unor proiecte importante de infrastructură în regiune, care să ”lege” Moldova de restul țării.


Ca efect al acestor presiuni, Parlamentul a adoptat, iar președintele Iohannis a promulgat, în noiembrie 2018, o lege care obligă statul să construiască ”Autostrada Unirii” – Tg.Mureș-Iași-Ungheni.

În luna mai 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația pentru completarea/revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului pentru executării lucrărilor la tronsonul de Iași – Ungheni (plus conexiunea la podul peste Prut).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: