vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 februarie, 2020

Anul acesta vor fi dați în folosință între 40 și 100 km de autostradă, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Acolo unde sunt blocate lucrările, a explicat el, motivul nu-l reprezintă datoriile statului către contractanți, ci ci faptul că aceștia nu-i plătesc pe subcontractanți.

”Avem 857 km de autostradă, avem 134 km în lucru şi sperăm, în acest an, dacă antreprenorii se ţin de termenele asumate, putem discuta de minim 40 de km de autostradă până în maxim 100 km de autostradă,” a declarat Lucian Bode, luni seară, într-o emisiune la TVR.

Guvernul estimează fazarea unor lucrări în valoare de 3 mld euro în 2021 – 2027

„Pe 2021 – 2027 noi nu ştim câţi bani avem. Anticipăm că o să avem în jur de 4-5 miliarde de euro, că o să fazăm în jur de 3 miliarde de euro şi atunci acele proiecte vor apăsa, vor pune o presiune pe cadrul financiar multianual 2021 – 2027, dar nimeni nu spune care proiecte vor fi finanţate”, a mai spus ministrul Transporturilor.

„Constructorii nu au capacitatea de a realiza cap-coadă” autostrada Sibiu – Pitești


Ministrul a oferit detalii despre câteva lucrări aflate în desfășurare:

  • Constructorii au ”toate condiţiile îndeplinite” pentru a finaliza în termenul contractual cei 40 de kilometri au drumului expres Craiova – Piteşti. ”Statul român nu are datorii către antreprenori, îşi plăteşte toate facturile, (…) Sunt zeci şi zeci de subcontractori care nu-şi primesc banii şi se blochează lucrările”, a mai spus Bode.
  • ”Sunt constructori serioşi, din păcate nu au capacitatea de a realiza cap-coadă Sibiu – Piteşti (…) Pe Sibiu – Piteşti se lucrează, se trag bani. Avem bugetaţi bani, dacă nu respectăm regulile Comisiei Europene riscăm să nu se tragă aceşti bani”.
  • Pentru tronsonul Sibiu- Piteşti există plan de management, dar că autorităţile europene au cerut „măsuri suplimentare” pentru că „nu le-am respectat aşa cum şi-au dorit ei”.
  • În ceea ce priveşte Autostrada Moldova, este nevoie de reactualizarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane, pentru că acestea sunt vechi, iar finanţarea pentru reactualizarea celor trei studii de fezabilitate se va face din fonduri europene, după care se va decide din ce bani va fi finanţată construirea autostrăzii.

39 de site-uri Natura pe traseul autostrăzilor, pentru 14 nu există proiecte de management

„Am făcut un inventar: avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în România, cele care sunt proiectate, în execuţie ş.a.m.d.

Pentru 25 dintre aceste situri avem planuri de management, pentru 14 nu avem.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pentru cele pentru care nu avem Planul de management, suntem obligaţi să facem evaluarea de impact asupra mediului pentru aceste proiecte. Este obligatorie dacă vrei să primeşti finanţare europeană.


Ministerul nostru cu Ministerul Mediului dăm răspunsuri la toate întrebările Comisiei Europene pentru că ne dorim bani europeni nu putem să jucăm după alte reguli decât după regulile lor”, a mai declarat ministrul Lucian Bode.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Autostrăzile vor impacta siturile, nu invers. Cine a făcut planurile și nu a văzut siturile Natura2000 pe hartă trebuie să-și asume responsabilitatea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Autostrăzile vor impacta siturile, nu invers. Cine a făcut planurile și nu a văzut siturile Natura2000 pe hartă trebuie să-și asume responsabilitatea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: