Contractul pentru secţiunea 5 a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti a fost semnat luni, la Piteşti, în prezenţa premierului Ludovic Orban.
Proiectul tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, parte a autostrăzii A1 care va lega Bucureştiul de Nădlac, are o lungime totală de 122,11 kilometri, acesta fiind divizat în cinci secţiuni care traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş. Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, cuprinsă între kilometrii 91+761 şi 122+110, va avea o lungime de 30,35 kilometri.
Potrivit CNAIR, valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1.834.035.567 de lei, fără TVA, cu o durată a contractului de 120 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
Autostrada Pitești-Sibiu este împărțită în 5 tronsoane, pe Lotul 1, Sibiu – Boiţa, se lucrează de la sfîrșitul lunii aprilie.
(Citiți și: ”Cum stau lucrurile pe șantierele autostrăzilor în criza Covid-19”)
Celelalte 3 loturi au probleme:
- Pentru lotul 2, Boiţa – Cornetu, încă se lucrează la studii geotehnice, demarate numai după ce consultanții BEI au cerut statului român clarificări. Varianta optimistă de lansare a licitației, furmizată de CNAIR, este anul 2021.
- La lotul 3, Cornetu – Tigveni, CNAIR are doar „speranţa că acţiunile concertate pe care le desfăşurăm acum vor conduce la deschiderea procedurii în a doua parte a anului 2020, spre trimestrul IV”.
- La lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeş, comisia de evaluare desfăşoară „o activitate intensă pentru evaluarea lucrărilor şi închiderea procedurii de achiziţie publică în perioada imediat următoare”.
„Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferat înaintea termenelor stabilite acolo. 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mie mi se pare o perioadă de timp prea lungă”, a spus premierul Orban, după semnarea contractului pentru lotul 5.