Cum stau lucrurile pe șantierele autostrăzilor în criza Covid-19 - CursDeGuvernare.ro
miercuri

27 octombrie, 2021

Cum stau lucrurile pe șantierele autostrăzilor în criza Covid-19

6 aprilie, 2020

Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se așteaptă ca „procedurile de achiziție publică” pentru Autostrada Sibiu Pitești să se încheie cel mai târziu în prima parte a anului viitor, pentru cele patru loturi la care nu au început lucrările.

De investiţiile statului în infrastructură depinde încă de pe acum relansarea economiei, atunci când se va fi încheiat criza medicală pricinuită de epidemia cu coronavirusul Covid-19.

Stadiile în care se află cele cinci loturi ale autostrăzii sunt următoarele, potrivit unui interviu acordat de Mariana Ioniţă, directorul general al CNAIR, pentru Agerpres:


  • Pe Lotul 1, Sibiu – Boiţa, se lucrează. Antreprenorul a început activitatea săptămâna trecută.
  • Pentru lotul 2, Boiţa – Cornetu, oficialul CNAIR speră că „după ce vor fi finalizate studiile geotehnice solicitate, pentru a răspunde la anumite clarificări ale experţilor BEI, vom reuşi ca până la finele anului sau în prima parte a anului următor să lansăm procedura de achiziţie publică”.
    • Directorul general al CNAIR a invocat dificultăţile traseului care traversează munţii şi faptul că mai trebuie „anumite studii şi analize suplimentare pentru a avea certitudinea că, odată începute procedurile de achiziţie publică, dar şi execuţia propriu-zisă, într-un viitor apropiat, le vom putea gestiona din punct de vedere al riscurilor identificate şi, implicit, să le putem finaliza”.
  • Și pentru lotul 3, Cornetu – Tigveni, CNAIR are „speranţa că acţiunile concertate pe care le desfăşurăm acum vor conduce la deschiderea procedurii în a doua parte a anului 2020, spre trimestrul IV”.
  • La lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeş, comisia de evaluare desfăşoară „o activitate intensă pentru evaluarea lucrărilor şi închiderea procedurii de achiziţie publică în perioada imediat următoare”.
  • Pentru lotul 5, Curtea de Argeş – Piteşti, a fost desemnat ofertantul câştigător. „Acolo ar fi putut începe serviciile de proiectare şi ulterior lucrările dacă unul dintre ofertanţi nu ar fi contestat în mod nejustificat rezultatul procedurii de achiziţie”.

Oficialul CNAIR se aşteaptă şi la „unele întârzieri, în special pe şantierele unde lucrările sunt avansate şi sunt necesare materiale de construcţii de import: bitum, aditivi, lianţi pentru asfalturi, etc. Aici au fost perioade cu sincope de livrare, din cauza cozilor interminabile la graniţele unor state, dar, odată cu intrarea în operaţionalitate a coridoarelor verzi stabilite la nivelul UE, aceste sincope s-au redus”, a mai spus directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă.

Alte lucrări

Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă spune că 3 sectoare din zona de sud a autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti „sunt în faza finală a proiectării şi la început de execuţie”, iar cele din zona de nord sunt „în plin proces de achiziţie publică”.

La începutul lunii mai vor fi demarate lucrările de modernizare a sectorului de centură DN 2 – A2, mai promite oficialul citat.


Tot în zona municipiului Bucureşti, vor fi începute lucrările la pasajele Mogoşoaia, Berceni şi Olteniţa, simultan cu o monitorizare constantă a modului de implementare a pasajului de la Domneşti.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cât privește portofoliul de proiecte ce vor fi finanţate din următoarele fonduri europene, Mariana Ioniţă spune că acestea „se vor structura pe două grupe:

  • proiectele fazate, adică proiectele aflate în execuţie care trec dintr-un exerciţiu financiar în următorul program de finanţare, cum sunt: autostrada Sibiu – Piteşti, Centura Bucureşti, autostrada Transilvania, precum şi toate celelalte proiecte demarate la nivel de modernizare drumuri naţionale şi construcţie variante de ocolire;
  • proiectele noi pentru care pregătim acum documentaţiile tehnico-economice mature, potrivit cerinţelor Comisiei Europene.

„Problema în actualul exerciţiu de finanţare a fost că nu ne-am pregătit proiecte mature încă de la începutul perioadei de finanţare.
Din acest motiv, o prioritate a mandatului meu este pregătirea de documentaţii tehnico-economice, inclusiv la faza de proiect tehnic, pentru noile obiective de investiţii. Aici mă refer la proiectele care asigură dezvoltarea infrastructurii în Moldova: Coridorul IX Ploieşti – Siret, autostrada Unirii, precum şi autostrada Braşov – Bacău”
, a spus directorul general al CNAIR.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr