joi

25 aprilie, 2024

2 august, 2017

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc (foto), şi alte autorităţi locale şi centrale au participat marți la redeschiderea festivă a tronsonului de cale ferata Ilva Mica – Rodna Veche.

Potrivit unui comunicat emis de CFR călători, distanța de 21 de km dintre cele 2 localități este parcursă, cu Săgeata Albastră, în 45 de minute.

La inaugurarea tronsonului, în 1939, distanța era parcursă, cu locomotive cu abur, în 39 de minute.


Informația este oferită de Asociația Pro Infrastructura, organizație a profesioniștilor din domeniu care analizează critic, de ani de zile, relizările guvernanților în materie de infrastructură.

Asociația consideră ”absurd” evenimentul anunțat chiar de ministrul Cuc pe Facebook, reprezentanţii acesteia catalogând drept ”o cârpeală sinistră” lucrările care s-au efectuat pe tronsonul respectiv înainte de redeschiderea traficului, care se desfășoară pe ”o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanţial din epoca locomotivelor cu aburi”.

Ministrul Răzvan Cuc a scris, marţi seară, pe pagina sa de socializare, că și-a îndeplinit promisiunea de a redeschide tronsonul Ilva Mica – Rodna Veche.

”Am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră, alături de Radu Moldovan – Preşedintele CJ Bistriţa, Ştefan Ioniţă – seful CNAIR şi mai mulţi parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. De asemenea, şi legătura feroviară Cluj-Napoca – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur a fost, de astăzi, repornită. Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată functională şi mă bucur că i-am putut ajuta. Proiectele în infrastructura de transport în Bistriţa Năsăud nu se vor opri aici!”, este mesajul postat pe Facebook de Răzvan Cuc.


Răzvan Cuc este deputat PSD de Giurgiu, ”împins” la guvern de Nicolae Bădălău. La momentul nominalizării acestuia, Liviu Dragnea spunea despre Răzvan Cuc că este ”un băiat tânăr, care are minte”.

Replica Asociației Pro Infrastructura la postarea ministrului: autorităţile ”ne iau la mişto”.

”Un sobor de oficialităţi, inclusiv Ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face şeful de la drumuri la căi ferate?!) au «inaugurat» o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanţial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circulă cu 30-35 km/h şi pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o sută de ani, în 49 de minute.

Poate îi spune domnului ministru cineva, spre edificare, că nu este acceptabil ca terasamentul unei căi ferate să fie năpădit de buruieni, că în secolul 21 semafoarele cu palete îşi au locul la muzeu şi, eventual, că în 1939 trenurile făceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a «inaugurat-o» 37 de minute.

Şi poate îi mai spune cineva domnului ministru că operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsă de profitabilitate, probabil tocmai din cauza stării infernale a liniei”, spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia transmit un mesaj şi către CFR Infrastructură, care a anunţat că s-au înlocuit nouă sute din traversele de lemn de pe tronsonul respectiv.

”Compania se laudă cu nouă sute de traverse de lemn noi (adică aproximativ 3% din cele de pe întreaga linie). A înlocui 3% din traversele de lemn, în anul 2017, înseamnă cel mult o cârpeală sinistră, nu o lucrare decentă, demnă de o ţară modernă, membră UE”, susţin reprezentanţii asociaţiei.

Compania de stat CFR Călători a anunţat marţi că revine din 1 august pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche, din judeţul Bistriţa-Năsăud, după mai multe solicitări primite din partea călătorilor şi a autorităţilor locale.

Preţul unui bilet întreg, dus, clasa a 2-a, pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche va fi 4,4 lei, iar pentru elevi 2,2 lei. Pe ruta Cluj-Napoca – Sângeorz Băi, un bilet întreg clasa a 2-a, dus, va costa 18,3 lei, iar pentru elevi 9,15 lei. Un abonament lunar pentru ruta Ilva Mică – Rodna Veche costă 92,4 lei preţ întreg şi 46,2 lei pentru elevi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: