Chestiunea

Din nou -7,7% (!) la producția industrială: A 6-a lună consecutivă pe minus

Potrivit datelor comunicate de INS, România a consemnat în noiembrie 2019 o nouă scădere alarmantă a producției industriale lunare la cota negativă record de -7,7%,… Mai mult

15.01.2020

La obiect

Decembrie 2019 – inflaţia a depășit conjunctural pragul de patru procente

Creşterea preţurilor de consum în decembrie 2019 a fost de 0,42%, semnificativ mai mare față de valoarea consemnată în urmă cu 12 luni (0,16%), ceea… Mai mult

14.01.2020

La obiect

Creșterea PIB continuă să scadă. Industria, la -2,7% ca volum pe T3 2019

INS a confirmat valoarea de 3% creștere economică pe trimestrul III 2019 și, implicit, traiectoria descendentă a acestui indicator pe parcursul anului în curs. De… Mai mult

14.01.2020

La obiect

Contul curent la unsprezece luni, pe minus cu aproape zece miliarde de euro

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele unsprezece luni ale anului în curs, un deficit de aproape zece miliarde de euro sau… Mai mult

14.01.2020

Cronicile

Ministrul Borc: Daimler nu a luat în considerare România din cauza infrastructurii. Marea barieră în calea investițiilor este însă forța de muncă

de Vladimir Ionescu 18.5.2016

Costin-Borc-CEO-Lafarge-RomaniaRomânia nu a fost luată în considerare de Daimler ca locație pentru noua sa fabrică de motoare din cauza infrastructurii, a declarat miercuri ministrul Economiei, Costin Borc.

Condiția pusă de producătorul auto german era ca durata transportului de la noua fabrică și până la uzina din Bremen să fie de cel mult 17 ore.

Din Sebeș până în Bremen sunt 1.600 de kilometri, în timp ce Jawor, Polonia, locul ales de Daimler, se află la numai 650 de kilometri distanță.

„S-a spus că am pierdut în faţa Poloniei uzina de motoare. Vă contrazic. Condiţia era ca de la poarta fabricii până la uzina din Bremen să se facă maximum 17 ore. Din start am fost descalificaţi. Nu am fost un competitor serios din cauza condiţiilor de infrastructură”, a explicat Costin Borc la conferința „Industria auto: Motorul economiei românești”.

Daimler a anunțat la începutul acestei luni că a decis să investească 500 de milioane de euro într-o nouă fabrică de motoare ce va fi construită la Jawor, Polonia.

Informațiile care au circulat anterior pe piață erau că Sebeșul se află pe lista localitaților analizate de Daimler ca potențiale locații pentru această investiție.

Grupul auto german deține la Sebeș o fabrică de cutii de viteze, o investiție de 300 de milioane de euro care a creat 500 de locuri de muncă.

De curând, primarul localității declarase că Daimler a mai achiziționat teren în aporpierea platformei pe care o avea, ceea ce a întărit speculațiile că noua fabrica ar putea fi ridicată în România.

Costin Borc a mai declarat miercuri că nu infrastructura este, însă, principala barieră în calea investițiilor de acest fel, ci forța de muncă, disponibilitatea și calificarea ei:

„Nu vom putea dezvolta industria auto dacă nu ne ocupam de calificarea oamenilor şi de păstrarea în ţară a tinerilor”, a spus ministrul.

El a refuzat să comenteze stadiul negocierilor cu Tesla, dar a explicat că pentru viitorul industriei auto din România este esențială atragerea unei investiții în vehicule electrice: „Ne dorim un producător de maşini electrice sau componente pentru ele, în România. Nu e un proiect pentru cinci – șase luni, ci pentru ani de zile. Atragerea unei investitii în vehicule electrice mi se pare fundamentală pentru viitorul industriei auto”, a spus Costin Borc.

În ultima perioadă au existat sugestii că Tesla ia în considerare deschiderea unei fabrici în România, iar Guvernul negociază acum cu compania în acest sens.

Constantin Stroe: Masterplanul pe Transporturi nu se mișcă deloc

Constantin Stroe, fost director general la Dacia Pitești, a acuzat în replică, după intervenția ministrului, că nu se înaintează nici acum în dezvoltarea infrastructurii, deși se văd efectele.

Până acum, România a pierdut două mari investiții ale Daimler, din cauza infrastructurii, a acuzat Constantin Stroe:

„Să fim serioși. În ultimii șapte ani am pierdut două investițâii străine formidabile. Ambele de la Daimler. Domnul Borc spune că germanii acceptau maximu 17 ore până la uzina de asamblare.

Probabil așa cerea neamțul, 17 ore. Iar noi avem o infrastructură jalnică.

Master-planul de transport este o continuă Cântare a României. Este agreat de toată lumea dar nu se mișcă deloc.

Nici acum nu știm varianta de construcție pentru autostrada Pitești – Sibiu. Nu avem un șef de proiect care ar fi extrem de necesar. Asta pentru că miniștri se tot schimbă și nu răspund de ceea ce au făcut cei anteriori. Asta cerem. Un șef de proiect”, a declarat Constantin Stroe, la aceeași conferință, citat de Capital.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.5.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Coronavirusul din China – noutățile și dilemele de ultimă oră

Iulian Soare

Coronavirusul Wuhan este mult mai periculos decât se credea, întrucât el poate fi transmis chiar şi înainte de apariția primelor simptome, a avertizat duminică ministrul… Mai mult

Europa

ONU: ”O serie de participanți” la summit-ul pentru Libia de la Berlin continuă să livreze soldați și muniție

Iulian Soare

Mai multe state au încălcat embargoul privind livrările de arme către Libia pe care s-au angajat să-l respecte la summitul internaţional de la Berlin, de… Mai mult

Stiri

Spitalele private vor putea accesa fondurile pentru programele naționale, rezervate acum sistemului public

Vladimir Ionescu

Spitalele și clinicile private vor putea accesa oricând fonduri bugetare cuprinse în programele de sănătate, comform unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică. Pacienții… Mai mult

Stiri

Ambasadorul Adrian Zuckerman: Rata de respingere a vizelor pentru SUA – de 10%. Visa Waiver se acordă la o rată sub 3%

Iulian Soare

Rata de respingere a vizelor solicitate de români pentru Statele Unite este de 10%, însă reglementările americane prevăd intrarea unei țări în programul Visa Waiver… Mai mult

Stiri

Boeing încearcă să recupereze: Primul zbor – test al celui mai mare avion, cu 2 motoare, de pasageri

Iulian Soare

Boeing Co a efectuat sîmbătă primul zbor al celui mai mare avion de pasageri cu două motoare din lume. Succesul acestei aeronave cu 406 locuri… Mai mult

Europa

Cătălin Predoiu, la reuniunea JAI: Este nevoie de standard unic pentru evaluarea justiției și a statului de drept. Altfel, ajungem la dublu standard în mecanismele de absorbție a fondurilor UE

Vladimir Ionescu

Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, a declarat, după reuniunea informală a Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) de la Zagreb, că este necesară instituirea unui standard… Mai mult

Europa

Șefa FMI: Planul Bulgariei de a adera la Zona Euro în 2023, deplin realizabil

Iulian Soare

Intrarea Bulgariei în “anticamera euro”, până la sfârșitul lunii aprilie, și aderarea ei la Zona Euro în 2023 sunt obiective “deplin realizabile”, a declarat duminică… Mai mult