fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Cea mai mare economia a lumii a intrat oficial în recesiune. Scădere de 32,9% de PIB în trimestrul al doilea din 2020

Economia americană a înregistrat cel mai abrupt declin trimestrial de la cel de-Al Doilea Război Mondiale încoace, de la lansarea acestui set de date. Nici… Mai mult

30.07.2020

La obiect

Stadiul celor 85 de proiecte fazate de România pentru a nu pierde finanțarea europeană

România mai are trei ani și jumătate la dispoziție pentru a finaliza cele 85 de proiecte fazate din fonduri europene, aferente exercițiului bugetar 2014-2020, valoarea… Mai mult

29.07.2020

La obiect

Vaccinul împotriva coronavirus – noua miză supremă în jocul geopolitic, egală cu tehnologia militară

Cine primește primul vaccinul contra coronavirusului? Lăsând retorica deoparte, răspunsul ține de geopolitică și de bani. O analiză Politico arată că goana după vaccin nu… Mai mult

29.07.2020

Analiză

Execuția pe S1 din 2020 – o abordare comparativă cu cea din 2019

Bugetul general consolidat a înregistrat pe prima jumătate a anului în curs un deficit de circa 45 miliarde lei, echivalent cu 4,2% din PIB estimat… Mai mult

29.07.2020

Ministrul Borc: Daimler nu a luat în considerare România din cauza infrastructurii. Marea barieră în calea investițiilor este însă forța de muncă

de Vladimir Ionescu 18.5.2016

Costin-Borc-CEO-Lafarge-RomaniaRomânia nu a fost luată în considerare de Daimler ca locație pentru noua sa fabrică de motoare din cauza infrastructurii, a declarat miercuri ministrul Economiei, Costin Borc.

Condiția pusă de producătorul auto german era ca durata transportului de la noua fabrică și până la uzina din Bremen să fie de cel mult 17 ore.

Din Sebeș până în Bremen sunt 1.600 de kilometri, în timp ce Jawor, Polonia, locul ales de Daimler, se află la numai 650 de kilometri distanță.

„S-a spus că am pierdut în faţa Poloniei uzina de motoare. Vă contrazic. Condiţia era ca de la poarta fabricii până la uzina din Bremen să se facă maximum 17 ore. Din start am fost descalificaţi. Nu am fost un competitor serios din cauza condiţiilor de infrastructură”, a explicat Costin Borc la conferința „Industria auto: Motorul economiei românești”.

Daimler a anunțat la începutul acestei luni că a decis să investească 500 de milioane de euro într-o nouă fabrică de motoare ce va fi construită la Jawor, Polonia.

Informațiile care au circulat anterior pe piață erau că Sebeșul se află pe lista localitaților analizate de Daimler ca potențiale locații pentru această investiție.

Grupul auto german deține la Sebeș o fabrică de cutii de viteze, o investiție de 300 de milioane de euro care a creat 500 de locuri de muncă.

De curând, primarul localității declarase că Daimler a mai achiziționat teren în aporpierea platformei pe care o avea, ceea ce a întărit speculațiile că noua fabrica ar putea fi ridicată în România.

Costin Borc a mai declarat miercuri că nu infrastructura este, însă, principala barieră în calea investițiilor de acest fel, ci forța de muncă, disponibilitatea și calificarea ei:

„Nu vom putea dezvolta industria auto dacă nu ne ocupam de calificarea oamenilor şi de păstrarea în ţară a tinerilor”, a spus ministrul.

El a refuzat să comenteze stadiul negocierilor cu Tesla, dar a explicat că pentru viitorul industriei auto din România este esențială atragerea unei investiții în vehicule electrice: „Ne dorim un producător de maşini electrice sau componente pentru ele, în România. Nu e un proiect pentru cinci – șase luni, ci pentru ani de zile. Atragerea unei investitii în vehicule electrice mi se pare fundamentală pentru viitorul industriei auto”, a spus Costin Borc.

În ultima perioadă au existat sugestii că Tesla ia în considerare deschiderea unei fabrici în România, iar Guvernul negociază acum cu compania în acest sens.

Constantin Stroe: Masterplanul pe Transporturi nu se mișcă deloc

Constantin Stroe, fost director general la Dacia Pitești, a acuzat în replică, după intervenția ministrului, că nu se înaintează nici acum în dezvoltarea infrastructurii, deși se văd efectele.

Până acum, România a pierdut două mari investiții ale Daimler, din cauza infrastructurii, a acuzat Constantin Stroe:

„Să fim serioși. În ultimii șapte ani am pierdut două investițâii străine formidabile. Ambele de la Daimler. Domnul Borc spune că germanii acceptau maximu 17 ore până la uzina de asamblare.

Probabil așa cerea neamțul, 17 ore. Iar noi avem o infrastructură jalnică.

Master-planul de transport este o continuă Cântare a României. Este agreat de toată lumea dar nu se mișcă deloc.

Nici acum nu știm varianta de construcție pentru autostrada Pitești – Sibiu. Nu avem un șef de proiect care ar fi extrem de necesar. Asta pentru că miniștri se tot schimbă și nu răspund de ceea ce au făcut cei anteriori. Asta cerem. Un șef de proiect”, a declarat Constantin Stroe, la aceeași conferință, citat de Capital.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.5.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Modificări la IMM Invest: Beneficiarii nu mai sunt obligați să păstreze personalul

Razvan Diaconu

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a pus în dezbatere publică proiectul de OUG prin care plafonul total al garanţiilor ce pot fi acordate în programul IMM… Mai mult

Europa

Turcia cere renegocierea convenției ONU care a stabilit jurisdicția maritimă a Greciei în Mediterana

Iulian Soare

Turcia şi Grecia au semnalat miercuri disponibilitatea teoretică de a rezolva prin dialog disputa referitoare la explorarea hidrocarburilor în Mediterana, angajându-se în acelaşi timp să… Mai mult

Stiri

ANAF a introdus facilitatea de identificare vizuală pentru înregistrarea la Spațiul Privat Virtual

Vladimir Ionescu

ANAF a anunțat că facilitatea de identificare vizuală online pentru înregistrarea pesoanelor fizice în Spațiul Privat Virtual (SPV) este operațională. „Identificarea persoanelor fizice care doresc… Mai mult

Europa

Belarus / Poliția a deschis focul împotriva manifestanților. Lituania, nemulțumită de reacția UE, își deschide granița pentru bieloruși

Iulian Soare

Cetățenii din Belarus vor intra mai ușor pe teritoriul Uniunii Europene în condițiile în care Lituania a anunțat că va relaxa restricțiile impuse acestora pentru… Mai mult

Stiri

Mesajul SUA adresat UE: Strângeți rândurile, China este un adversar mai dificil decât a fost URSS

Iulian Soare

Secretarul de stat al SUA, Mike Pompeo, a cerut miercuri ţărilor europene să ”strângă rândurile” împotriva Partidului Comunist Chinez, care foloseşte puterea economică pentru a-şi… Mai mult

Europa

Sechestru de 1,9 mld. lei asupra Victoriabank, la 6 ani după „jafului secolului” din R. Moldova. BERD cere respect pentru acționarii actuali

Razvan Diaconu

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), „în calitate acționar al Victoriabank, salută colaborarea băncii” cu Procuratura Anticorupție din Republica Moldova, după ce aceasta a… Mai mult

Stiri

Parteriatul BCR, BRD și Raiffeisen Bank la firma de logistică a numerarului CIT One – sub lupa Consiliului Concurenței

Adrian N Ionescu

Consiliul Concurenţei are nevoie de informații suplimentare privind parteneriatul BCR, BRD și Raiffeisen Bank ca asociate ale firmei de logistică de valori CIT One, și… Mai mult