fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Ministerul Transporturilor îşi mută asigurările de sănătate la CNAS şi spitalele la Ministerul Sănătăţii sau autorităţile locale

de Mihai Pavelescu 30.12.2012

Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor va fi transferată la Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS), iar spitalele căilor ferate din ţară vor trece fie la Ministerul Sănătăţii, fie la autorităţile locale, după caz, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Într-o conferinţă de presă, ministrul liberal a precizat că a primit deja acordul premierului Victor Ponta pentru transferul sectorului de sănătate al Ministerului Transporturilor.

“Nu a putut nimeni să-mi explice de ce are ministerul nevoie de o casă de sănătate. Am vorbit deja cu premierul şi a fost de acord ca în cel mai scurt timp să o transferăm la Casa Naţională de Sănătate, iar toate spitalele CFR să le transferăm către consiliile judeţene, primării sau către Ministerul Sănătăţii”, a spus ministrul Transporturilor.

Liderul PNL Iaşi a precizat, însă, că spitalele CFR din Buucreşti ar putea rămâne totuşi la Ministerul Transporturilor, pentru a nu pierde banii din proiectele europene pe care le derulează.

“S-ar putea să fie două excepţii pentru spitalele din Bucureşti. La cele două spitale există nişte finanţări europene şi nu sunt convins că voi găsi modalitatea de a le transfera cu tot cu aceste proiecte. Dacă vom fi puşi în situaţia de a risca pierderea proiectelor, evident că le vom păstra la minister până când se finalizează proiectele. Voi discuta şi cu oficialii europeni pentru a le transfera cu totul, pentru că aşa mi se pare corect”, a mai spus Fenechiu.

Se schimbă conducerea Ministerului Transporturilor

Relu Fenechiu a declarat, de asemenea, că va organiza conscursuri pentru schimbarea tuturor şefilor din Ministerul Transporturilor. El a precizat că în patru zile a constatat că în minister sunt şi “oameni care nu ştiu pe ce lume se află”.

“Am avut bucuria de a descoperi oameni foarte competenţi, dar am avut şi dezamăgirea de a găsi oameni cărora n-o să le dau numele tocmai acum de sărbători, dar care nu înţeleg ce caută acolo. În minister este o organigramă stufoasă, cu mulţi oameni pe care dacă îi întrebi ce fac, nu-ţi pot spune. După ce voi veni cu noua organigramă, organizez concursuri pentru toate poziţiile de conducere. Ştiu ce înseamnă un om performant şi un om slab. Când ceri unor oameni de la un departament nişte situaţii care fac parte din activitatea lor şi nu sunt în măsură să le prezinte, e clar că nu ştiu pe ce lume se află”, a susţinut Relu Fenechiu.

Totodată, el a criticat actuala conducere a CFR Marfă, dând exemplul unui contract datând din perioada fostului guvern Tăriceanu, de asociere cu o firmă privată, în urma căruia compania de stat a avut pierderi.

“În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie şi a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Pe 21 decembrie, la audierea sa de către comisiile de către comisiile de specialitate ale Parlamentului, Fenechiu a arătat că CFR Marfă nu va mai fi privatizată, ci doar va avea instituit management privat şi se va vinde un pachet minoritar de achiuni de la companie.

Potrivit acordului cu FMI, România trebuia să privatizeze CFR Marfă până la finalul anului 2012.

“Nu cred că societăţile care au pierderi trebuie privatizate. Întâi este necesară obţinerea de profit şi apoi putem trece la privatizare. La CFR Marfă trebuie să implementăm management privat şi apoi vom trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20%”, spunea ministrul Transporturilor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.12.2012

Lăsați un comentariu


Stiri

Eugen Rădulescu, BNR: Reducerea mai agresivă a ratelor de dobândă ar antrena aproape imediat un atac asupra cursului

Vladimir Ionescu

Reducerea mai agresivă a ratelor de dobândă ar antrena aproape imediat un atac asupra cursului valutar, ce nu ar mai putea fi stăvilit, susţine Eugen… Mai mult

Europa

Economia germană va reveni la puterea de dinaintea crizei abia în a doua parte a anului 2022

Adrian N Ionescu

Obiectivul Ministerului german al Economiei  este ca economia Germaniei, cea mai mare din Europa, să revină la nivelurile de dinaintea crizei în a doua jumătate… Mai mult

Stiri

Organizațiile Pacienților cu Afecțiuni Cronice: Atenție la bolnavi, în continuare sunt internate doar urgențele

Vladimir Ionescu

În continuare, spitalele internează doar cazurile încadrate ca urgențe, majoritatea bolnavilor fiind amânați  până după 15 iunie, reclamă Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC).… Mai mult

Stiri

VIDEO – Nelu Tătaru, ministrul Sănătății: Top 5 probleme ale sistemului de sănătate din România

Redacţia

Managementul sistemului, legislația, inexistența unei politici investiționale coerente, politica medicamentului și politizarea sistemului au fost problemele menționate de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, la video conferința… Mai mult

Europa

UE pregătește sancțiuni împotriva rușilor care au susținut atacul cibernetic asupra Bundestag

Iulian Soare

Uniunea Europeană este gata să impună sancțiuni asupra unui grup de hackeri ruși, au declarat pentru Politico trei diplomați implicați în această procedură. Sancțiunile vor… Mai mult

Europa

BCE a mai pornit o tiparniță: programul de relaxare cantitativă se dublează, la 1.350 de miliarde de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis, joi, dublarea programului de relaxare cantitativă (QE) demarat în contextul pandemiei Covid-19 (pandemic emergency purchase programme – PEPP) la… Mai mult

Europa

Prognoză USDA: Producţia de cereale a României va scădea cu 2,6% în 2020. Exporturile, în declin cu 5,5%

Adrian N Ionescu

Seceta va face ca producţia de cereale a României să se diminueze cu 2,6% în anul de marketing 2020/2021, în ciuda creşterii cu 2,2% a… Mai mult