Analiză

Cum ratează România șansa de a deveni hub regional pe piața gazelor naturale: TAP se mișcă mai repede decât BRUA

Șansele României de găzdui  un hub regional pe piața gazelor naturale sunt pe cale să fie compromise, atâtea cât mai erau, căci resursele din regiunea… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Pedeapsă cu închisoarea pentru întârzieri mari la plata taxelor reținute la sursă și pentru evaziune: Proiect depus de ministrul Finanțelor

Ministrul Finanțelor a înregistrat la Senat un poriect pentru modificarea Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale și pentru creșterea ratei de colectare la… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Parlamentul UE a desemnat echipa ce va negocia șefia Parchetului European

Parlamentul European și-a desemnat joi noua echipă pentru negocierea, cu Consiliul UE, a poziției de procuror-șef european. Mandatul celor trei europarlamentari este de a obține… Mai mult

12.09.2019

Chestiunea

Creșterea puterii de cumpărare a salariilor se menține la peste 10%, productivitatea muncii la +0,2%

Conform datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2019 a fost de 5.091 lei, cu 0,7% mai mic faţă de luna… Mai mult

12.09.2019

Cronicile

Ministerul Transporturilor îşi mută asigurările de sănătate la CNAS şi spitalele la Ministerul Sănătăţii sau autorităţile locale

de Mihai Pavelescu 30.12.2012

Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor va fi transferată la Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS), iar spitalele căilor ferate din ţară vor trece fie la Ministerul Sănătăţii, fie la autorităţile locale, după caz, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Într-o conferinţă de presă, ministrul liberal a precizat că a primit deja acordul premierului Victor Ponta pentru transferul sectorului de sănătate al Ministerului Transporturilor.

“Nu a putut nimeni să-mi explice de ce are ministerul nevoie de o casă de sănătate. Am vorbit deja cu premierul şi a fost de acord ca în cel mai scurt timp să o transferăm la Casa Naţională de Sănătate, iar toate spitalele CFR să le transferăm către consiliile judeţene, primării sau către Ministerul Sănătăţii”, a spus ministrul Transporturilor.

Liderul PNL Iaşi a precizat, însă, că spitalele CFR din Buucreşti ar putea rămâne totuşi la Ministerul Transporturilor, pentru a nu pierde banii din proiectele europene pe care le derulează.

“S-ar putea să fie două excepţii pentru spitalele din Bucureşti. La cele două spitale există nişte finanţări europene şi nu sunt convins că voi găsi modalitatea de a le transfera cu tot cu aceste proiecte. Dacă vom fi puşi în situaţia de a risca pierderea proiectelor, evident că le vom păstra la minister până când se finalizează proiectele. Voi discuta şi cu oficialii europeni pentru a le transfera cu totul, pentru că aşa mi se pare corect”, a mai spus Fenechiu.

Se schimbă conducerea Ministerului Transporturilor

Relu Fenechiu a declarat, de asemenea, că va organiza conscursuri pentru schimbarea tuturor şefilor din Ministerul Transporturilor. El a precizat că în patru zile a constatat că în minister sunt şi “oameni care nu ştiu pe ce lume se află”.

“Am avut bucuria de a descoperi oameni foarte competenţi, dar am avut şi dezamăgirea de a găsi oameni cărora n-o să le dau numele tocmai acum de sărbători, dar care nu înţeleg ce caută acolo. În minister este o organigramă stufoasă, cu mulţi oameni pe care dacă îi întrebi ce fac, nu-ţi pot spune. După ce voi veni cu noua organigramă, organizez concursuri pentru toate poziţiile de conducere. Ştiu ce înseamnă un om performant şi un om slab. Când ceri unor oameni de la un departament nişte situaţii care fac parte din activitatea lor şi nu sunt în măsură să le prezinte, e clar că nu ştiu pe ce lume se află”, a susţinut Relu Fenechiu.

Totodată, el a criticat actuala conducere a CFR Marfă, dând exemplul unui contract datând din perioada fostului guvern Tăriceanu, de asociere cu o firmă privată, în urma căruia compania de stat a avut pierderi.

“În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie şi a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Pe 21 decembrie, la audierea sa de către comisiile de către comisiile de specialitate ale Parlamentului, Fenechiu a arătat că CFR Marfă nu va mai fi privatizată, ci doar va avea instituit management privat şi se va vinde un pachet minoritar de achiuni de la companie.

Potrivit acordului cu FMI, România trebuia să privatizeze CFR Marfă până la finalul anului 2012.

“Nu cred că societăţile care au pierderi trebuie privatizate. Întâi este necesară obţinerea de profit şi apoi putem trece la privatizare. La CFR Marfă trebuie să implementăm management privat şi apoi vom trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20%”, spunea ministrul Transporturilor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.12.2012

Lăsați un comentariu


Stiri

Analiză: Una din trei companii se confruntă cu dificultăți financiare

Vladimir Ionescu

Economia românească se află pe un trend pozitiv, cel puțin la nivel statistic. Numărul firmelor nou-înființate este în creștere, insolvențele și falimentele sunt în scădere,… Mai mult

Stiri

AmCham – Nemulțumirile investitorilor americani față de fiscalitatea din România: schimbări intempestive fără o rațiune economică și stimulente neatractive

Razvan Diaconu

Majoritatea companiilor apreciează în continuare cota unică de impozitare drept cea mai atractivă măsură fiscală oferită de România, reiese dintr-un sondaj realizat de Camera americană… Mai mult

Stiri

Piața recuperează: Cursul la 4,75 lei/euro, după o săptămână de depreciere accentuată

Adrian N Ionescu

Euro se menține pe tendința de depreciere substanțială declanșată săptămâna trecută, ajungând luni dimineață la un nou maxim al ultimelor trei luni, de 4,7536 de… Mai mult

Stiri

Producția de electricitate – aproape de minimele ultimilor 20 de ani. Hidroelectrica, obligată să acopere problemele sistemului

Adrian N Ionescu

Hidroelectrica s-a văzut nevoită să crească de aproape trei ori producția în primele ore ale zilei de luni, după ce sistemul energetic s-a apropiat din… Mai mult

Europa

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

Iulian Soare

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care… Mai mult

Europa

Agenția de turism Thomas Cook a intrat în insolvență

Vladimir Ionescu

Thomas Cook, cea mai veche agenție de turism din lume, cu o istorie de 178 de ani, a intrat luni în insolvență, transmite presa internațională.… Mai mult

Stiri

Benny Gantz a obţinut susţinerea pentru formarea unui nou guvern în Israel

Iulian Soare

Partidul israelian ”Lista arabă unită” (Joint List) a decis să îl susţină pe fostul şef al Statului major al armatei, Benny Gantz, pentru formarea unui… Mai mult