luni

17 ianuarie, 2022

Ministerul Transporturilor îşi mută asigurările de sănătate la CNAS şi spitalele la Ministerul Sănătăţii sau autorităţile locale

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 decembrie, 2012

Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor va fi transferată la Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS), iar spitalele căilor ferate din ţară vor trece fie la Ministerul Sănătăţii, fie la autorităţile locale, după caz, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Într-o conferinţă de presă, ministrul liberal a precizat că a primit deja acordul premierului Victor Ponta pentru transferul sectorului de sănătate al Ministerului Transporturilor.

„Nu a putut nimeni să-mi explice de ce are ministerul nevoie de o casă de sănătate. Am vorbit deja cu premierul şi a fost de acord ca în cel mai scurt timp să o transferăm la Casa Naţională de Sănătate, iar toate spitalele CFR să le transferăm către consiliile judeţene, primării sau către Ministerul Sănătăţii”, a spus ministrul Transporturilor.


Liderul PNL Iaşi a precizat, însă, că spitalele CFR din Buucreşti ar putea rămâne totuşi la Ministerul Transporturilor, pentru a nu pierde banii din proiectele europene pe care le derulează.

„S-ar putea să fie două excepţii pentru spitalele din Bucureşti. La cele două spitale există nişte finanţări europene şi nu sunt convins că voi găsi modalitatea de a le transfera cu tot cu aceste proiecte. Dacă vom fi puşi în situaţia de a risca pierderea proiectelor, evident că le vom păstra la minister până când se finalizează proiectele. Voi discuta şi cu oficialii europeni pentru a le transfera cu totul, pentru că aşa mi se pare corect”, a mai spus Fenechiu.

Se schimbă conducerea Ministerului Transporturilor

Relu Fenechiu a declarat, de asemenea, că va organiza conscursuri pentru schimbarea tuturor şefilor din Ministerul Transporturilor. El a precizat că în patru zile a constatat că în minister sunt şi „oameni care nu ştiu pe ce lume se află”.

„Am avut bucuria de a descoperi oameni foarte competenţi, dar am avut şi dezamăgirea de a găsi oameni cărora n-o să le dau numele tocmai acum de sărbători, dar care nu înţeleg ce caută acolo. În minister este o organigramă stufoasă, cu mulţi oameni pe care dacă îi întrebi ce fac, nu-ţi pot spune. După ce voi veni cu noua organigramă, organizez concursuri pentru toate poziţiile de conducere. Ştiu ce înseamnă un om performant şi un om slab. Când ceri unor oameni de la un departament nişte situaţii care fac parte din activitatea lor şi nu sunt în măsură să le prezinte, e clar că nu ştiu pe ce lume se află”, a susţinut Relu Fenechiu.


Totodată, el a criticat actuala conducere a CFR Marfă, dând exemplul unui contract datând din perioada fostului guvern Tăriceanu, de asociere cu o firmă privată, în urma căruia compania de stat a avut pierderi.

„În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie şi a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Pe 21 decembrie, la audierea sa de către comisiile de către comisiile de specialitate ale Parlamentului, Fenechiu a arătat că CFR Marfă nu va mai fi privatizată, ci doar va avea instituit management privat şi se va vinde un pachet minoritar de achiuni de la companie.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Potrivit acordului cu FMI, România trebuia să privatizeze CFR Marfă până la finalul anului 2012.

„Nu cred că societăţile care au pierderi trebuie privatizate. Întâi este necesară obţinerea de profit şi apoi putem trece la privatizare. La CFR Marfă trebuie să implementăm management privat şi apoi vom trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20%”, spunea ministrul Transporturilor.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

rrr