Ministerul Transporturilor a refuzat cererea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) de a vira Trezoreriei garanţia de 10 milioane de euro pe care Gruia Stoica a depus-o la privatizarea CFR Marfă. Suma ar fi trebuit blocată la Trezorerie şi pusă la dispoziţia DIICOT, pentru acoperirea eventualului prejudiciu stabilit la finalul dosarului în care a fost arestat preventiv omul de afaceri.
Dezvăluirea a fost făcută de jurnalistul Dan Turturică, pe blogul său personal.
Gruia Stoica, patronul Grampet Group, a fost trimis în judecată pentru că a promis o mită de 3 milioane de euro pentru a obţine informaţii confidenţiale ce i-ar fi permis să câştige, în defavoarea CFR Marfă, un contract în valoare de 100 de milioane de euro, pentru transportul cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia.
Omul de afaceri a fost arestat preventiv în acest dosar, pe 30 ianuarie 2014, iar săptămâna trecută instanţa a decis că el va fi judecat în stare de arest la domiciliu.
Dacă finalul procesului va duce la o condamnare a patronului Grampet Group, acesta va fi obligat să plătească şi despăgubiri, despre care DIICOT spune că s-ar putea cifra la peste 10 milioane de euro.
DIICOT a pus sechestru asigurător pe conturi şi bunuri ale lui Gruia Stoica, dar pentru a se asigura că va putea recupera suma totală, a cerut Ministerului Transporturilor să blocheze şi garanţia de 10 milioane de euro depusă anul trecut de GFR (membră a Grampet), în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă.
Banii ar fi urmat să facă obiectul unei confiscări speciale, în cazul condamnării lui Gruia Stoica.
Vânzarea pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă a eşuat, în octombrie 2013, iar Gruia Stoica a cerut în repetate rânduri eliberarea garanţiei.
Adresa DIICOT a fost trimisă pe 28 ianuarie, dar nu a primit niciun răspuns. Mai mulţi funcţionari din Ministerul Transporturilor, scrie Dan Turturică, au preferat să-şi dea demisia, decât să fie implicaţi în această afacere.
După ce liberalii au ieşit de la guvernare şi mandatul de Transporturi a fost preluat de către Dan Şova, garanţia i-a returnată lui Gruia Stoica, printr-un act semnat la orele 23.00, potrivit dezvăluirilor făcute de Dan Turturică, care publică pe blogul său cererea DIICOT.